Організація національно-патріотичного виховання в ДНЗ

Згідно до завдань  дошкільної освіти, визначених у статті 7 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001 р. № 2628-Ш, листа Міністерства освіти і науки України від 11.10.2017 року №1/9-546 «Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців».  листа МОН України  від 25.07.2016 № 1/9-396 “Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах” по Конотопському ДНЗ №7 ” Золотий ключик”  становить виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

У дошкільному закладі визначена статутом ДНЗ українська мова навчання і виховання дітей. Протягом навчального року заняття з різних розділів програми, свята та розваги  проводились державною мовою.

В закладі  функціонує Українська світлиця. Велика кількість експонатів допомагають вихователям як найбільш детальніше познайомити дошкільнят з народними традиціями, звичаями.

Національні  куточок облаштовані у всіх вікових групах як один з основних компонентів життєвого простору, що сприяє формуванню національної свідомості у дітей дошкільного закладу.

Навчальні завдання, що плануються під час занять передбачають формування у дітей перших наукових народознавчих понять про національний одяг, національні прикраси, традиції; розвиток елементарних трудових навичок: плетіння віночків, приготування національних страв, виготовлення свищиків; інтерес до народознавчого матеріалу, вміння використовувати його в побуті, вправляння у розписуванні, плетінні, ліпленні українських іграшок, прикрас тощо.
Розвивальні завдання передбачають розвиток усіх психічних процесів у дитини: запам’ятовування пісень, прислів’їв, загадок, уважність під час обстеження предметів українського побуту, елементів одягу та прикрас, зосередженість під час роботи з тістом. Діти вчаться самостійно аналізувати, зіставляти, порівнювати народні поняття, прикмети тощо.   Окрім того, під час занять діти закріплюють знання і з мовленнєвої, зображувальної, еколого-валеологічної діяльності та художньогочитання.
Словник дітей поповнюється образними виразами. Діти знайомляться з прислів’ями, приказками, примовками тощо.  З метою прищеплення дітям любові до рідного краю, поваги до національної культури, національних звичаїв під час занять активно використовується народознавчий матеріал (віночки, свищики, гончарні вироби, український одяг, знаряддя для народних ігор тощо). Заняття з патріотичного виховання сприяють вихованню у дітей духовності на національному ґрунті, доброзичливості, чесності, взаємоповаги, поваги до культури інших народів, вшанування їх традицій, оберегів.

Вихователь Топчієва І.Г. розробила власний досвід роботи з громадянського  виховання  « Люби і знай свій рідний край», оформила групу відповідно до завдань педагогічного досвіду. Протягом 2017-18 року виготовила методичний посібник

« Ремесла рідного краю»., « Дидактичні ігри  з народознавства», «Україна оспівана у віршах та піснях». Також вдосконалили свій досвід роботи « Формування основ національної свідомості у дітей старшого дошкільного віку засобами народознавства» вихователі: Третякова Н.О., Дума Т.С « Ознайомлення дітей з природою засобами народознавства», Коваленко С.І. «Формування основ патріотичного виховання дошкільників засобами народознавства « Калинова моя Україна», Пономаренко І.І. «Природа рідного краю»,  Валах Л.П. « Використання творів О.О.Сухомлинського в осітньому процесі закладу», Герасименко О.Ю.

« Казка як засіб розвитку творчої особистості»,  Л. Г.Спаська « Методика родинного виховання в дошкільному навчальному закладі». Матеріали досвідів роботи  знаходяться в методичному кабінеті для використання в роботі молодими педагогами. Педагоги є активними учасниками методичних заходів міста, в закладі, підвищують рівень професійної компетентності шляхом курсової перепідготовки, участі в творчих групах, семінарах-практикумах.

  1. Ефективність розв’язання завдань патріотичного виховання залежить від налагодженості тісної взаємодії між педагогами і батьками. Так просвітницька робота з сім’ями вихованців ДНЗ №7 проводиться у різних формах співпраці з ними (батьківські збори, семінари, бесіди, відкриті покази занять , «дні відкритих дверей», перегляд фрагментів освітньої роботи, інформаційні стенди, тематичні папки-пересувки, газети дитячого садка, анкетування, що  передбачає ознайомлення батьків із  специфікою освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі.

Традиційним для закладу стало святкування  «Свято Миколая», Різдва. Стрітення,, Пасхи. організація конкурсів  дитячих робіт «Краса моєї України», конкурсу газет « Родинне сонце коло». Педагогічний колектив спільно з батьками вихованців  протягом року приймав активну участь у всіх загальноміських конкурсах, святах, благодійних акціях. В березні 2018 місяці батьки, педагоги прийняли участь у благодійній акції  «Від серця до серця», акції « Вітаємо солдатів з Великоднем», «Підтримаємо солдатів України» (діти передавали малюнки та поробки).

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *