Річний звіт за 2019-2020 н.р.
Аналіз роботи закладу
за 2019/2020 навчальний рік
Інформаційні відомості
Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 7 «Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області (далі – ДНЗ) знаходиться за адресою: 41600 Сумська область, м.Конотоп, вул Ген.Тхора , 40. Розрахований на 320 місць, працював за Програмою навчання і виховання дитини від двох до семи років «Дитина».
№ | Відомості | Показники |
1. | Мова навчання | українська |
2. | Кількість груп усього | 15 |
ясельні | 3 | |
дошкільні | 12 | |
3. | Режим роботи груп: | |
10,5 годин | 15 | |
4. | Кількість вихованців | 316 |
5. | Кількість працівників усього | 73 |
педагогічний персонал | 40 | |
обслуговуючий персонал | 33 |
1.2 Методична робота
Упродовж 2019/2020 навчального року робота колективу була спрямована на вирішення таких завдань:
1.Формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між усіма суб’єктами освітнього процесу: педагогами, дітьми та батьками вихованців .
2 .Засвоєння правил партнерської взаємодії, здобуття соціального досвіду та морально-етичної норми поведінки в ігровій діяльності.
3.Створення умов в ДНЗ для самоосвітньої практики дітей у системі проблемно-пошукової діяльності, творчості й дитячого експериментування як із матеріальними, так і з соціальними об’єктами.
Аналіз планування роботи за минулий рік показав, що такі його принципи як актуальність, науковість, перспективність, доцільність, системність, послідовність дотримуються. Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану роботи. Вивчення стану навчально-виховної діяльності, результативності роботи педагогічного колективу здійснювалась за допомогою різних форм контролю, а саме:
- спостереження за діяльністю педагогів — 30 % ;
- анкетування педагогів та батьків — 5 % ;
- аналізу відкритих занять — 25%;
- аналізу контрольних зрізів – 20%;
- аналізу стану здоров’я дітей — 20 %
Результативність роботи педагогічного колективу
Підвищення професійного рівня педагогічних працівників
Реалізація творчого потенціалу педагога – необхідна умова оновлення освітнього процесу. Робота методичної служби була спрямована на пошук шляхів розкриття творчого потенціалу педагогів залежно від індивідуальних запитів, потреб, їх професійних можливостей, наявного досвіду – соціального, професійного й особистісного.
Освітній рівень педагогів | |||
педагоги | Вища освіта | Середня спеціальна | Навчаються |
завідувач | 1 | – | – |
вихователь-методист | 1 | – | – |
вихователі | 24 | 6 | 2 |
музичні керівники | – | 2 | – |
вчителі-логопеди | 2 | – | – |
Інструктор з фізичної культури | 1 | – | – |
практичний
психолог |
1 | – | – |
Всього | 30 (75%) | 8 (20%) | 2 (5%) |
Якісний склад педагогічних працівників
Категорія | Кількість | % |
Вища | 7 | 17,5 % |
Перша категорія | 7 | 17,5 % |
Друга категорія | 11 | 27,5 % |
Спеціаліст | 5 | 12,5 % |
10 тарифний розряд | 8 | 20 % |
9 тарифний розряд | 2 | 5% |
Результативними та дієвими формами роботи з підвищення професійного рівня стали:
– педагогічні ради, консультації вихователя-методиста, практичного психолога, вчителів-логопедів;
– участь педагогів у міських методичних заходах;
– засідання педагогічної вітальні для вихователів логопедичних груп, вчителів-логопедів та батьків дітей, що мають мовленневі порушення;
–
№ |
Вид діяльності |
Планова кільк. педагогів | Фактична кільк.
педагогів |
% |
1. | Курси підвищення кваліфікації | 4 | 6 | 80% |
2. | Атестація
|
7 | 7 | 100% |
3. | Самоосвіта
|
40 | 40 | 100% |
4. | Участь у роботі творчої групи
|
12 | 12 | 100% |
5. | Участь у підготовці та проведенні методичних заходів | 40 | 40 | 100% |
Вихователі Хоменко І.О та Філатова Г.О. продовжують навчання в ГНДУ –дошкільна освіта.
Упродовж року в ДНЗ здійснювалась робота методичної служби з самоосвіти педагогів, що проводилась в основному за такими напрямками:
- самоосвіта педагогів з різних аспектів життєдіяльності дітей;
- ознайомлення з періодичною професійною пресою;
- поглиблена індивідуальна робота над науково-методичною темою досвідченими педагогами з різних аспектів дошкільної освіти.
Окрім самоосвіти в закладі використовувались й інші форми підвищення науково-теоретичного рівня педагогів: відвідування методичних об’єднань, педагогічних майстерень, майстер-класів на базі ЗДО, вивчення прогресивного педагогічного досвіду з актуальних проблем дошкільної освіти засобами Інтернет-ресурсів. З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, виписані періодичні фахові видання, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги.
Курсова перепідготовка педагогічних кадрів
У 2019/2020 курсову перепідготовку здійснили
1.Вихователі -Нехай О.О,Шелюк О.М.,Топчієва І.Г.,
2.Музкерівник: Гаврилюк Л.І.
3.Відмовилась :Манік В.М (через пенсійний вік)
Дума Т.С (за сімейними обставинами)
Результати атестації педагогів
Відповідно до розділу V статті 50 Закону України «Про освіту», частини першої статті 32 Закону України «Про дошкільну освіту»,Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 №930 та внесеними змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти, молоді та спорту України №1473 від 20.12.2011, наказу Міністерства освіти і науки України №1135 від 08.08.2013 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», наказу відділу освіти Конотопської міської ради № 439-од від 16.09.2019 « Про організацію і проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти міста у 2019-2020 навчальному році», наказу Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 «Золотий ключик» №134-од «Про організацію та проведення атестації педагогічних працівників закладу у 2019-2020 навчальному році» від 11.10.2019, на підставі рішення атестаційної комісії Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 «Золотий ключик», протокол №4 від 16.03.2020 та з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності в навчальному закладі проведена атестація педагогічних працівників.
З метою якісної організації атестаційного процесу у вересні 2019 року відбулася нарада при завідуючій, на якій були поставлені основні завдання щодо забезпечення організації та проведення атестації, дотримання системи комплексної оцінки діяльності педагогів, посиленню контролю за дотриманням нормативно-правових засад атестаційного процесу.
Із 40 педагогічних працівників закладу у 2019-2020 навчальному році про атестовано-7, що складає (18%). За підсумками атестації встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»-3 (7,5%); підтвердили тарифні розряди-4(10%).Хід атестації педагогічних працівників в навчальному році перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалася методична допомога з організації атестації педагогам, але й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано були проведені засідання атестаційної комісії, вивчалася система роботи вихователів шляхом відвідування занять, аналізу роботи з батьками, проведення анкетування, що дало змогу визначити відповідність професійної кваліфікації кожного педагога та провести атестацію на достатньому рівні.
До міської атестаційної комісії з апеляцією на рішення атестаційної комісії закладу звернень не надійшло.
Педагоги, що атестувалися, вдосконалили та узагальнили матеріали з досвіду роботи. Атестаційна комісія Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 « Золотий ключик» відмічає якісну підготовку до атестації всіх педагогів.
Атестація проводилась відкрито, демократично. Педагоги звітували перед колегами та представили власні досягнення педагогічної майстерності за п’ять років на підсумковому засіданні атестаційної комісії, а саме: активна участь в методичних заходах ЗДО , проведення показових режимних моментів, просвітницька робота з батьками.
Результативність атестації педагогічних працівників закладу
№ |
Категорія педагогів
|
||
I рівня | |||
1 | Вихователі:
Жилкіна Л.Л. Ковальчук Ю.В. Романова О.В |
Присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» |
|
2 | Вихователі :
Третякова Н.О. |
Підтвердили 10 тарифний розряд |
|
3 | Керівник гуртка Рижкова Н.А. | Підтвердила 12 тарифний розряд | |
4 | Музкерівник Гаврилюк Л.І. | Підтвердила 9 тарифний розряд |
Ефективність форм методичної роботи
Педагогічний колектив в 2019/2020 н.р. організовував освітній процес за Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина». З метою реалізації головних завдань адміністрацією закладу дошкільної освіти був переглянутий на основі самооцінки педагогів та оцінки адміністрації рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети. В кінці навчального року традиційно було проведено анкетування педагогів з метою оцінювання методичних заходів педагогами та вивченням пропозицій щодо планування на новий навчальний рік:
Протягом року на виконання поставлених завдань були проведені педагогічні ради:
1.Інноваційні технології як засіб підвищення якості освітнього процесу листопад 2019
2.Створення предметно-ігрового середовища та психологічного комфорту для перебування дітей у закладі. Дотримання безпеки життєдіяльності освітнього процесу –лютий 2020
На першій педагогічній раді був застосований обмін досвідом, презентація-коментар. На другій педагогічній раді була застосована відео презентації, обмін досвідом, діалог
На педагогічних годинах, нарадах при директору(завідувачеві) розглядалися питання якісної підготовки до прогулянок, дотримання рухового режиму, підвищення самооцінки у дошкільнят, харчування, безпека, попередження травматизму, удосконалення навчально-виховного процесу, заслуховувались звіти роботи творчих груп, аналізувався стан інноваційної діяльності, стан фізичного виховання та аналіз захворюваності. При проведенні педрад використовувались такі форми роботи: як «круглий стіл», проблемно-аналітичні бесіди, дискусія, мозковий штурм, презентації методичних розробок, які сприяли розвитку творчості вихователів.
Були проведені педагогічні ради:
1.Інноваційні технології як засіб підвищення якості освітнього процесу- листопад 2019
2.Створення предметно-ігрового середовища та психологічного комфорту для перебування дітей у закладі. Дотримання безпеки життєдіяльності освітнього процесу -лютий 2020
На першій педагогічній раді був застосований обмін досвідом, презентація-коментар, на другій педагогічній раді була застосована відео презентації, обмін досвідом, діалог
На педагогічних годинах, нарадах при директору(завідувачеві) розглядалися питання якісної підготовки до прогулянок, дотримання рухового режиму, підвищення самооцінки у дошкільнят, харчування, безпека, попередження травматизму, удосконалення навчально-виховного процесу, заслуховувались звіти роботи творчих груп, аналізувався стан інноваційної діяльності, стан фізичного виховання та аналіз захворюваності. При проведенні педрад використовувались такі форми роботи: як «круглий стіл», проблемно-аналітичні бесіди, дискусія, мозковий штурм, презентації методичних розробок, які сприяли розвитку творчості вихователів. Виконуючи рішення педагогічної ради розроблялись основні напрями роботи, дидактичні ігри, підготовлювались інтерактивні заняття та проводився їх колективний перегляд.
Протягом року з даних питань були проведені семінари:
1.Семінар-практикум
«Аукціон педагогічних ідей. Здоров’язберігаючі технології в ДНЗ».Лютий 2020
2.Організація образотворчої діяльності дітей та формування художньо- продуктивних навичок. Березень 2020
Дискусійний клуб
«Шляхи оптимізації ігрової діяльності дошкільників шляхом введення нових ігор » Листопад 2019
Шляхи активізації самостійної рухової діяльності засобами вправ спортивного характеру та ігор з елементами спорту. Квітень 2020
Під час проведення консультацій використовувались інтерактивні методи, коли педагоги не лише сприймають інформацію, а й залучаються до широкого обговорення теми, що висвітлюється, діляться власними доробками, досвідом.
З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри. Також проведена підписка періодичних видань «Вихователь-методист дошкільного закладу»,«Практика управління дошкільним закладом», «Музичний керівник», «Методичка вихователя»,
« Практичний психолог», «Медична сестра».
Інноваційна діяльність
Педагогічний колектив знаходився в постійному пошуку використання інноваційних методів та прийомів навчання та виховання дітей, спираючись на педагогіку співробітництва, а саме:
– надавати дітям права вибору;
– чути дітей, іти за ними;
– стимулювати до пізнавальної діяльності;
– винести на перспективу нездійсненні сьогоденні пропозиції;
– підтримати несміливих, невпевнених у собі дітей.
Вихователям вдається поступово долати стереотипи використання стандартних занять і сміливо впроваджувати заняття інтегрованого типу, що і підвищило рівень результативності освітнього процесу.
Педагогічний колектив з метою реалізації варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти, удосконалення навчально-виховного процесу та розвитку творчих здібностей та обдарувань дітей використовував спеціалізовані програми, альтернативні методики та технології, а саме:
- «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку ( вихователь середньої групи «Бджілка» Литвиненко А.М.)
- Педагогічна спадщина В.Сухомлинського та С.Русової (Вихователі середньої групи «Жар-Птах» Валах Л.П., Мірошник О.М.);
- Технологію розвитку творчої особистості (ТРВЗ) (педагоги старших груп ).
- Серед інноваційних методів, які використовують вихователі, є побудова занять у вигляді словесних подорожей (у світ казки, природи, звуків, фарб, книги), їх проводять у формі як діалогу, так і полілогу.
- Для інтелектуально-мовленнєвого розвитку дошкільників успішно використовують коректурні таблиці Н.Гавриш.
Ефективний педагогічний досвід
Більшість педагогів за власним вибором працюють над певною методичною роботою. Теми для поглибленої роботи, обрані педагогами, є актуальними і сприяють забезпеченню якісно нових підходів до розвитку, навчання і виховання дитини дошкільного віку.
№ | ПІБ педагога | Напрямок роботи |
1 | Міщаненко
Олена Миколаївна |
Мультисенсорний розвиток дітей дошкільного віку |
2 | Третякова
Наталія Олександрівна |
Національно-патріотичне виховання засобами народознавства |
3 | Тарасенко
Марина Дмитрівна |
Світ природи в зображувальній діяльності дошкільника |
4 | Бандура
Алла Станіславівна |
Логіко-математичний розвиток дошкільників |
5 | Ляховченко
Людмила Володимирівна |
Піскотерапія в освітній діяльності з дітьми раннього віку |
6 | Паляниця
Світлана Вікторівна |
Виховання дітей ясельного віку за системою Монтесорі |
7 | Братусь
Галина Михайлівна |
Валеологічне виховання дітей дошкільного віку |
8 | Герасименко
Оксана Юріївна |
Казка як засіб виховання творчості у дітей |
9 | Коваленко
Світлана Іванівна |
Патріотичне виховання дітей дошкільного |
10 | Пономаренко
Ірина Іванівна |
Пізнаємо природу рідного краю |
11 | Шило
Світлана Володимирівна |
Логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку |
12 | Валах Людмила Петрівна | Використання спадщини Сухомлинського в освітній діяльності з дітьми дошкільного віку |
13 | Дума Тетяна Сергіївна | Ознайомлення дітей з природою засобами народознавства |
14 | Литвиненко
Антоніна Миколаївна |
Нетрадиційні техніки малювання |
15 | Мірошник
Оксана Миколаївна |
Казкотерапія в освітній діяльності з дітьми дошкільного віку |
16 | Панченко
Наталія Миколаївна |
Основи безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку |
17 | Стеценко
Галина Володимирівна |
Розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку засобами народної творчості |
18 | Ковальчук
Юлія Василівна |
Формування екологічної культури дошкільника через спілкування з природою |
Упродовж всього навчального року активізувалась робота над підтриманням іміджу ЗДО: розроблено та виготовлено портфоліо ЗДО у відповідності до сучасних вимог, оновлено сайт закладу дошкільної освіти(відповідальний вихователь-методист, Спаська Л.Г.),сторінка на Фейсбуці. На сайті постійно висвітлювались актуальні проблеми освітнього процесу, безпека життєдіяльності дітей, зміцнення матеріально-технічної бази, організацію харчування та медичне обслуговування дітей дошкільного віку.
Щороку педагогами закладу та практичним психологом проводиться діагностування нахилів дітей до різних видів діяльності. За його результатами та з урахуванням побажань дітей, батьків організовується робота гуртків різного спрямування. Вся гурткова робота проводилася на безоплатній основі згідно з графіком , затвердженим педагогічною радою. За бажанням батьків вихованців середніх, старших груп була організована платна послуга – хореографічний гурток (керівник Дігтярьова ). Свої творчі здібності вихованці виявляли при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят та розваг, виставок, конкурсів.
Протягом навчального року у закладі плідно працювали на безоплатній основі 17 гуртків, що дало змогу на 89 % охопити дошкільнят гуртковою роботою. Також на бюджетній основі працював гурток « Малята здоров’ята» керівник Рижкова Н.А.(директор(завідувач ДНЗ), який був направлений на оздоровчо-корекційну роботу з дітьми ,що мають вади з плоскостопістю.
У методичному кабінеті протягом усього навчального року працювала виставка літератури « На допомогу вихователю – початківцю», « Новинки методичної літератури». Кабінет систематично поповнювався методичною літературою, посібниками, ігровим матеріалом, була оновлена картотека методичної та художньої літератури, нова підписка на журнали для ДНЗ. Постійно підбирався методичний матеріал для організації спостережень в природі, проведення свят і розваг. У серпні 2020 було проведено огляд-конкурс на кращу підготовку групи до нового навчального року, на якому було визначено, що у групових приміщеннях створено розвивальний життєвий простір згідно віку дітей, поповнені матеріали в ігрових осередках, інформація в батьківських куточках змінюється згідно тематики плану роботи та по необхідності. Відповідально поставилися до поставленого завдання: група «Капітошка» (вихователі Герасименко О.Ю., Коваленко С.І.), група « Веселка» (вихователі Стеценко Г.В., Ковальчук Ю.В.), група « Жар-Птах»(вихователі Валах Л.П., Мірошник О.М.), група « Марічка»(Третякова Н.О., Бура Л.М.), група «Бджілка» (Литвиненко А.М., Панченко Н.М.), група « Ромашка (вихователь Бандура А.С.), група « Попелюшка» (вихователі Міщаненко О.М., Тарасенко М.Д.).
Вихователі Литвиненко А.М, Бандура А.С. творчо працюють над оформленням коридорів та фойє закладу.
Відповідно до річного плану ДНЗ були проведені у всіх вікових групах такі свята:
– Осінній ярмарок»;
– Новорічне свято;
– « Щедрий вечір, добрий вечір»
Також у молодших, середніх, старших групах були проведені музичні розваги:
– «Щедра Осінь, мила Осінь, ми тебе у гості просимо»;
– «Подарунки Святого Миколая»;
У закладі проводилися виставки творчих робіт дітей , батьків та педагогів за темами: пробки з овочів та фруктів «Осіння фантазія», малюнків «Лист св. Миколаю», паперопластики «Ялинка в гості завітала».
У закладі були проведені тематичні тижні: « Тиждень народознавства»,
« Тиждень Спорту»,« Тиждень права», «Тиждень безпеки дитини».
В дитячому садочку в лютому 2019 було проведено Тиждень правового виховання « Подорож до Країни Прав». Метою проведення Тижня правового виховання є виховання у дітей поваги до закону і прав людини; усвідомлення необхідності виконувати закони для підтримання громадського порядку та прав дорослих та дітей; формування у дітей правових почуттів гідності, впевненості в собі. До початку тематичного тижня вихователем – методистом, Спаською Л.Г., була проведена робота з правового виховання з педагогами закладу, для них була надана консультація «Методи правового виховання в ДНЗ». Вихователі провели низку занять, бесіди, ігри, які були спрямовані на ознайомлення дітей з правами, визначеними Конвенцією ООН з прав дитини.
Протягом півріччя вихователям надавалися консультації згідно річного плану. Окремо консультувались вихователі зі стажем роботи, вихователі – початківці . Згідно річного плану, з ними проводились такі заходи :
– організаційна нарада по ознайомленню з нормативно – правовими документами, методична нарада з педагогами – наставниками, призначення наставників,
– складання взаємних індивідуальних планів роботи,
– діагностування педагогічних працівників з метою визначення їх підготовленості , запитів та інтересів,
– індивідуальні консультації за темами «Використання інноваційних технологій для покращення мовленнєвої активності на заняттях», «Розвивальні осередки: наповненість та динамічність”.
У зв’язку з карантином з 17.03.2020 по 22.05.2020 весь педагогічний колектив освітньо-виховний процес здійснював дистанційно як з вихованцями так і з батьками .Завдяки використанню Інтернет-технологій освітній процес не став перерваним, а діти продовжували отримувати дошкільну освіту. На сайті ЗДО №7 та Фейсбуці висвітлена вся робота протягом карантину і до того часу. Всі педагоги творчо підійшли до реалізації освітніх завдань у форматі дистанційки. Звітні відеоролики педагогів Романової О.В., Ковальчук Ю.В., Хармак Ю.В., Паляниці С.В., Тарасенко М.Д. на високому рівні. Всі інші педагоги надавали фото звіти, які прослідковуємо на сторінці ЗДО протягом карантину.
Робота над методичними проблемами активізувала форми методичної підготовки кожного вихователя, підняла на достатній рівень його теоретичну підготовку. Аналіз методичної роботи показав, що в ДНЗ створено належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для освоєння ними сучасних педагогічних технологій.
Завдяки використанню різноманітних форм та методів, впровадженню передового педагогічного досвіду методична робота проводилася на достатньому рівні.
Але поряд з досягненнями в методичній роботі є і недоліки:
- Предметно-просторове середовище ще не відповідає багатофункціональності, варіативності з матеріальної сторони насищеності для забезпечення самореалізації самостійності, реалізації творчих індивідуальних потреб кожного дошкільника
- Результати роботи творчих груп через введення карантинних заходів по запобіганню поширенню COVID-`19 з практичної аспекту не дали очікуваних результатів.
- Залишається проблема впровадження ІКТ в педагогічний процес. Інформатизація дошкільної освіти відкриває перед педагогами нові можливості для широкого впровадження у педагогічну практику сучасних методичних розробок, хоча й відсоток педагогів, які володіють комп’ютером становить 75% (69% – позаминулому році).
- Недостатньо проводилась поглиблена робота педагогів над індивідуальною науково-методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.
- Питання друку методичних розробок педагогами залишається на низькому рівні.
Для підвищення рівня роботи методичної служби у 2020/2021 навчальному році необхідно:
- Активізувати педагогів до роботи над індивідуальною науково-методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.
- Продовжити роботу творчих груп над реалізацією обраних завдань.
- Спланувати заходи, що забезпечать в 2020/2021 н.р. навчання з оволодіння педагогами навичок роботи з програмами Microsoft Word, Pover Point та іншими.
- Забезпечити доступне розвивальне середовище дітям з урахуванням сучасних тенденцій в дошкільній освіті.