Довідка готовності груп до нового навчального року
Довідка
за результатами вивчення
готовності груп до нового навчального року
Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла-садок)№7
« Золотий ключик”
від 30.08.2024
Керуючись Законами України: «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про охорону праці», Положення про заклад дошкільної освіти (Постанова КМУ 27.01.2021 № 86) Інструкцією з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах, новими Державними санітарними нормами та правилами «Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей» (зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 09.08.2013р. за № 1370\23902), відповідно до плану роботи закладу на 2024/2025 рік , з метою охорони життя і здоров’я дітей, створення безпечних умов для їх перебування у закладі з 26.08.2024 по 29.08.2024 було проведено тематичне вивчення готовності груп та закладу до нового навчального року .
Вивчення здійснене комісією у складі:
Директор(завідувач) –Наталія РИЖКОВА,
вихователь-методист –Людмила СПАСЬКА,
сестра медична старша- Нелля КОНЯЭВА
Алгоритм перевірки був наступний:
– методичне забезпечення груп (ділова документація , наявність посібників, атрибутів, іграшок, додаткової методичної дитячої літератури, інформації для батьків);
– створення розвивального середовища у групах;
– дотримання вимог інструкції з питань безпеки життєдіяльності дітей;
– дотримання санітарних норм і правил утримання групових приміщень.
Перевіркою були охоплені 8 груп:
2 групи ясельного віку: А «Зайчик» (Братусь Г.М., Дума Т.С.),
Б «Дюймовочка» (Ляховченко Л.В., Паляниця С.В.);
ІІ молодшого дошкільного віку: « Колобок» (Ковальчук Ю.В., Піюк Н.Д.);
2 групи середнього дошкільного віку :А « Капітошка» (Герасименко О.Ю., Хармак Ю.М.), Б « Калинонька» (Пономаренко І.І., Шило С.В.);
старша група «Бджілка» (Третякова Н.О., Топчієва І.Г.),
2 логопедичні групи старшого дошкільного віку : А «Зірочки» (Панченко Н.М., Коваленко С.І.), Б « Перлинка» (Валах Л.П., Бура Л.С.)
У ході вивчення з’ясувалось, що в кожній групі наявна наступна документація: журнал відвідування з відмічанням загартування, протоколи батьківських зборів, зошит самоосвіти та робочий зошит вихователів, календарне та перспективне планування. Відповідна документація естетично оформлена, ведеться охайно. В усіх вікових групах створено предметно-розвивальне середовище, умови для організованої організації педагогічного процесу з дітьми дошкільного віку, а саме: осередки дитячої активності (предметно-практичної, пізнавальної, художньої, мовленнєвої, фізичної ),які облаштовані з урахуванням вікових особливостей дітей .
Для організації ігрової діяльності в групах створені куточки для різних видів ігор: сюжетно-рольових, конструктивно-будівельних, настільно-друкованих, театралізованих, дидактичних. За даними моніторингу оснащення груп наочно методичними посібниками та дидактичними іграми, порівняно з 2023 н.р., зросло на 12 %. (таблиця додається). В групах облаштовані ігрові осередки: «Родина», « Аптека», «ОБЖД», «Лікарня», «Магазин» «Кав’ярня», «Будівельники», «Водії», «Бібліотека». «Перукарня», куточок природи, куточки здоров’я. В групах створено оптимальні умови для організації образотворчої та трудової діяльності. Відмічена 100% наявність матеріалу з образотворчої діяльності: стандартні набори для малювання, ліплення, аплікації, ручної праці. Для логіко-математичного розвитку в групах створена достатня база: є демонстраційний і роздатковий матеріал (на кожну дитину). Створені сприятливі умови для розвитку пізнавальної активності, логічного мислення, математичних здібностей кожної дитини.
В І молодших групах А,Б наявний осередок для ігор з водичкою та піском.
В ІІ молодшій групі, середній групі А наявні екран-ширма для ігор-драматизацій достатня кількість різних видів театрів (ляльковий, пальчиковий, настільний, театр тіней), маски-наголівники, театральні ігри, що сприяють розвитку дитячої творчості, відтворенню ігрових образів, підтриманню у дітей вигадки, фантазії.
В групах облаштовані осередки експериментування, в яких наявні : прилади-помічники: збільшувальні стекла, ваги, пісочний годинник, компас, магніти; різноманітні посудини з різних матеріалів різного об’єму і форми; природний матеріал: каміння, глина, пісок, мушлі, пташине пір’я, шишки, плоди і листя дерев, мох, насіння, крупи тощо; різні види паперу: звичайний, картон, наждачний, копіювальний та інший; барвники: харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби та інші); медичні матеріали: піпетки, колби, дерев’яні палички, шприци (без голок), мірні ложки інше.
Також в кожній групі наявний куточок Народознавства, де розміщені предмети української національної символіки — вінок, вишитий рушник, жовто-блакитний прапорець, тризуб, ляльки в українському народному вбранні, посуд, традиційні українські іграшки, витвори декоративно-вжиткового мистецтва.
За результатами перевірки встановлено , що санітарно- – гігієнічний стан відповідає нормам Санітарного регламенту. В наявності кімнатні термометри. За відсутності дітей та відповідно до «Графіка прибирання, провітрювання» у групах здійснюється провітрювання кожні 1,5-2 години. Приміщення утримуються в порядку і чистоті. Проведено маркування меблів відповідно до антропометричних показників в усіх вікових групах .Меблі , у тому числі шафи для одягу дітей, обладнання закріплені. В усіх групах були проведені косметичні ремонти групових приміщень та ігрових майданчиків.В кожній групі обладнані куточки «Для Вас, батьки» в приймальних кімнатах, для розміщення консультативних та інформаційних матеріалів які педагоги періодично до тематичних місячників та тижнів оновлюють . В усіх групах у наявності розділи: режим дня, розклади занять, схеми загартування, антропометрія та інше.В групових кімнатах достатньо вільного простору для активної рухової діяльності дітей. Стіни груп прикрашені цифрами, буквами, геометричними фігурами, іншими розвивальними зображеннями на рівні очей дітей.
Водночас комісією було надано певні рекомендації , а саме:
- облаштувати в групі осередок виставковий, де будуть зібрані виставкові дитячі роботи, які можна використовувати в освітній діяльності, визначаючи їх актуальність (складанні розповідей, лічба, вправи на розвиток пам’яті,уваги тощо),
-осередки для самостійної художньої діяльності поповнити матеріалом для нетрадиційних технік;
– здійснити відбір рослин для куточка природи відповідно до вимог програми та вікових особливостей дітей;
-переглянути результативність роботи з календарем погоди, забезпечити використання набутих знань в різних видах діяльності;
-поповнити ігрові модулі для сюжетних ігор предметами-замінниками ;
-поповнити обладнання для організації трудової діяльності, зокрема, господарчо-побутової, праці в природі, самообслуговування.
– оновити посуд в усіх вікових групах.
Вихователям старших груп :
оновити матеріал в ігровому осередку « Школа» , що забезпечить набуття практичного досвіду дітей.
Директор(завідувач) ____________Наталія РИЖКОВА,
вихователь-методист ____________Людмила СПАСЬКА,
сестра медична старша___________Нелля КОНЯЄВА









