Річний звіт за 2024-2025 н.р.
Аналіз діяльності
Конотопського закладу дошкільної освіти
(ясла-садок) №7 « Золотий ключик»
Конотопської міської ради Сумської області
за навчальний 2024-2025 рік
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ
ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
Конотопський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 7«Золотий ключик» розпочав функціонування з 1989 року і мав назву Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №7 « Золотий ключик» . Рішенням 42 сесії 8 скликання Конотопської міської ради від 26.06.2024 року Конотопський дошкільний навчальний заклад (яслап-садок) №7 «Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області було перейменовано на Конотопський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №7 « Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області.
Заклад знаходиться у комунальній власності міста.
Балансоутримувач – управління освіти Конотопської міської ради.
Контакти: електронна пошта [email protected]
Мова навчання та виховання: українська
Загальна технічна характеристика:
– площа займаної території – 1,0622 га;
– ЗДО становить одне приміщення , площа -2440,6
– проєктна потужність закладу розрахована на 320 місць
– укриття площа- 192 кв.м ( максимальна дозволена кількість дітей в ЗДО, враховуючи площу укриття – 320)
Основними нормативними документами, що регулювали діяльність закладу у 2024-2025 навчальному році були : Закон України «Про освіту», Закон України «Про дошкільну освіту», Закон України «Про охорону дитинства», Положення про заклад дошкільної освіти, Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, Базовий компонент дошкільної освіти та методичні рекомендації до оновленого Базового компонента дошкільної освіти (лист МОН від 16.03.2021 № 1/9-148). Також освітня діяльність здійснювалася відповідно до Освітньої програми закладу на 2024-2025 н.р. (схваленої на засіданні педагогічної ради протокол №1 від 03.09.2024р., затвердженої наказом № 50-од від 05.09.2024р), Статуту ЗДО , Колективного
договору, Положення «Про батьківські комітети (раду) закладу», листів МОН України: « Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» ( від 02.04.2022 № 1/3845-22), «Щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році у закладах дошкільної освіти» (від 27 серпня 2024 р№ 1/15368-24), інструктивно-методичних рекомендацій : «Про організацію роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (лист МОН від 02.09.2016 № 1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» (лист МОН від 02.09.2016 № 1/9-456), « Організація роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами» (лист МОН від 20.10.2016 № 1/9-561), «Забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти (лист МОН від 19.04.2018 № 1/9-249).
При здійсненні освітнього процесу педагогічні працівники закладу дотримувалися вимог Положення про академічну доброчесність , Положення про запобігання булінгу, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти , організовували педагогічний процес з урахуванням Правил поведінки для учасників освітнього процесу. Всі ці документи не тільки прискорили зміни в організації освітнього процесу, а й осучаснили особу педагога і керівника ЗДО, дозволили покращити якість освіти.
В умовах воєнного стану організація роботи закладу залежить від безпекової ситуації. З метою створення безпечних умов перебування всіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану відповідно до рекомендацій Державної служби України з надзвичайних ситуацій щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти (лист ДСНС України від 14.06.2022 №03-1870/162-2 « Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» в закладі облаштоване найпростіше укриття (підвальне приміщення). Облаштування внутрішнього простору приміщення укриття є комфортним, містить різні ігрові осередки, все необхідне обладнання для організації освітнього процесу, має два евакуаційні виходи, в наявності: генератор, запаси води питної і технічної, медичні засобами, облаштовано місця для сидіння та ліжка. З вересня 2024 року змішаною формою освітньої діяльності було охоплено всі 8 груп. Протягом навчального року адміністрація закладу мала можливість та змогу зарахувати і охопити дошкільною освітою всіх дітей, чиї родини зверталися, зокрема дітей із числа внутрішньо переміщених осіб, інших мікрорайонів міста.
| № | Відомості | Показники |
| 1. | Мова навчання | українська |
| 2. | Кількість груп усього | 8 |
| ясельні | 2 | |
| дошкільні | 6 | |
| 3. | Режим роботи груп: | |
| 10,5 годин | 8 | |
| 4. | Кількість вихованців | 130 |
| 5. | Кількість працівників усього | 46 |
| педагогічний персонал | 24 | |
| обслуговуючий персонал | 22 |
СКЛАД ВИХОВАНЦІВ
Заклад має типове приміщення. За проєктною потужністю розрахований на 320 місць для дітей віком від 2-х років до 6 років.
Мережа закладу в 2024-2025 навчальному році склала – 130 дітей. Очно відвідувало – 90 дітей, 35- дистанційно, за кордоном перебувало 5 дітей.
Групи комплектуються за віковими ознаками (одновікові), відповідно до санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей в закладі дошкільної освіти з урахуванням батьківських запитів, за поданням батьками відповідних документів на комплектацію. Діти зараховуються у дошкільний заклад за заявою батьків, медичною довідкою про стан здоров’я та про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини; для зарахування дитини до логопедичної групи – за висновком та направленням ПМПК . Облік дітей, які відвідують заклад, здійснюється вихователями кожної вікової групи в «Журналі обліку щоденного відвідування групи дітьми», який пронумерований, прошнурований, завірений печаткою керівника закладу.
У зв’язку з воєнним станом, міграцією населення, частина родин вихованців перебуває за кордоном, змінили місце проживання в іншому регіоні, за межами області, тому відповідно до зменшення мережі закладу дошкільної освіти в серпні відбулося скорочення мережі груп з 10 до 8.
З 01.09.2024 року у закладі функціонували 8 вікових груп:
– 2 групи для дітей раннього віку;
– 1група для дітей молодшого дошкільного віку;
– 2 групи для дітей середнього дошкільного віку;
– 1 група для дітей старшого дошкільного віку.
– 2 групи старші логопедичні А,Б. для дітей з вадами мовлення
З метою створення безпечних умов перебування всіх учасників освітнього процесу був затверджений відповідний режим освітньої діяльності з вихованцями з 7.30. до 18.00, розроблений регламент життєдіяльності. Вихованці ясельної та молодших груп перебувають в закладі з 7.30 до 13.00 з одноразовим харчуванням, вихованці середніх та старших груп, старших логопедичних груп перебувають з 7.30 до 18.00.
Станом на 1 червня 2025 року подано 19 заяв на влаштування дітей до ЗДО “Золотий ключик» на 2025- 2026 навчальний рік.
Всі 8 груп укомплектовані згідно програмових та санітарно – гігієнічних вимог. Заклад має музичну та спортивну залу, кабінет психолога та методиста, кабінети вчителів – логопедів, ігрові майданчики для всіх вікових груп, спортивний майданчик, кімнату Світлицю, кімнату Безпеки, кімната з Медіаграмотності
На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», «Про мови», у закладі впроваджувався механізм забезпечення використання української мови у процесі виконання працівниками посадових обов’язків, ведення документації. Всі види наочності оформлені в ДНЗ державною мовою (стенди, плакати, оголошення). Дошкільний заклад забезпечувався нормативною, методичною та додатковою літературою, надрукованою українською мовою.
У дошкільному закладі визначена Статутом українська мова навчання і виховання дітей. Протягом навчального року заняття з різних розділів програми, свята та розваги проводяться державною мовою. У групах проводяться урочисті святкування Дня української писемності та мови, Дня рідного краю, Дня рідної мови, днів народження українських письменників, діти ознайомлюютьсмя з їхніми творами, казками. Всі вихователі та педагоги вільно володіють українською мовою, складають плани роботи, конспекти занять, сценарії, оформлюють досвід роботи та конкурсні роботи виключно українською мовою. Вихователям надається методична допомога в розширенні сфери функціонування української мови. У кожній групі оформлене національне розвивальне середовище, де вміщено предмети національного добутку (українські куточки).
Для батьків державною мовою оформлені батьківські куточки, проводяться виступи на батьківських зборах, консультації, бесіди, відкриті заходи, з метою уточнення знань батьків про опанування дітьми українською мовою та розширення знань щодо мовленнєвого розвитку дошкільників.
КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Адміністрацією проводиться відповідна робота, щодо забезпечення закладу кадрами. Заклад укомплектований педагогічними кадрами: 1 –директор, 1 – вихователь – методист, 16 – вихователів, 2- музичних керівника, , 2- вчителі – логопеди, 1-інструктор з фізкультури, вихователь-підмінний-1.
З 01.09.2025 вакантна посада практичного психолога.
Станом на 31.05.2025 рік трудовий колектив налічує 45 працівника.
Із них: 24 – педагогічні працівники, фактично працюють-23 педагоги, 1-декретна відпустка Будахіна Т.С..
22 – технічний персонал .
Педагогічний процес у ЗДО «Золотий ключик» забезпечують кваліфікованих спеціалістів: директор та вихователь-методист, вчителя-логопеди, два музичні керівники, інструктор з фізичного виховання , 15 вихователів та 1 вихователь-підмінний.
За рівнем освіти педагоги мають: вища освіта-16 (71%), середня-спеціальна освіта- 6 (20 %), бакалавр-2 (8,3 %). За освітньо-кваліфікаційним рівнем –спеціаліст -16, молодший спеціаліст- 8 педагогів.
За рівнем кваліфікації педагоги мають такі кваліфікаційні категорії та педагогічні звання: вища кваліфікаційна категорія – 6 педагогів (25%), перша кваліфікаційна категорія – 7 (29%), друга кваліфікаційна категорія – 7 (29%),
10 тарифний розряд – 2 (8,5 %) педагогів, 9 тарифний розряд-2 (8,5 %) -музкерівники)).
Відповідно до статті 50 Закону України «Про освіту», частини першої статті 32 Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 10.09.2024 №1277, наказу закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №7 «Золотий ключик» від 17.10.2024 №53-од «Про організацію і проведення атестації педагогічних працівників закладу у 2024-2025 навчальному році», на підставі рішення атестаційної комісії Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №7 «Золотий ключик», протокол № 4 від 13.03.2025, з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності в навчальному закладі проведена атестація педагогічних працівників.
З метою якісної організації атестаційного процесу у вересні 2024 року відбулася нарада при директору , на якій були поставлені основні завдання щодо забезпечення організації та проведення атестації, дотримання системи комплексної оцінки діяльності педагогів, посиленню контролю за дотриманням нормативно-правових засад атестаційного процесу.
Із 24 педагогічних працівників закладу, наказ №20-ОД «Про підсумки атестації педагогічних працівників у 2024-2025 навчальному році» проатестовано – 6, що складає(25%). За підсумками атестації присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»- 3 ( 7,2 %),присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»- 3( 7,2 %).На позачергову атестацію було подано дві заяви , вихователі Ляховченко Л.В., Паляниця С.В..
Хід атестації педагогічних працівників в навчальному році перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалася методична допомога з організації атестації педагогам, але й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано були проведені засідання атестаційної комісії, вивчалася система роботи вихователів шляхом відвідування занять, аналізу роботи з батьками, проведення анкетування, що дало змогу визначити відповідність професійної кваліфікації кожного педагога та провести атестацію на достатньому рівні. До міської атестаційної комісії з апеляцією на рішення атестаційної комісії закладу звернень не надійшло. Педагоги, що атестувалися, були активними учасниками методичних заходів закладу та міських методичних об’єднань. Вдосконалили та узагальнили матеріали з досвіду роботи.
Атестаційна комісія Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №7 « Золотий ключик» відмічає високу підготовку до атестації всіх педагогів, але є певні пропозиції до активізації роботи педагогів щодо публікації власного матеріалу з досвіду роботи у педагогічній пресі.
Порівняльна таблиця
перспективного плану курсової перепідготовки
та атестації педпрацівників за 2021-2025
| Курси
2021 |
Атеста
2021 -2022 |
курси
2022 |
Атестац
2022- 2023 |
Курси 2023 |
Атест
2023- 2024 |
Курси 2024 |
Атеста
2024- 2025 |
Курси 2025 | |
| Всього педагогічних працівників | 42 | 42 | 40 | 40 | 35 | 35
(звільнення Огієнко О.М., Шелюк Л.М., Чуженко Г.О. |
31
(звільнення Ботнар М.В. Тарасенко М.Д Балюк Л.М. |
26
(звільнення Валах Л.П..
|
22
(звільнення Герасименко О.Ю |
| Фактично працюють | 38 | 38 | 37 | 37 | 33 | 31 | 25
(декрет Будахіна Т) |
25 | 22 |
| План | 6 | 5 | 8 | 8
Валах Л.П. за станом здоров’я перенесено на 2023/24 н.р. |
5 | 6
(звільнення Мірошник О.М., |
4
(скорочення Стеценко Г.В., Жилкіна Л.Л |
6 | 6 |
| Фактичне виконання | 5 | 5 | 5 | 7 | 5 |
5 |
4
100% |
6 | |
| % виконання плану | 83% | 100% | 63% | 88% | 100% | 84% | 100% | 100% | |
| % від загальньої кількості | 13% | 13% | 14% | 19% | 15% | 16% | 16% | 25% |
За результатами атестації у 2024-2025 н.р.:
-присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» вихователю Ковальчук Ю.В,
інструктору з фізкультури, Романовій О.В.
музичному керівнику, Гаврилюк Л.І.
-присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»
вихователям: Третяковій Н.О., Ляховченко Л.В., Паляниці С.В..
Курси підвищення кваліфікації :
Вихователі: Трятякова Н.О, Шило С.В.,Піюк Н.Д., музичний керівник Гаврилюк Л.І., та кухар Яременко О.М. пройшли курси підвищення кваліфікації за планом роботи КЗ СОІППО. У квітні 2025 року Триус І.М, вчитель-логопед пройшла курси підвищення кваліфікації. На вересень 2025 року заплановані курси Думи Т.С, вихователя, Кукси І .О. підмінний вихователь, Паляниці С.В. вихователь, кухар –Стогнушко Н.М.
У 2025/2026 році підлягають підвищенню кваліфікації : вихователь Братусь Г.М.,Ляховченко Л.В., вихователь-методист, Спаська Л.Г., вчитель-логопед, Заруба О.М., інструктор з фізкультури , Романова О.В., музичний керівник, Лавріненко А.А.
Вакансій педагогічних працівників на початок навчального року –практичний психолог.
Колектив працездатний, згуртований, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі.
Аналіз роботи закладу протягом 2024-2025 навчального року здійснювався за 6-ма блоками
І блок: Методична робота
Методична діяльність будується і проводиться за принципом систематичної аналітико-діагностичної діяльності та практичної діяльності Дані заходи проводяться з дотриманням всіх безпекових заходів та дотримання алгоритму дій під час сигналу « Повітряна тривога» та НС.
Діяльність закладу регламентувалась планом роботи, який визначив мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань. Упродовж 2024-2025 навчального року навчально-виховний процес закладу був спрямований на вирішення головних завдань:
1.Продовжити формування комунікативно-мовленнєвої та мовної компетентність дошкільників в контексті виховання мовленнєвої культури особистості; урахування народних традицій в освітній діяльності, долучення дітей до цінностей національної культури свого народу.
2.Формування логіко-математичної компетентності дошкільника через залучення дошкільнят до вирішення проблемних життєвих ситуацій практичного характеру, які активізують пізнавальні інтереси дітей.
3.Формування здоров’язберігаючої компетентності дітей через формування доступних знань і уявлень про здоровий спосіб життя, про основи безпеки життєдіяльності шляхом спільних зусиль з батьками.
Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту дошкільної освіти в ЗДО «Золотий ключик» у 2024-2025 навчальному році визначався за оновленою освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та використання парціальних програм, відповідно до рекомендацій МОН України:
– «Україна – моя Батьківщина» парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку. За наук.ред. Рейпольскої О.Д., авт. Каплуновська О.М., Кичата І.І., Палець Ю.М.
-«Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт. Борщ Р.М., Самойлик Д.В.).
-«Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основи здоров`я та безпеки жттєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт. Лохвицька Л.В.).
-«Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт. Березіна О.М., Гніровська О.З., Линник Т.А.).
-«Казкова фізкультура», програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку (авт. Єфименко М.М.).
-«Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (Л.Лохвицька).
-«Вчимося жити разом», парціальна програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6–7 років
– «Дошкільнятам — освіта для сталого розвитку» – парціальна програма для закладів дошкільної освіти (авторський колектив — Н. Гавриш,О. Саприкіна, О. Пометун)
– « Комп’ютерна грамота для малят» парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку (автори — О. Болотова, О. Вайнер,В. Семізорова)
– «Моя країна — Україна», парціальна програма з патріотичного виховання для дітей старшого дошкільного віку (авторський колектив — Н. Гавриш, О. Косенчук, Т. Піроженко).
– «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» ,альтернативна програма формування інженерного мислення в дітей предшкільного віку (науковий керівник — К. Крутій)
Методична робота у 2024-2025 н.р. була спрямована на :
-забезпечення реалізації освітніх завдань закладу на 2024-2025 навчальний рік через різні форми роботи;
-активізацію спільної взаємодії закладу дошкільної освіти та сім’ї щодо зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей в умовах продовження воєнного стану в країні;
– підвищення професійного рівняпедагогів через участь в онлайн -конкурсах (обласних, місцевих, всеукраїнських), вебінарах, семінарах, семінарах-практикумах, творчих групах, колективних переглядах, педагогічних читаннях, методичних об’єднаннях , днях самоосвіти.
– впровадження інноваційних технологій в освітній процес з дітьми дошкільного віку.
Аналіз планування роботи за минулий рік показав, що такі його принципи як актуальність, науковість, перспективність, доцільність, системність, послідовність дотримуються. Головні завдання знайшли своє відбиття в усіх
складових плану роботи закладу. Вивчення стану навчально-виховної діяльності, результативності роботи педагогічного колективу здійснювалась за допомогою різних форм контролю, а саме:
Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони мали пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущенних в питаннях організації освітньо-виховного процесу. Достатньо уваги було приділено проведенню інтерактивних форм роботи з кадрами, в ході яких кожний педагог мав би можливість бути активним учасником взаємодії, самостійно визначати свої досягнення, свій творчий потенціал.
Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечили такі форми методичної роботи:
Педагогічні ради:
- Діяльність дошкільного навчального закладу та напрямки роботи колективу в 2024 – 2025 навчальному році. (03.09.2024)
2.Формування логіко-математичної компетентності дошкільників,економічна освіта (27.11.2024)
3.Шляхи оптимізації освітнього процесу, спрямованого на розвиток мовленнєвої компетентності дошкільника (26.02.2025)
4.Підсумки діяльності закладу за 2024-2025 н.р. (29.05.2025)
Виконання рішень педагогічних рад сприяло покращенню методичного та матеріального забезпечення освітнього процесу, підвищенню ефективності роботи педагогів.
Важливим аспектом методичної роботи є залучення педагогів до активних форм роботи, що дають можливість кожному розкрити свій професійний потенціал та підвищити професійний рівень. Протягом навчального року з педагогами було організовано та проведено:
- Використання ігор у освітньому процесі закладу дошкільної освіти (семінар – практикум)
1Міні-лекція « Гра як невичерпне джерело розвитку дошкільника»
2.Ігрова компетентність в контексті Державного стандарту
3.Практична частина:
Ігротека для дошкільнят
4.Методичні рекомендації щодо розвитку ігрової компетентності дитини
- « Соціально-громадянська компетентність дитини в різних видах діяльності» (проблемниий семінар)
Вправа «Погляд на проблему»
Теоретична частина
1.Аспекти соціально-громадянської компетентності дошкільників в контексті освітнього напряму «Дитина в соціумі» БКДО
- Ефективні форми вирішення завдань освітнього напряму «Дитина в соціумі».
Практична частина
Заключна частина
Вправа « Зворотній зв’язок»
- Розвивальне середовище як засіб розвитку мовленнєвої активності дошкільника (семінар-практикум)
1.Розвивальне освітнє середовище
2.Провідні педагогічні принципи мовленнєвого середовища
3.Практична частина:
Вправа «Завдання:створення мовленнєвого середовища»
3.Методичні рекомендації щодо мовленнєвого розвитку дитини.
Поряд з тим педагоги закладу продовжують впроваджувати інноваційні технології:
- І молодша група «Дюймовочка»-технологія піскотерапії (автори К.Юнг, М.Ловенфельд) вихователь -Ляховченко Л.В.
середня група Б -методика Х.Кюізенера (палички) як засіб пізнання логіки і математики в дошкільному віці, вихователь Шило С.В.
- Впровадження в практику роботи мнемотехнологію – вихователі середніх, старших груп
- Використання в фізкультурно – оздоровчій роботі з дітьми елементів методики фізичного виховання Е.Вільчковського та елементи театру фізичного розвитку М. Єфименко, фітбол гімнастику- інструктор з фізичної культури Романова О.В..
- Впровадження медіаосвіти -вихователі Хармак Ю. М. Панченко Н. М., творча група закладу.
Упровадження сучасних інноваційних технологій у роботу з дітьми сприяло підвищенню професійної компетентності педагогів, організації партнерської взаємодії з дітьми, підвищення рівня їх пізнавального інтересу та мотивації до навчання, забезпечення особистісно-орієнтованого підходу.
Протягом 2024-2025 навчального року педагогічний колектив закладу продовжував участь у регіональному інноваційному освітньому проєкті «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в освітній процес закладів дошкільної освіти». Лише чітке всебічне планування, систематична робота з упровадження медіаосвіти, навчання педагогів і постійний контроль за втіленням інновації в освітній процес дає змогу дошкільному навчальному закладу йти в ногу з часом. Саме тому вихователь– методист, Спаська Л.Г. використовувала різні форми роботи з педагогами:
-відкриті покази, на яких педагоги творчої групи представляли досвід упровадження медіа в освітній процес;
– майстер – класи, де вихователі вчилися методам і прийомам роботи з дітьми з використанням інформаційних технологій;
– педагогічні майстерні та наставництво, роботу в парах, де педагоги спілкуючись переймали досвід тих вихователів, які можуть сприяти в освоєнні та застосуванні нових технологій;
– робота школи медіаграмотності .
В рамках завершення регіонального інноваційного освітнього проєкту «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в освітній процес закладів дошкільної освіти» на базі закладів дошкільної освіти Сумської області 19 грудня 2024 року відбувся фінальний обласний науковий онлайн-семінар «Дошкільна медіаосвіта: теорія та практика». Вихователь-методист, Спаська Л.Г. поділилася досвідом з впровадження медіаосвіти в закладі, відмітивши, що реалізація медіаосвітніх завдань у закладі здійснювалася через облаштування медійного простору, а саме, Кімнати медіаграмотності, у якій зібрано відеотеку українських мультфільмів, картотеку медіапосібників та розвивальних програм, методичних рекомендацій. У цьому осередку діти грають у медіаосвітні ігри, працюють з гаджетами і таким чином вчаться аналізувати інформацію, сприймати медіатексти та створюють власні медіапродукти. Учасники семінару мали змогу переглянути мультфільми створені вихованцями закладу під керівництвом творчих педагогів ( виступ висвітлений на сайті СОІПП).
З 19 грудня 2024 року по 30 травня 2025 року Конотопський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 7« Золотий ключик» став учасником реалізації проєкту «Думай на рівних з впровадження комплексної програми соціально-емоційного розвитку та психо-соціальної підтримки дітей дошкільного віку» від Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та міжнародної неприбуткової організації “Think equal” за підтримки МОН України. Головна мета програми “Думай на рівних” визначала формування у дітей навичок критичного мислення, ефективної комунікації, емпатії, самовпевненості, а також розуміння та повагу до інших. Результат участі в проекті передбачав: формування соціально-емоційних навичок у дітей дошкільного віку; розвиток професійної компетентності педагогів у питаннях соціально-емоційного розвитку та ментального здоров’я дошкільнят; підтримці батьків у забезпеченні стресостійкості й соціально-емоційного добробуту своїх дітей. В проєкті були задіяні педагоги трьох груп: молодшої « Колобок» Піюк Н.Д., середньої « Калинонька» Пономаренко І.І.та старшого дошкільного віку «Бджілка» Третякова Н.О. Педагоги пройшли навчання, отримали Сертифікати та були забезпечені комплектами методичних навчальних матеріалів. Можемо відмітити активність дітей, які з задоволенням включалися в процес навчання. Дошкільнятам дуже подобалося слухати розповіді (казки), що використовуються в освітньому процесі і які базуються на культурі, досвіді та житті самих дітей. Діти слухали їх, обговорювали, ділилися емоціями, співпереживали героям та вчилися проявляти увагу до інших, розмірковувати над запитаннями та робити висновки. Цікавим було для малят заняття , де вчилися розпізнавати різні емоції та пізнали нові способи вираження своїх емоцій і практично вчилися
використовувати різні техніки, які допомагають справлятися з негативними емоціями та їх керуванням.Дуже подобалися дітям творчі завдання, які визначені Програмою, рухова активність та створення власноруч поробок. Упроваджуючи програму можемо відмітити, що дані заняття сформували у дітей вміння керувати своїми емоціями, навчали вправ на заспокоєння, та вправи на зменшення тривожності та замкнутості, що підвищувало їх рівень соціальної компетентності, діти навчилися з повагою відноситися один до одного, надавати підтримку.
2024-2025 навчальний рік був дуже плідним та творчим для педагогічного колективу закладу.
Вихованці закладу приймали активну участь у конкурсах різного рівня:
23.12.2024- обласний конкурс дитячого малюнку « Різдвяна казка-2024», вихованець Богдан САВЧУК, старша логопедична Б « Перлинка» отримав
Грамоту за ІІІ місце у молодшій віковій категорії (3-6 років) ;
05.03.2025- міський конкурс художнього читання «Слався, Тарасе» до відзначення 211-oï річниці від дня народження Великого Кобзаря, вихованці
Маргарита ХМЕЛОВСЬКА та Ярослав ЛИСИЙ, старша логопедична А« Зірочки» взяли активну участь;
Травень 2025- Всеукраїнський конкурс дитячих малюнків Noosphere Space Art Challenge! за ініціативи ГО «Асоціація Ноосфера», вихованка Мілана ЗАРУБА, старша логопедична А « Зірочки», отримала Диплом за участь;
Травень 2025 -Всеукраїнський конкурс дитячих малюнків Noosphere Space Art Challenge! за ініціативи ГО «Асоціація Ноосфера», Богдан ДРАЛО старша логопедична А « Зірочки», отримав Диплом за участь.Також педагоги Заруба О.М.,Панченко Н.М. отримали дипломи за активність дітей.
Також педагоги закладу протягом 2024-2025 року прийняли активну участь у конкусах різного рівня:
30.10.2024 -Міжнародний конкурс творчих робіт та навчально-методичних розробок педагогів « Методична скарбничка педагога» у номінації «Найкраща розробка відкритого заходу» Людмила СПАСЬКА, вихователь-методист,
Диплом ІІІ ступеня № Р2Р-00073 Матеріал опубліковано в електронній збірці «CULTURE, EDUCATION, LITERATURE», Свідоцтво
31.10.2024-Міжнародний конкурс творчих робіт та навчально-методичних розробок педагогів « Методична скринька педагога» у номінації« Патріотичне
виховання» Ірина ПОНОМАРЕНКО, вихователь, Диплом ІІ ступеня № Р2Р-00078 Матеріал опубліковано в електронній збірці «CULTURE, EDUCATION,
LITERATURE», Свідоцтво
26.10.2025-Міжнародний конкурс логопедів в номінації «Логопедія» Оксана ЗАРУБА, вчитель-логопед, Диплом ІІ ступеня № Р2L-00019 Матеріал опубліковано в електронній збірці «CULTURE, EDUCATION, LITERATURE», Свідоцтво.
11.11.2024- Всеукраїнський конкурс Global Teacher Prize Ukraine 2024 в спецномінації “Дошкілля” Оксана ЗАРУБА, вчитель-логопед, нагороджена Грамотою ТОП-50 найкращих педагогів України
05.03.2025- Міський конкурс художнього читання «Слався, Тарасе» до відзначення 211-oï річниці від дня народження Великого Кобзаря прийняли участь педагоги: Лілія БУРА, Ілона КУКСА,Оксана ЗАРУБА.
20.03.2025-21.03.2025 -Міські змагання з флорболу серед 12 дошкільних закладів міста, команду від закладу очолив капітан: Олена РОМАНОВА, інструктор з фізкультури, вихователі: Лілія БУРА, Юлія ХАРМАК, Ілона КУКСА, комірник-Марина НАКОНЕЧНА., отримали перемогу, нагороджені Грамотою за зайняте ІІІ місце та медалями.
Грудень 2024- Всеукраїнський творчий конкурс « Зимова казка», Людмила ГАВРИЛЮК, музичний керівник отримала Подяку за активну участь.
Відповідно до листа управління освіти Конотопської міської ради Сумської області від 11.11.2024 № 01-14/ 920 « Про проведення Тижня дорожнього руху», наказу закладу від 60-ОД від 11.11.2024 « Про проведення Тижня дорожнього руху», протягом 11.11 та 17.11.2024 року в ЗДО №7 «Золотий ключик» був проведений Тиждень дорожнього руху.
25.11.2024 педагоги закладу разом з вихованцями та батьками у співпраці з ГО “Конотопська зоозахисна організація “Друзі тварин” долучилися до lХ Всеукраїнської акції “Happy Гав для Сірка”#happyгав_2024 #.
Свято День Святого Миколая одне з найочікуваніших свят дітвори. Завітав Святий Миколай і до дошкільнят ЗДО №7 ” Золотий ключик”. Кожному він підготував подарунки, а ще подарував зустріч та масу задоволення від чарівної красуні ялинки, яка росте на подвір’ї садочку та яку прикрасили власноруч педагоги закладу.
Відповідно до плану роботи закладу на 2024-2025 навчальний рік, наказу
по закладу № 61-А від 28.11.2024 « Про проведення місячника патріотичного виховання», з метою формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, виховання патріотичних почуттів, правосвідомості у період з 02.12.2024 по 31.12.2024 року був проведений місячник національно-патріотичного виховання.
Пошуково-дослідницька діяльність сприяє не лише пізнанню навколишнього, а й несе найбільше задоволення від споглядання результату праці. Дошкільнята всіх вікових груп разом з вихователями протягом січня 2025 організували ” Город на підвіконні” і мали змогу смакувати молоденькою цибулькою до борщика.
Відповідно до плану роботи закладу на 2024-2025 навчальний рік, відповідно до наказу від 24.12.2024 №68 « Про організацію та проведення місячника обдарованої дитини» , з метою якісної організації освітньо- виховної роботи щодо виявлення та залучення до різних видів діяльності та гурткової роботи обдарованих та талановитих дітей, які мають здібності у різних сферах діяльності, створення умов для творчої самореалізації дітей з 01.01.2025 по 31.01.2025 в закладі був проведений місячник обдарованої дитини.
Відповідно до плану роботи закладу, наказу від 03.02.2025 №13-ОД «Про організацію та проведення Тижня прав дитини, протягом 17.02.2025-21.02.2025було проведено тематичний Тиждень прав дитини. Метою правового виховання є формування в дітей моральних уявлень про права людини, гуманістичного ставлення до навколишнього світу.
З 26 лютого по 5 березня 2025 року педагоги та вихованці ЗДО №7 « Золотий ключик» долучилися до ІV Міжнародного заняття доброти від БФ “Щаслива лапа”, мета якого спрямована на підтримку виховання у дітей гуманного та відповідального ставлення до тварин. Також дошкільнята мали змогу закріпити знання та навички безпечної поведінки при зустрічі з безпритульними тваринами.
У березні 2025 до дня народження українського поета Т. Г. Шевченка музичні керівники Алла Лавріненко та Людмила Гаврилюк підготували та провели літературно-музичне дійство «Великий Кобзар».
В рамках місячника родинного виховання (березень 2025) вихователь С.В.Шило , підготувала та провела з вихованцями та батьками середньої групи
«Калинонька» відкрите заняття «Мама лагідна моя». Діти разом з матусями активно долучилися до виконання завдань, отримали позитивні емоції та задоволення від спільної діяльності. Під час аплікації «Родинне дерево» діти разом з мамами діяли злагоджено, допомагаючи один одному.
Відповідно до плану роботи закладу на 2024-2025 навчальний рік, наказу від 28.03.2025 року № 19-ОД « Про організацію та проведення місячника екологічного виховання», з метою покращення освітньо -виховної роботи щодо екологічного виховання дітей дошкільного віку, створення умов в закладі для практично-дослідницької діяльності в природі, виховання у дітей правил поведінки у навколишньому середовищі, з 01.04.2025 по 30.04.2025 року пройшов місячник екологічного виховання. Заходами були охоплені всі вихованці та працівники закладу. В рамках місячника екологічного виховання вихователь Кукса І.О. підготувала та провела з вихованцями старшої групи
« Бджілка» відкритий показ практичного заняття «Природа-наш спільний дім, про неї треба дбати нам усім!». Захід був спрямований на формування у дітей екологічних знань про сучасні проблеми довкілля, діти активно долучилися до практичних завдань: сортування сміття, очищення водойми та заквітчання Планети.
22 квітня у Всесвітній день Землі педагоги закладу провели ряд виховних заходів, спрямованих на ознайомлення вихованців з екологічними проблемами Землі та запобіганню цих проблем , а також шляхи їх подолання “Почни з себе”.
В рамках Тижня безпеки дитини в жовтні 2024, квітень 2025 педагоги закладу провели ряд навчальних заходів, які були спрямовані на формування у дошкільнят навиків власної безпеки, вміння діяти в надзвичайних ситуаціях, навиків мінної безпеки. Велику увагу приділяють педагоги вихованню у дошкільнят знань з мінної безпеки: 08.01.2025- пройшов пізнавальний захід з мінної безпеки за участі представників Конотопського районного управління ГУ ДСНС у сумській області, 18.02.2025 -навчальний захід « Мінна безпека» з представниками Асоціації саперів України.
В травні 2025 року До дня матері педагоги закладу провели тематичні заняття та виготовили з вихованцями подарунки для найкращих рідненьких матусь. Залучити та зацікавити батьків до співпраці це складна і важлива частина діяльності педагога дошкільного закладу, бо саме вихователь та батьки, об’єднанні у своїй діяльності, діють в інтересах дитини, створюючи для неї належні умови. Від того, наскільки такі взаємовідносини будуть узгоджені, залежить успіх формування особистості в цілому. Завдяки доцільно обраним методам взаємодії з батьками, вихователям середньої групи Б «Калинонька» І.І.Пономаренко, С.В.Шило вдалося налагодити тісну співпрацю з родинами вихованців. Батьки групи є активними учасниками різних заходів, зборів, акцій, чим забезпечують дитині подвійний захист, емоційний комфорт, цікаве, змістовне життя вдома та в дитячому садочку.
15 травня 2025 року педагогічний колектив разом з вихованцями та батьками активно доєдналися до Міжнародного дня вишиванки та підготували ряд цікавих заходів для дошкільнят. Вишиванка-це не лише особливий елемент святкового національного одягу, але й важлива частина культури українського народу.
Протягом навчального року всі працівники закладу постійно підвищували педагогічну майстерність, приймаючи участь у роботі методичних об’єднань міста, педагогічних майстерень, педагогічних лабораторій. За період роботи, впродовж року, педагоги закладу стали учасниками обласних та Всеукраїнських заходів: онлайн-семінарів, вебінарів, тренінгів та майстер- класів, додали академічні години до міжатестаційного періоду та підвищили свій професійний рівень. науково-практичних конференціях, обласних семінарах та інших методичних заходах за 2024-2025 н.р:
– підвищення кваліфікації в межах ініціативи Швейцарсько-українського проекту DECIDE«Стаємо сильнішими разом» « Забезпечення освітою осіб з особливими потребами у воєнний та післявоєнний періоди» пройшли вихователі Світлана ШИЛО, Наталія ТРЕТЯКОВА;
– інструктор з фізичної культури О.В.Романова участь у VII Міжнародній науково-практичній конференції « Сучасні тенденції та перспективи розвитку якісної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту в умовах ступеневої освіти»
Однією з форм роботи щодо підвищення професійного розвитку стали методичні обєднання. У 2024 -2025 навчальному році на базі закладу було проведено 2 методичних об’єднання. У зв’язку з воєнним станом в країні робота методичних об’єднань міста була переведена в режим онлайн.
20.12.2024 педагоги груп раннього віку Ляховченко Л.В., Братусь Г.М. підготували та провели засідання методичного об’єднання вихователів груп раннього віку закладів дошкільної освіти міста на тему « Ігрова діяльність як складова концепції розвитку дитини раннього віку». Вихователь Г.М. Братусь підготувала інтегроване заняття з дітьми групи раннього віку А «Зайчик» «Подорож до зимового лісу», вихователь Ляховченко Л.В. поділилася з колегами різними дидактичними іграми для малечі, створивши відеоколаж
« Ігротека для малят», а вихователь молодшої групи Ковальчук Ю.В. провела майстер-клас «Чарівна ялинка», створивши креативну дидактичну гру.
Також 24.02.2025 інструктор з фізкультури Романова О.В. підготувала та провела засідання методичного об’єднання інструкторів з фізкультури закладів дошкільної освіти міста «Оптимізація рухової активності в ЗДО». Педагоги мали змогу переглянути спортивну розвагу « У королівстві Снігової королеви» та поділитися досвідом роботи з рухової діяльності протягом дня. Педагоги закладу знайомились з відео та фото матеріалами роботи колег, обмінювалися думками на сторінці Фейсбук.
Педагоги закладу активно використовують Інтернет – мережу, мають свої електронні поштові скриньки. Для забезпечення мобільності та покращення доступу до мережі Інтернет застосовуємо сучасні пристрої для бездротового доступу до мереж –Wi-Fi.
Для вдосконалення освітнього процесу в закладі, підвищення фахового, професійного рівня педагогічного колективу, його комп’ютерної обізнаності, педагоги постійно користуються корисними Інтернет – адресами, створюють та використовують власні освітні ресурси (методичні розробки, презентації, блоги, веб-сайти тощо).
Педагоги використовували в роботі матеріали, розміщені на сайті МОН:
- рубрика «Сучасне довкілля під крилами захисту»;
- платформа розвитку дошкільнят «НУМО»;
- поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили кризову подію;
- поради від експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях».
Заклад має сторінку в соціальній мережі Facebook, на якій систематично розміщується інформація, відеоролики, фото – презентації про освітній процес, виховні заходи, свята та розваги (відповідальний вихователь-методист, Спаська Л.Г.)
Систематично вихователь-методист,Спаська Л.Г. знайомила педагогічний колектив з новинками науково- методичної літератури та проводила обговорення з новинками публікацій, журналів «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Вихователь-методист», «Бібліотечка вихователя дитячого садка», вдосконалювали навички роботи з застосунками Viber, Telegram , WhatsApp, на платформі Coogle Drive та Classroom, Microsoft Teams.
Корисними для підвищення майстерності педагогів були колективні відкриті перегляди, взаємовідвідування занять, під час яких спостерігалися професійність, індивідуальність, інноваційність використаних методик, методів та прийомів. Кожне переглянуте заняття свідчило про велику попередню роботу. У кожного вихователя спостерігався свій особистий стиль підготовки та проведення освітньої роботи з дошкільниками; у кожного педагога були власні творчі родзинки, які варто запозичити іншим та впровадити у свою практику роботи.
Протягом 2024-2025 навчального року педагогами були проведені відкриті покази освітньої взаємодії з дітьми дошкільного віку:
– спортивна розвага (вересень)-Романова О.В.
– осінній ярмарок (жовтень)-Топчієва І.Г.
-інтегроване заняття з ознайомлення з навколишнім (листопад) Ковальчук Ю.В.
-сенсорно-пізнавальний розвиток(листопад) -Братусь Г.М.
-інтегроване заняття з розвитку мовлення з елементами народного фольклору(грудень) -Дума Т.С.
-театрально-музична розвага(січень)-музкерівник Гаврилюк Л.І.
-комплексне заняття художньо-естетичного напрямку (лютий )-Бура Л.С.
-дитина в сенсорно-пізнавальному просторі (березень)-Нехай О.О.
– впровадження програми « Думай на рівних» (квітень)- Третякова Н.О.
-корекційна робота з дітьми старшого дошкільного віку (травень-вчителі -логопеди Заруба О.М, Триус І.М.
Також однією з форм роботи з колективом є проведення в закладі педагогічних годин. Саме вони дають можливість своєчасно вирішувати завдання, що виникають у процесі роботи. Протягом року в тематику педагогічних годин включались опрацювання нормативно-правових документів, огляд публікацій, науково-методичної літератури, участь у конкурсах, виконання плану роботи закладу на місяць, проведення та підсумки місячників.
Протягом 2024/2025 навчального року творчо працювали творчі групи, в які увійшли активні та креативні педагоги.
Творча група №1
Формування соціально-громадянської компетентності з використанням універсального дидактичного посібника
« Мандруємо Україною»
Склад творчої групи:
керівник – Третякова Н.О., вихователь
Дума Т.С., вихователь
Нехай О.О., вихователь
Коваленко С.І. вихователь
Топчієва І.Г.вихователь
Ковальчук Ю.В.,вихователь
Члени творчої групи активно працювали над практичними та методичними аспектами організації освітньої діяльності розробивши ряд інтегрованих занять з формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку з використанням універсального дидактичного посібника з доповненою реальністю «Мандруємо Україною»
Також протягом року продовжила свою діяльність творча група №2
з впровадження медіаосвіти
Склад творчої групи :
Керівник: Спаська Л.Г., вихователь-методист.
Члени: Панченко Н.М., вихователь;
Хармак Ю.М., вихователь,
Ковальчук Ю.В.,вихователь
Романова О.В.,інструктор з фізкультури;
Педагоги розробили методичні рекомендації, ряд медіа-занять та продовжили роботу з впровадження медіаосвіти в освітній процес закладу, формування медіаграмотності дошкільників та батьків , підвищення теоретичного, практичного рівня та фахової майстерність педагогів з впровадження медіаосвіти в ЗДО.
Протягом 2024-2025 року були проведені місячники та тижні:
фізкультурно-оздоровчої та спортивно- масової роботи – вересень;
громадянського, духовно-морального,патріотичного виховання- грудень;
місячник обдарованої дитини- січень;
екологічне виховання-квітень;
трудове виховання –травень;
тиждень спорту- вересень, ІІІ тиждень;
тиждень безпеки життєдіяльності дитини –жовтень , ІІІ тиждень;
художньо-естетичного виховання-ІІІ тиждень –листопад;
тиждень народознавства –грудень;
тиждень творчості- січень;
тиждень прав дитини- лютий;
тиждень безпеки життя і здоров’я дитини – ІІІ тиждень-квітень.
Відповідно до плану роботи закладу були проведені у всіх вікових групах музичні свята та розваги, тематичні дні інше:
-День фізичної культури та спорту України;
-До дня дошкілля;
– Всесвітній день української хустки;
– свято Андрія;
-День Святого Миколая;
-Святкування Різдва Христового;
-Святкування Щедрого вечора;
– День Соборності України;
– Стрітення;
-День єднання;
– Міжнародний день рідної мови;
– День матері;
-День вишиванки.
Протягом року, з метою підвищення професійної майстерності педагоги займалися самоосвітою за індивідуальними планами. Вивчення науково-методичної літератури надало змогу педагогам підвищити свої теоретичні знання, розвивати індивідуальні особливості кожної дитини, здійснювати диференційований підхід. Великої уваги набуває надбання досвіду роботи вихователя сердньої групи Панченко Н.М « Бережіть здоров’я власне, бо життя таке прекрасне» з безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку. Наталія Миколаївна створила буклет « Бережи себе малюк!» з використанням цифрових технологій. Опрацювала і обрала відповідний медіаконтент з безпеки дитини по розділах « Сам вдома», « Безпека в природі», « Дітям про вогонь», « Мінна безпека» , « Країна дорожніх знаків». Весь відео матеріал шифрований QR –кодом. За допомогою QR –кодів педагоги мають можливість швидко перейти на сайт і забезпечити перегляд відеоконтенту з безпеки дитини. Педагог популяризує власний досвід роботи серед колег (на педагогічних радах, семінарах), активно ділиться знаннями з молодими спеціалістами, дає відкриті покази занять.Також вихователь веде гурток « Школа безпеки» , де малюки закріплюють набуті знання та вміння з безпеки життєдіяльності.
Протягом 2024-2025 року педагоги вдосконалювали в групах відповідно віку дітей ресурсний простір, який забезпечений усім необхідним. Є в групах місце для усамітнення, розвивальні ігри, навчальні матеріали, відповідне дидактичне наповнення для корекційно-розвивальної роботи з дітьми, що мають вади мовлення тощо.
Пріоритетним в закладі також залишається питання по створенню умов для виховання та навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти. Впродовж поточного навчального року проводилась робота з покращення рівня підтримки дітей з особливими освітніми потребами в умовах дошкільного закладу. Співпраця з ІРЦ поступово вирішує питання системного кваліфікованого психолого-педагогічного супроводу вихованців закладу з особливими освітніми потребами через надання корекційно-розвиткових послуг фахівцями Центру.
Одним із головних завдань для вихователів є розвиток особистості дитини, його індивідуальності, творчого потенціалу, який будується на принципах співпраці і співтворчості з дорослими. Протягом 2024 – 2025 навчального року педагоги в роботі з дітьми використовували систему різноманітних ігор-експериментів, ігор-фантазій, які дозволяли у цікавій формі розвивати у вихованців конструкторські здібності, удосконалювати комунікативні якості, мовлення, уміння мислити легко і вільно.
Впродовж навчального року були створені умови для гармонійної сучасної освіти дошкільнят через орієнтацію дітей на духовний творчий розвиток та їх самореалізацію з урахуванням індивідуальних можливостей.
Аналіз показав, що в групах створені всі умови для забезпечення комфортного перебування дітей в закладі та їх розвитку:
- інтеграція різних видів діяльності (здоровязбережувальна,рухова, ігрова, комунікативна,сенсорно-пізнавальна, господарсько-побутова,, музична, дослідницько-пошукова);
- підготовлене сенсорно-пізнавальне середовище/інтерактивне предметно-ігрове поле для активної діяльності дитини;
- різні форми активності дитини в середовищі:спільне коло, індивідуально-групова, самостійна
- класифіковані творчі завдання за дидактичними принципами для індивідуальній роботи, для здійснення диференційованого підходу;
- робота гуртків за інтересами.
Протягом навчального року у закладі плідно працювали на безоплатній основі 12 гуртків, що дало змогу на 85 % охопити дошкільнят гуртковою роботою:
1.Вокальний «Перлинка» для дітей 5,6-7-й р.ж. (музкерівник, Лавріненко А.А.)
2.Музично- драматичний «Сольмінка» для дітей 5,6-7-й р.ж. (музкерівник Гаврилюк Л.І. ).
3.«Казковий дивограй» старший дош.вік, театральний (Хармак Ю.М).
4.Етнографічний «Народ скаже, як зав’яже» дітей старшого дошкільного віку (6-7-й р.ж.) (вихователь логопедичної групи Топчієва І.Г.).
5.«Школа безпеки» з БЖД для дітей старшого дошкільного віку (вихователь, Панченко Н.М.).
6.«Мандруємо казкою», літературно-драматичний гурток для старшого дош.віку (вихователь логопедичної групи ,Герасименко О.Ю.).
7.«Народна скарбничка» національно-патріотичного спрямування (вихователь, Коваленко С.І.).
8.Еколого-природничий «Юні екологи» для середнього дош.віку, (вихователь, Пономаренко І.І.).
9.«Логічна скарбничка», логіко-математичного спрямування середній дошкільний вік (вихователь, Шило С.В.).
- Фізкультурний «Юні футболісти» старший вік (інструктор з фізкультури, Романова О.В.).
- «Кольорові барви» -нетрадиційні техніки малювання длядітей середнього дош.віку (вихователь Бура Л.С.).
Також на бюджетній основі працював гурток «Малята-здоров’ята» керівник Рижкова Н.А.,директор , який був спрямований на оздоровчо-корекційну роботу з дітьми , що мають вади з плоскостопістю.
В методичному кабінеті створено банк даних інноваційних технологій, які запроваджуються в практику роботи, розроблені картки інновацій та нововведень з визначенням проблеми, ціле й нововведення, прогнозованих результатів.
Результати анкетування педагогів засвідчили, що через часті сигнали «Повітряна тривога» складніше було здійснювати методичну роботу, зокрема: педагогічної ради, консультаційних пунктів, відкритих показів занять, бо вимагалося дотримання безпекової ситуації, а перехід в укриття зменшував якість результату даних заходів.
Анкетування батьків засвідчило про такі результати роботи ЗДО у співпраці із сім’ями вихованців: більшість батьків вихованців (89%) відзначають, що діти із задоволенням відвідують дитячий садок, повертаються додому в гарному настрої; 85 % батьків задоволені роботою вихователів своїх груп та їх ставленням до дітей, 80 % родин вихованців із задоволенням та інтересом спілкуються з педагогами ЗДО, 11% – ставлення посереднє, 9 %- не мають бажання контактувати з педагогами та бути залученими в освітню діяльність закладу.
ІІ блок: Якість та результативність
освітньо-виховного процесу
Відповідно до плану роботи на 2024/2025 н.р. адміністрацією закладу постійно здійснювався контроль за організацією навчально-виховної роботи, дотриманням режиму дня, якості планування, створення умов для формування культури спілкування дітей раннього віку під час ігрової діяльності, створення умов для розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку, готовності педагогів до робочого дня, використанням здоров’язберігаючих технологій, якості організації роботи щодо попередження дитячого травматизму тощо.
За результатами внутрішнього контролю з’ясовано, що ефективність методичної роботи за 2024 / 2025 складає:
| % | ||
| 1 | Робота творчої групи | 100 % |
| 2 | Активність динамічних груп | 90 % |
| 3 | Проведення колективних переглядів | 100% |
| 4 | Використання передового педагогічного досвіду | 85% |
| 5 | Участь у міських науково-методичних заходів, проєктах | 100% |
| 6 | Результативність освітньо-виховної роботи | 95 % |
| 7 | Ефективність роботи з батьками | 75 % |
Тож педагогам слід продовжити активку співпрацю з батьками, для забезпечення високого рівня сформованості ключових компетентностей дитини.
Відповідно до плану роботи закладу на 2024/2025 навчальний рік та графіка внутрішньо – садового контролю, наказу №10-ОД від 30.01.2025 «Про тематичну перевірку освітнього процесу з формування комунікативної компетенції дошкільників» з 03.02.2025 по 13.02.2025 була проведена тематична перевірка аналізу стану освітнього процесу з формування мовленнєво-комунікативної компетенції дошкільників за інваріантним складником освітнього напряму «Мовлення дитини».
Вивчення було проведено за такими параметрами:
1.Оцінювання ступеня сформованості комунікативної компетенції дошкільників , педагогічну майстерність педагога та певну сукупність знань, умінь і навичок, що забезпечують ефективне спілкування з однолітками та дорослими.
2.Створення умов для розвитку комунікативної компетенції дошкільників.
- Календарне та перспективне планування.
- Робота з батьками .
Методи вивчення передбачали спостереження, педагогічний аналіз, бесіди з дітьми та вихователями, вивчення планування.
За час перевірки було встановлено, що робота по формуванню комунікативної компетенції дітей ведеться відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина». У процесі вивчення було переглянуто ряд контрольних занять, мета яких передбачала: розвиток мовленнєвих вмінь (звукова культура мовлення, словникова робота, граматична правильність мовлення, зв’язне мовлення, діалогічне мовлення, монологічне мовлення, українська мова як державна) та комунікативна взаємодія дітей та дорослого. На основі «Карток» було виявлено, що 37 % дітей середнього та старшого дошкільного віку мають достатні знання: легко та невимушено спілкуються, орієнтуються в відповідній ситуації та діють відповідно до неї, уміють вислуховувати іншого не перебиваючи. Мовлення дітей інтонаційно виразне, самостійно, послідовно, логічно й образно складають розповіді-описи та творчі розповіді, сюжетні оповідання з опорою на наочність та по пам’яті,вміють переказують літературні твори(казки). Діти активні, завдання виконують з інтересом, уміють зіставити результати діяльності з визначеною метою. Уявлення про світ достатньо розвинені та конкретні. У 52% дітей – продуктивність мовленнєвої діяльності недостатня, діти зазнають труднощів під час складання різних видів розповідей. Розповіді позбавлені творчості, образності та художньої виразності, контакт та спілкування ускладнені, реакції на ситуацію не завжди правильні. Мовлення дитини інтонаційно маловиразне. У звуковимові є окремі вади. Переважає репродуктивний характер мовленнєвої діяльності. Діти недостатньо активні, коло інтересів вузьке, самостійно не можуть побачити відповідність результату до мети, уявлення обмежені безпосереднім оточенням. 11 % дітей закладу важко контактують, мають значні ускладнення в спілкуванні, у розумінні ситуації, мовлення дітей невиразне. У дітей обмежений активний запас слів, відповіді односкладові, в мовленні є багато граматичних помилок, в звуковимові переважають порушення. Діти не володіють навичками зв’язного мовлення, а лише відповідають на поставлені запитання простими реченнями. Відповідно до перевірки виявлені певні недоліки, зокрема:
-вихователі (практично всіх вікових груп) мало аналізують труднощі та помилки, з якими вони стикаються під час організації й проведення освітнього процесу з питань активізації мовленнєвої діяльності дітей та не планують надалі їх усунення;
-недостатньо заплановано складання оповідань за сюжетними картинками та розв’язання проблемно-пошукових завдань ;
– не завжди враховано результати індивідуальної роботи, унаслідок чого відсутня диференціація завдань для дітей із різним рівнем розвитку (практично в усіх вікових групах).
На підставі довідки тематичного вивчення від 20.02.2025 були надані рекомендації.
Відповідно до наказу №22-а-ОД від 01.04.2025 року « Про проведення тематичного вивчення створення умов для самостійної ігрової діяльності дітей дошкільного віку», з 14.04.2025 по 23.04.2025 р. було здійснено вивчення створення умов для самостійної ігрової діяльності дітей дошкільного віку в закладі. Тематичне вивчення охопило 8 груп.
Алгоритм вивчення передбачав питання:
1.Аналіз планування вихователями самостійної ігрової діяльності .
2.Наповнення ігрових осередків групи.
3.Ігрові вміння дітей відповідно до віку .
За результатами тематичного вивчення встановлено: в закладі створені належні умови для організації самостійної ігрової діяльності дітей. Аналіз планування вихователів показав, що планування ігрової діяльності у всіх групах здійснюють систематично та з урахуванням вікових особливостей дітей, тематики дня, плану роботи закладу на місяць. Вихователі працюють над створенням ігрового середовища в групах, в планах роботи прослідковується планування ігрової діяльності від творчих ігор, будівельно-конструктивних, театралізованих ігор, дидактичних, настільно – друкованих до сюжетно-рольових, рухливих тощо. В усіх вікових групах створені сприятливі умови для гармонійного поєднання інтелектуального розвитку дитини з її фізичним, соціально-моральним, емоційно-вольовим, креативним, естетичним розвитком та наявні осередки:
– театралізованої діяльності (ширмами, декораціями для театралізованих ігор, фланелеграфами , магнітними дошками, театри пальчиковий, ляльковий, маски тощо); атрибути до сюжетно-рольових ігор: «Магазин», «Шофери», «Бібліотека», «Ательє», «Залізниця», «Будівництво», «Супермаркет», « Перукарня», «Лікарня»; в старших групах осередок « Школа»; наявний куточок для організації рухливих ігор, атрибути до них; осередок для інтелектуальних ігор (пазли, мозаїка, доміно, лото, картинки тощо). В усіх групах функціонують осередки СХД, які вдало забезпечують умови для розвитку технічних навичок, творчої самореалізації дітей. За результатами довідки педагогам були надані рекомендації.
Зміст та матеріали вивчень узагальнені в довідках із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення, а також, за необхідністю, визначенням коригувальних заходів. Результати вивчень були оголошені на нарадах, педагогічних радах закладу. Аналізуючи роботу кожної вікової групи слід відзначити сумлінне ставлення всіх педагогів до організації і проведення освітньо – виховного процесу.
На сьогодні одним із основних напрямів державної освітянської політики в Україні визнано модернізацію системи дошкільної освіти з урахуванням принципів демократизації, гуманізації, індивідуалізації педагогічного процесу. В її основу покладено пріоритетність дошкільної ланки в єдиній національній системі неперервної освіти, а основним завданням визначено своєчасне становлення і повноцінний розвиток життєвої компетентної творчої особистості з раннього дитинства. З огляду на це, пріоритетним напрямом діяльності дошкільного навчального закладу є спрямування освітнього процесу на реалізацію завдань Базового компонента дошкільної освіти. Він скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також у напрямку забезпечення реальної наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками, інтеграції родинного і суспільного виховання. Тож протягом навчального року проводилась робота по реалізації завдань з наступності між дошкільним закладом та ліцеєм №5 Конотопської міської ради Сумської області. Вчителі ліцею №5 є активними учасниками батьківських зборів, методичних засідань. На сторінках сайту закладу розміщена інформація щодо адаптації дитини до умов дитячого садка, різноманітні пам’ятки та рекомендації з питань виховання та навчання дітей дошкільного віку, підготовки дітей до школи.
У 2024 році до ЗЗСО підуть 50 випускників закладу, через воєнний стан 9 випускників залишаються в садочку (не за віком, вади мовлення, побажання батьків, за станом здоров’я). Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи через відвідування початкових класів ліцею, де навчаються випускники садочку, спілкування з викладачами, дітьми, батьками. Вся робота з наступності проводилася на сайті ліцею та дошкільного, у Фейсбуці, у групах Вайбер.







