Річний звіт ДНЗ за 2017-2018 н.р.
АНАЛІЗ РОБОТИ
ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ № 7
ЗА МИНУЛИЙ 2017- 2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Інформаційні відомості
Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 7 «Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області (далі – ДНЗ) знаходиться за адресою: 41600 Сумська область, м.Конотоп, вул Ген.Тхора , 40. Розрахований на 320 місць, працював за Програмою навчання і виховання дитини від двох до семи років «Дитина».
№ | Відомості | Показники |
1. | Мова навчання | українська |
2. | Кількість груп усього | 15 |
ясельні | 3 | |
дошкільні | 12 | |
3. | Режим роботи груп: | |
10,5 годин | 15 | |
4. | Кількість вихованців | 326 |
5. | Кількість працівників усього | 74 |
педагогічний персонал | 38 | |
обслуговуючий персонал | 36 |
Дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами: 1 – завідувач, 1 – вихователь – методист, 30 – вихователів , 1-вихователь підмінний, 3- музичних керівника, 1 – практичний психолог, 2- вчителя – логопеди, інструктор з фізичної культури(Романова О.В.) знаходиться в декретній відпустці. За фізичне виховання дітей відповідають вихователі груп. Діяльність закладу у 2017/2018 навчальному році була підпорядкована виконанню вимог таких нормативних документів та законодавчих актів, як Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про
дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Охорона здоров’я дітей», «Про мови», «Про захист дитинства», державних програм «Освіта» (Україна XXI століття), «Діти України». Формування дитячого контингенту та наповнюваність груп в закладі здійснюється згідно вимог діючого законодавства, на підставі наказів МОН України від 27.03.2006 №240/165 «Про порядок комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу»; від 20.02.2002 №128 «Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу; від 25.05.2011 №1/9-389 «Про дотримання порядку прийому дитини до дошкільного навчального закладу» та власного статуту.
Діти зараховуються у дошкільний навчальний заклад за заявою батьків, медичною довідкою про стан здоров’я та про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини; для зарахування дитини до логопедичної групи – за висновком та направленням ПМПК.
Облік дітей, які відвідують заклад, здійснюється вихователями кожної вікової групи в «Журналі обліку щоденного відвідування групи дітьми», який пронумерований, прошнурований, завірений печаткою завідувача.
Освітній рівень педагогів:
Мають освіту | ||
Вищу | Неповну вищу
|
Навчаються у вищих учбових закладах |
27 ( 71% ) | 8 ( 21 %) | 3( 7,8% ) |
Колектив у цілому працездатний, згуртований, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі.
На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», «Про мови», у дошкільному навчальному закладі впроваджувався механізм забезпечення використання української мови у процесі виконання працівниками посадових обов’язків, ведення документації. Всі види наочності оформлювались в ДНЗ державною мовою (стенди, плакати, оголошення). Дошкільний заклад забезпечувався нормативною, методичною та додатковою літературою, надрукованою українською мовою.
У дошкільному закладі визначена статутом ДНЗ українська мова навчання і виховання дітей. Протягом навчального року заняття з різних розділів програми, свята та розваги проводились державною мовою. У групах проводились урочисті святкування Дня української писемності та мови, Дня рідного краю, Дня рідної мови, днів народження українських письменників (Т. Шевченко, Лесі Українки), дітей знайомили з їхніми творами, казками. Всі вихователі та педагоги вільно володіють українською мовою, складають плани роботи, конспекти занять, сценарії, оформлюють досвід роботи та конкурсні роботи виключно українською мовою. Вихователям надається методична допомога в розширенні сфери функціонування української мови. У кожній групі оформлене національне розвивальне середовище, де вміщено предмети національного добутку (українські куточки).
Для батьків державною мовою оформлювались батьківські куточки, проводились виступи на батьківських зборах, консультації, бесіди, відкриті заходи, з метою уточнення знань батьків про опанування дітьми українською мовою та розширення знань щодо мовленнєвого розвитку дошкільників.
Аналіз роботи закладу протягом 2017-2018 навчального року здійснювався за 6-ма блоками.
І блок: Методична робота
Діяльність дошкільного навчального закладу регламентувалась планом роботи, який визначав мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань. Упродовж 2017-2018 навчального року навчально-виховний процес дошкільного закладу був спрямований на вирішення головних методичних проблем:
1.Формування комунікативно-мовленнєвої та мовної компетентності дошкільників в контексті виховання мовленнєвої культури особистості; урахування народних традицій в освітній діяльності, долучення дітей до цінностей національної культури свого народу.
- Створення умов для збереження оптимального рухового режиму, загартування та зміцнення здоров’я дітей, використовуючи сучасні методи оздоровчо-розвивального напрямку, шляхом активізації фізкультурно-оздоровчих видів діяльності.
3.Продовження відпрацювання механізму наступності між дошкільною, початковою ланками освіти та батьківською громадськістю щодо розвитку, виховання і навчання дітей у певному віковому періоді.
4.Оновлення підходів до логіко-математичного розвитку дошкільнят згідно вимог Базового компоненту дошкільної освіти.
Пріоритетними напрямами методичної роботи були:
- підвищення методологічної, інформаційної, загальної культури педагогічних працівників;
- впровадження інноваційних методів роботи, здійснення дослідно-експериментальної роботи, проведення діагностичної роботи та моніторинг якості освіти;
- надання практичної, науково-методичної допомоги вихователям;
- проведення атестації педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію.
Основними напрямами контрольно-аналітичної діяльності були:
- адаптація дошкільнят до умов ДНЗ;
- отримання інформації для педагогічного аналізу, проведення моніторингових досліджень;
- створення оптимальних умов для життєдіяльності дошкільнят;
- реалізація програмових завдань;
- підготовка дошкільнят до успішного навчання в школі;
- організація гурткової роботи з дошкільнятами;
- виконання плану внутрішньосадового контролю й узагальнення підсумкових матеріалів;
- реалізація пріоритетних напрямів державної політики щодо розвитку освіти, основних законодавчих і нормативних документів;
Аналіз планування роботи за минулий рік показав, що такі його принципи як актуальність, науковість, перспективність, доцільність, системність, послідовність дотримуються. Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану роботи. Вивчення стану навчально-виховної діяльності, результативності роботи педагогічного колективу здійснювалась за допомогою різних форм контролю, а саме:
- спостереження за діяльністю педагогів — 30 % ;
- анкетування педагогів та батьків — 5 % ;
- аналізу відкритих занять — 25%;
- аналізу контрольних зрізів – 20%;
- аналізу стану здоров’я дітей — 20 %
Результативність роботи педагогічного колективу
Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони мали пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущенних в питаннях організації навчально-виховного процесу. Достатньо уваги було приділено проведенню інтерактивних форм роботи з кадрами, в ході яких кожний педагог мав би можливість бути активним учасником взаємодії, самостійно визначати свої досягнення, свій творчий потенціал.
Багато уваги приділялось підвищенню рівня фахової майстерності педагогів. Вагома частина педагогів (80%) відвідували методичні об’єднання міста. Систематично вихователь-методист ознайомлювала педагогічний колектив з новинками науково-методичної літератури та проводила обговорення цікавих публікацій, журналів «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Вихователь-методист», «Бібліотечка вихователя дитячого садка» тощо. З метою самоосвіти педагогами опрацьовувались методичні посібники, що використовувалися в роботі упродовж навчального року, діяла «Школа молодого вихователя», здійснювалось індивідуальне консультування молодих педагогів :
Ковальчук Ю.В., Кондратенко Ю.С., Жилкіної Л.Л., Мірошник О.М., Валах Л.П, Литвиненко А.М, Шевченко І.В.,Думи Т.С., Балюк Л.М., Карбули М.О., Філатової Г.О,Хармак Ю.М..
Методична робота з педагогічними кадрами у 2017-2018 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.
№ |
Вид діяльності |
Планова кільк. педагогів | Фактична
кільк. педагогів |
% |
1. | Курси підвищення кваліфікації | 4 | 2 | 50 |
2. | Атестація | 8 | 8 | 100 |
3. | Самоосвіта | 38 | 38 | 100 |
4. | Участь у роботі творчої групи | 13 | 13 | 100 |
5. | Участь у підготовці та проведенні методичних заходів | 38 | 38 | 100 |
Відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України « Про освіту», частини першої статті 32 Закону України « Про дошкільну освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників, діяльності працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 06.10.10 №930 та внесеними змінами ,затвердженими наказом Міністерства і науки №1135 від 08.08.2013«Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», наказу відділу освіти « Про організацію та проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти міста у 2019-2018 навчальному році» від 14.09.2017 № 468-од, до наказу Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №124-од від 26.10.2017 « Про атестацію педагогічних працівників закладу у 2017-2018 навчальному році»,рішення атестаційної комісії Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 «Золотий ключик» протокол № 4 від 14.03.2018 та з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності в навчальному закладі була проведена атестація педагогічних працівників.
У вересні 2017 року відбулася нарада при завідуючій, на якій були поставлені основні завдання щодо забезпечення організації та проведення атестації, дотримання системи комплексної оцінки діяльності педагогів, посиленню контролю за дотриманням нормативно-правових засад атестаційного процесу.
Із 38 педагогічних працівників закладу (музкерівник Лобузовська В.Е)- працює за сумісництвом) у 2017-2018 навчальному році проатестовано- 8, що складає ( 22 %). За підсумками атестації встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»- 1(3 %),« спеціаліст другої категорії»- 3 (9%), підтвердили кваліфікаційну категорію« спеціаліст першої категорії» -1 (3 %), підтвердив кваліфікаційну категорію « спеціаліст другої категорії» -1 ( 3%), відповідають раніше присвоєному 10 тарифному розряду-2 (6%). Хід атестації педагогічних працівників в навчальному році перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалася методична допомога з організації атестації педагогам, але й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано були проведені засідання атестаційної комісії, вивчалася система роботи вихователів шляхом відвідування занять, аналізу роботи з батьками,
проведення анкетування, що дало змогу визначити відповідність професійної
кваліфікації кожного педагога та провести атестацію на достатньому рівні.
До міської атестаційної комісії з апеляцією на рішення атестаційної комісії закладу звернень не надійшло.
Педагоги, що атестувалися, були активними учасниками методичних заходів закладу та міських методичних об’єднань, вдосконалили та узагальнили матеріали з досвіду роботи. Атестаційна комісія Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 « Золотий ключик» відмітила якісну підготовку до атестації всіх педагогів.
Якісний склад педагогічних працівників
Категорія | Кількість | % |
Вища | 6 | 15 % |
Перша категорія | 7 | 19 % |
Друга категорія | 7 | 19 % |
Спеціаліст | 8 | 21 % |
10 тарифний розряд | 10 | 26% |
Протягом навчального року підвищили свій професійний рівень шляхом проходження курсів перепідготовки: завідувач ДНЗ Рижкова Н.А. та практичний психолог Огієнко О.М. (курси підвищення кваліфікації при Сумському ОІППО).
З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів протягом навчального року було проведено педагогічні ради: протокол №1 від 30.08.2018 «Основні пріоритети нового навчального року у формуванні різнобічно розвиненої особистості» ; протокол №2 від 29.11.2017 «Шляхи оптимізації мовленнєвого розвитку дітей раннього та старшого дошкільного віку», протокол №3 від 28.02.2018 «Реалізація компетентнісного підходу до забезпечення гармонійного розвитку особистості в умовах наступності ДНЗ та школи»; протокол №4 від 30.05.2018 « Підсумки роботи педагогічного колективу дошкільного навчального закладу».
На педагогічних годинах, нарадах при завідувачеві розглядалися питання якісної підготовки до прогулянок, дотримання рухового режиму, підвищення самооцінки у дошкільнят, харчування, безпека, попередження травматизму, удосконалення навчально-виховного процесу, заслуховувались звіти роботи творчих груп, аналізувався стан інноваційної діяльності, стан фізичного виховання та аналіз захворюваності. При проведенні педрад використовувались такі форми роботи: як «круглий стіл», проблемно-аналітичні бесіди, дискусія, мозковий штурм, презентації методичних розробок, які сприяли розвитку творчості вихователів. Виконуючи рішення педагогічної ради розроблялись основні напрями роботи, дидактичні ігри, підготовлювались інтерактивні заняття та проводився їх колективний перегляд. В усіх вікових групах систематизовано матеріали з питань формування здорового способу життя дітей, створено мовленнєво-розвивальне середовище, у дитячих приймальнях облаштовані батьківські куточки, виготовлені стенди з даних питань. Результати анкетування педагогів засвідчили, що дієвість роботи педагогічної ради, бесід, консультацій, забезпечувалася за рахунок проведення її в інтерактивних формах, участі в підготовці до її проведення всіх педагогів, толерантному спілкуванні, колективному виробленні рішення педради, контролю за його виконанням. Рішення чотирьох засідань педрад виконані на 89%.
Для ефективного підвищення майстерності вихователів, вдосконалення теоретичної і практичної підготовки упродовж навчального року були проведені семінари-практикуми «Піклуємось про найменших» для вихователів ранніх груп (жовтень 2017), проблемний семінар « Якість дошкільної освіти як багатоаспектна категорія» (листопад 2017), семінар-практикум « Особливості виховання патріотизму у дошкільнят» (грудень 2017), « Фізична культура дошкільника» (лютий 2018),« Інформаційно-комунікативні технології як чинник підвищення якості дошкільної освіти» (квітень 2018). Семінари допомогли вихователям вдосконалити теоретичну підготовку, професійні уміння і навички, познайомитись з сучасними науковими досягненнями.
Відповідно до річного плану проводились консультації для вихователів, під час яких вони отримували теоретичні знання та рекомендації з питань впровадження інноваційних технологій, оптимізації мовленнєвої роботи, нетрадиційних форми роботи з батьками, сучасних вимог та засобів виховання у дітей патріотичних почуттів, створення психологічно комфортних умов перебування дітей в ДНЗ. Педагоги дошкільного закладу активні учасники методичних заходів району, міста, області. Протягом 2017-2018 навчального року успішно було проведено:
– методичне об’єднання для психологів дошкільних закладів « використання інноваційних технологій у роботі з дітьми логопедичних груп» (березень 2018)- підготував та провів практичний психолог ДНЗ Огієнко О.М..
В листопаді 2017 відбулося методичне об’єднання вчителів-логопедів та вихователів логопедичних груп . Педагоги мали змогу переглянути заняття з дітьми логопедичних груп (вчитель-логопед Глушан Л.І.; Огієнко О.М.), прийняти участь у майстер-класах “Троянди з осіннього листя» (Манік В.М) та « Звуки вітру» (Валах Л.П.). Методичні об’єднання були проведені на високому рівні.
З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри. Також проведена підписка періодичних видань «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Практика управління дошкільним закладом», «Музичний керівник», «Методичка вихователя»,
« Практичний психолог», «Медична сестра»; здійснена підписка на журнал «Дошкільне виховання». Протягом навчального року плідно працювали творчі групи над проблемами: « Логіко-пізнавальний розвиток дітей» -керівник Спаська Л.Г., вихователь-методист; « Чудеса на піску» – керівник практичний психолог Огієнко О.М. Членами творчих груп були презентовано предметно-розвивальне середовище для ігрової діяльності дітей з піском та дидактичний матеріал з логіки, розроблені рекомендації щодо впровадження інноваційних технологій у роботі з дошкільниками.
Вихователі старших груп Мірошник О.М, Кондратенко Ю.С. підготували дитячу команду до участі у міському спортивному фестивалі « Перші кроки».
Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи, але під час підготовки та проведення даних заходів виникали певні труднощі:
- не всі педагоги брали активну участь;
- оформлення деяких матеріалів не відповідало встановленим нормам тощо.
Щороку педагогами закладу та практичним психологом проводиться діагностування нахилів дітей до різних видів діяльності. За його результатами та з урахуванням побажань дітей, батьків організовується робота гуртків різного спрямування. Вся гурткова робота проводилася на безоплатній основі згідно з графіком , затвердженим педагогічною радою. За бажанням батьків вихованців середніх, старших груп була організована платна послуга – гурток з вивчення англійської мови(керівник гуртка Одинцова Л.М.) та хореографічний (керівник Заруба М.О.). Гуртки працювали за перспективним планом, що затверджений на початку навчального року, 2 рази на тиждень, заняття проводяться в ігровій формі з використанням різних форм, методів роботи. Свої творчі здібності вихованці виявляли при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят та розваг, виставок, конкурсів.
Протягом навчального року у закладі плідно працювали на безоплатній основі 14 гуртків, що дало змогу на 78 % охопити дошкільнят гуртковою роботою. Також на бюджетній основі працював гурток « Малята здоров’ята» керівник Рижкова Н.А.(директор(завідувач ДНЗ), який був направлений на оздоровчо-корекційну роботу з дітьми ,що мають вади з плоскостопістю.
У методичному кабінеті протягом усього навчального року працювала виставка літератури « На допомогу вихователю – початківцю», « Новинки методичної літератури». Кабінет систематично поповнювався методичною літературою, посібниками, ігровим матеріалом, була оновлена картотека методичної та художньої літератури, нова підписка на журнали для ДНЗ. Постійно підбирався методичний матеріал для організації спостережень в природі, проведення свят і розваг.
У серпні 2017 було проведено огляд-конкурс на кращу підготовку групи до нового навчального року, на якому було визначено, що у групових приміщеннях створено розвивальний життєвий простір згідно віку дітей, поповнені матеріали в ігрових осередках, інформація в батьківських куточках змінюється згідно тематики плану роботи та по необхідності. Відповідально поставилися до поставленого завдання: група «Капітошка» (вихователі Герасименко О.Ю., Коваленко С.І.), група « Колобок» (вихователі Стеценко Г.В., Ковальчук Ю.В.),група «Калинонька» (вихователі Шило С.В.,Пономаренко І.І.), група « Жар-Птах»(вихователі Валах Л.П., Мірошник О.М.)
Інноваційна діяльність стала стимулюючим чинником у розвитку закладу. Педагогічний колектив відповідно до «Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності», затвердженого наказом Міністерства освіти та науки України від 07.11.2000 року, з метою удосконалення навчально-виховного процесу використовував спеціалізовані програми, та альтернативні методики, а саме:
– технологію розв’язання винахідницьких завдань (вихователі старших груп)
-технологія саморозвитку М. Монтессорі (вихователі: Паляниця С.В., Жилкіна Л.Л.);
-спадщину В. О. Сухомлинського у морально-етичному вихованні дошкільнят ( вихователі Валах Л.П, Мірошник О.М.);
-впровадження в практику роботи інноваційну технологію піскотерапії за К.Юнгом, М.Ловендфелдом ( вихователі Ботнар М.В., Ляховченко Л.В.);
– впровадження в практику елементи методики Х.Кьюізенера (палички) як засіб пізнання логіки і математики в дошкільному віці ( вихователь Шило С.В.).
В методичному кабінеті створено банк даних інноваційних технологій, які запроваджуються в практику роботи, розроблені картки інновацій та нововведень з визначенням проблеми, ціле й нововведення, прогнозованих результатів.
З метою розвитку творчості у дошкільників було проведено тематичні виставки « Осіння казка», «Зимова феєрія»,конкурс дитячих робіт «Краса моєї України», конкурс газет « Родинне сонце коло» , фотовиставка « Юні екологи». Педагогічний колектив протягом року приймав активну участь у всіх загальноміських конкурсах, святах, благодійних акціях. В березні місяці батьки,педагоги прийняли участь у благодійній акції «Від серця до серця», акції « Вітаємо солдатів з Великоднем», «Підтримаємо солдатів України» (діти передавали малюнки та поробки).
Робота над методичними проблемами активізувала форми методичної підготовки кожного вихователя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку, надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вихователів. Творчі здобутки кращих педагогів садочка стали надбанням колективу.
Однак, є і недоліки в роботі методичної служби:
– на низькому рівні знаходиться публікація досвіду роботи педагогів в регіональних журналах.
Отже, пріоритетними завданнями для вдосконалення роботи методичної служби на 2018/2019 навчальний рік залишається робота над забезпеченням подальших умов по залученню педагогів до участі в місцевих і обласних конкурсах професійної майстерності та поширенню власного досвіду роботи у засобах масової інформації та педагогічній пресі.