Річний звіт за 2020-2021 н.р.

Аналіз

діяльності ЗДО за навчальний 2020-2021 рік з визначенням річних завдань на майбутній період

Інформаційні відомості

         Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 7 «Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області   (далі – ДНЗ) знаходиться за адресою: 41600 Сумська область, м.Конотоп, вул Ген.Тхора , 48. Розрахований на 320 місць, працював  за освітньою програмою виховання дітей від2 до 7 років  «Дитина».

 

Відомості Показники
1. Мова навчання українська
2. Кількість груп усього 15
 ясельні 3
дошкільні 12
3. Режим роботи груп:  
10,5 годин 15
4. Кількість вихованців 285
5. Кількість працівників усього  73
педагогічний персонал 38
обслуговуючий персонал 34

 

Дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами: 1 –директор(завідувач),1 – вихователь – методист, 30 – вихователів,  3-  музичних керівника, 1 – практичний психолог, 2- вчителя – логопеди, 1-інструктор з фізкультури, вихователь-підмінний-1 Діяльність закладу  у 2020/2021 навчальному році була підпорядкована виконанню вимог таких нормативних документів та законодавчих актів, як Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,

 

 

«Про охорону дитинства», «Охорона здоров’я дітей», «Про мови», «Про захист дитинства», державних програм «Освіта» (Україна XXI століття), «Діти України». Формування дитячого контингенту та наповнюваність груп в закладі здійснюється  згідно вимог діючого законодавства, на підставі наказів МОН України від 27.03.2006 №240/165 «Про порядок комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу»; від 20.02.2002 №128 «Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу; від 25.05.2011 №1/9-389 «Про дотримання порядку прийому дитини до дошкільного навчального закладу» та власного статуту. Діти зараховуються у дошкільний навчальний заклад  за заявою батьків, медичною довідкою про стан здоров’я та про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини; для зарахування дитини до логопедичної групи – за висновком  та направленням ПМПК. Облік дітей, які відвідують заклад, здійснюється вихователями кожної вікової групи в «Журналі обліку щоденного відвідування групи дітьми», який пронумерований, прошнурований, завірений печаткою керівника ЗДО.

     Освітній рівень педагогів:

Мають освіту
Вищу Середня-спеціальна

 

Базова вища(бакалавр)
26( 70%  ) 8( 20%)

 

Бандура  А.С.,

Третякова Н.О.,

Тарасенко М.Д.,

Лавріненко А.А.,

Гаврилюк Л.І.,

Стеценко Г.В.,

Паляниця С.В.

Ляховченко Л.В.

4( 10%  )

 

Ткачук А.А,

Філатова Г.О

Кукса І.О.,

Бура Л.С.

 

Колектив  працездатний, згуртований, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», «Про мови», у дошкільному навчальному закладі впроваджувався механізм забезпечення використання української мови у процесі виконання працівниками посадових обов’язків, ведення документації.

Всі види наочності оформлювались в ДНЗ державною мовою (стенди, плакати, оголошення). Дошкільний заклад забезпечувався нормативною, методичною та додатковою літературою, надрукованою українською мовою.

У дошкільному закладі визначена статутом ДНЗ українська мова навчання і виховання дітей. Протягом навчального року заняття з різних розділів програми, свята та розваги  проводились державною мовою. У групах проводились урочисті святкування Дня української писемності та мови, Дня рідного краю, Дня рідної мови, днів народження українських письменників (Т. Шевченко, Лесі Українки), дітей знайомили з їхніми творами, казками. Всі вихователі та педагоги вільно володіють українською мовою, складають плани роботи, конспекти занять, сценарії, оформлюють досвід роботи та конкурсні роботи виключно українською мовою. Вихователям надається методична допомога в розширенні сфери функціонування української мови. У кожній групі оформлене національне розвивальне середовище, де вміщено предмети національного добутку (українські куточки).

Для батьків державною мовою оформлювались батьківські куточки, проводились виступи на батьківських зборах, консультації, бесіди, відкриті заходи, з метою уточнення знань батьків про опанування дітьми українською мовою та розширення  знань щодо мовленнєвого розвитку дошкільників.

Аналіз роботи закладу протягом 2020-2021 навчального року здійснювався за 6-ма блоками.

          І блок: Методична робота

Методична робота в 2020-2021 навчальному році з педагогічними кадрами дошкільного навчального закладу була спрямована на виконання положень Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» із змінами та доповненнями, «Про охорону дитинства», відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, освітньої програми від 2 до 7 років « Дитини» та  інших чинних нормативно-правових актів, які забезпечують  успішну реалізацію Державних базових програм розвитку дитини дошкільного віку. Методична діяльність  будувалася  і проводилася за принципом систематичної аналітико-діагностичної діяльності та  практичної  діяльності Дані заходи проводилися з дотриманням всіх протиепідемічних заходів, щодо запобіганню та недопущення розповсюдження Covid-19.

 

 

 

 

Вихователем-методистом ,Спаською Л.Г. та творчою групою закладу з  впровадження медіаосвіти в ЗДО  : Романова О.В., Огієнко О.М.,Панченко Н.М.,Мірошник О.М.,Валах Л.П.,Ковальчук Ю.В., Шелюк О.М.,було підготовлене і проведене методичне об’єднання вихователів-методистів міста (24.11.2020-в режимі онлайн-трансляції).

В грудні 2020 року творча група педагогів спільно з вихованцями та педагогами груп « Веселка», « Бджілка», « Жар-Птах»  прийняла участь у обласній  виставці СОІППО з медіаосвіти -мультиплікаційний фільм « Незвичайна подорож», керівник Валах Л.П., який отримав диплом  ІІІ ступеня.У травні 2021 колектив закладу прийняв участь у обласному огляді-конкурсі фахової майстерності « Світ дошкілля» , де посів І місце у номінації « Впровадження медіаосвіти в ЗДО»

Вся методична робота була спрямована на реалізацію завдань річного плану ЗДО . Через пандемію та карантинне обмеження педагоги закладу оволоділи навиками дистанційного навчання. Завдяки використанню Інтернет-ресурсів, батьки мали можливість долучитися до освітнього процесу з питань виховання та навчання дітей вдома. Вся робота «Консультпункту» ЗДО проводилася через Вайбер, на сайті ЗДО та соцмережі Фейсбук.

 

Діяльність дошкільного навчального закладу регламентувалась планом роботи, який визначав мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань. Упродовж  2020-2021 навчального року навчально-виховний процес дошкільного закладу був спрямований на вирішення головних завдань:

1.Забезпечити формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення  багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного предметно-просторового середовища, сприятливого  для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

2.Формування елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля шляхом організації пошуково-дослідницької та проектної діяльності

3.Впровадження медіаосвіти в освітньо-виховний процес.

Пріоритетними напрямами методичної роботи були:

  • підвищення методологічної, інформаційної, загальної культури педагогічних працівників;
  • впровадження інноваційних методів роботи, здійснення дослідно-експериментальної роботи, проведення діагностичної роботи та моніторинг якості освіти;

 

 

 

 

  • надання практичної, науково-методичної допомоги вихователям;
  • проведення атестації педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію.

Основними напрямами контрольно-аналітичної діяльності були:

  • адаптація дошкільнят до умов ДНЗ;
  • отримання інформації для педагогічного аналізу, проведення моніторингових досліджень;
  • створення оптимальних умов для життєдіяльності дошкільнят;
  • реалізація програмових завдань;
  • підготовка дошкільнят до успішного навчання в школі;
  • організація гурткової роботи з дошкільнятами;
  • виконання плану внутрішньосадового контролю й узагальнення підсумкових матеріалів;
  • реалізація пріоритетних напрямів державної політики щодо розвитку освіти, основних законодавчих і нормативних документів;

Аналіз планування роботи за минулий рік показав, що такі його принципи як актуальність, науковість, перспективність, доцільність, системність, послідовність дотримуються. Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану роботи.   Вивчення стану навчально-виховної діяльності, результативності роботи педагогічного колективу здійснювалась за допомогою різних форм контролю, а саме:

  • спостереження за діяльністю педагогів — 27 % ;
  • анкетування педагогів та батьків — 5 % ;
  • аналізу відкритих занять — 23%;
  • аналізу контрольних зрізів – 20%;
  • аналізу стану здоров’я дітей — 25 %

Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони мали  пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущенних в питаннях організації навчально-виховного процесу.

Багато уваги приділялось підвищенню рівня фахової майстерності педагогів. У зв’язку з  карантином робота методобєднань міста була переведена в режим онлайн. Педагоги закладу ознайомлювались з відео та фото матеріалами роботи колег,та ділилися думками на сторінці Фейсбук.

Систематично вихователь-методист ознайомлювала педагогічний колектив через використання Вайбер групи та Гугл-диска  з новинками науково-методичної літератури та проводила обговорення цікавих публікацій, журналів «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Вихователь-методист», «Бібліотечка вихователя дитячого садка» тощо.

 

З метою самоосвіти педагогами опрацьовувались методичні посібники, що використовувалися в роботі упродовж навчального року, діяла «Школа молодого вихователя», здійснювалось індивідуальне консультування молодих педагогів .    Методична робота з педагогічними кадрами у 2020-2021 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Через пандемію та епідситуацію в Україні курсова перепідготовка  в СОІППО педагогів здійснювалась дистанційно,через програму Tims.

 

 

 

Вид діяльності

Планова кільк. педагогів Фактична

кільк.

педагогів

 

%

1. Курси підвищення кваліфікації

Ляховченко Л.В.

Лавріненко А.А.,

Братусь Г.М.,

Стеценко Г.В.

Триус І.М.

Дума Т.С.

6 6 100
2. Атестація 7 7 100
3. Самоосвіта 38 38 100
4. Участь у роботі творчої групи 24 24 100
5. Участь у підготовці та проведенні методичних заходів 38 38 100

 

Відповідно до розділу V  статті 50 Закону України «Про освіту», частини першої статті 32 Закону України «Про дошкільну освіту», керуючись Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерством освіти і науки України від 06.10.2010 №930 та внесеними змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України №1135 від 08.08.2013 « Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників»,

 

 

 

наказу управління освіти Конотопської міської ради від21.09.2020 №321-од «Про організацію і проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти міста у 2020-2021 навчальному році»,  наказу Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 «Золотий ключик» від 09.10.2020 №128-од «Про організацію  і проведення атестації педагогічних працівників закладу у 2020-2021 навчальному році», на підставі рішення атестаційної комісії Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 «Золотий ключик», протокол №4 від 15.03.2021 за результатами атестації педагогічних працівників у 2020-2021 навчальному році та з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності в навчальному закладі проведена атестація педагогічних працівників.

З метою якісної організації атестаційного процесу у вересні 2020 року відбулася нарада при директору(завідуючій), на якій були поставлені основні завдання щодо забезпечення організації та проведення атестації, дотримання системи комплексної оцінки діяльності педагогів, посиленню контролю за дотриманням нормативно-правових засад атестаційного процесу.

 

Із 38 педагогічних працівників закладу  у 2020-2021

атестаційною комісією атестовано : 8 педагогів – 22%

1.1.Присвоєно кваліфікаційну категорію « спеціаліст вищої категорії»

Спаській Людмилі Георгіївні,вихователю-методисту (3%;)

1.2. Відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії

« спеціаліст вищої категорії» педагоги: (8%)

Триус Ірина Миколаївна, вчитель-логопед;

Заруба Оксана Миколаївна,вихователь логопедичної групи;

Шелюк Ольга Миколаївна, вихователь логопедичної групи.

1.3.Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії « спеціаліст другої категорії» Нехай Олена Олександрівна, вихователь ясельної групи.(3%)

1.4.Відповідають раніше присвоєному 10 тарифному розряду педагоги (5):

Паляниця Світлана Вікторівна, вихователь  групи раннього віку;

Бандура Алла Станіславівна, вихователь середньої групи.

1.5.Відповідає раніше присвоєному 9 тарифному розряду (3%)

Лавріненко Алла Адольфівна, музичний керівник.

Хід атестації педагогічних працівників в навчальному році перебував на постійному контролі.

 

 

 

 

Адміністрацією закладу не тільки надавалася методична допомога з організації атестації педагогам, але  й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано були проведені засідання атестаційної комісії, вивчалася система  роботи вихователів шляхом відвідування занять, аналізу роботи з батьками, з дотриманням протиепідемічних заходів для запобігання розповсюдження  COVID-19.

проведення анкетування, що дало змогу визначити відповідність професійної кваліфікації кожного педагога та  провести атестацію на достатньому рівні.

До міської атестаційної комісії з апеляцією на рішення атестаційної комісії закладу звернень не надійшло.

Педагоги, що атестувалися, були активними учасниками методичних заходів закладу та міських методичних об’єднань (онлайн) з дотриманням протиепідемічних заходів , вдосконалили та узагальнили матеріали з досвіду роботи. Атестаційна комісія Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 «Золотий ключик» відмітила якісну підготовку  до атестації всіх педагогів.

Якісний склад педагогічних працівників

Категорія Кількість %
Вища 6 16%
Перша категорія 6 16 %
Друга категорія 11 29%
Спеціаліст 4 10,5 %
10 тарифний розряд 7  18,5%
9 тарифний розряд (муз керівники) 2 5%
Навчаються 2 5%

 

На педагогічних годинах, нарадах при директору(завідувачеві) розглядалися питання якісної підготовки до прогулянок, дотримання рухового режиму, підвищення самооцінки у дошкільнят, харчування, безпека, попередження травматизму, удосконалення навчально-виховного процесу, заслуховувались звіти роботи творчих  груп, аналізувався стан інноваційної діяльності, стан фізичного виховання та аналіз захворюваності.

Заходи проводилися  з дотриманням протиепідемічних заходів та  санітарних вимог. Виконуючи рішення педагогічної ради розроблялись основні напрями роботи, дидактичні ігри, підготовлювались інтерактивні заняття та проводився їх відеоперегляд , для запобігання розповсюдження  COVID-19.

В усіх вікових групах систематизовано матеріали з питань формування здорового способу життя дітей, створено мовленнєво-розвивальне середовище, у дитячих приймальнях облаштовані батьківські куточки, виготовлені стенди з даних питань.

Результати анкетування педагогів засвідчили, що через карантин та протиепідемічні заходи  складніше було здійснювати методичну роботу, зокрема: педагогічної ради, консультаційних пунктів, відкритих показів занять , бо вимагалося вміння користуватися інтернет-ресурсами для онлайн-спілкування, Гугл-диском, що зменшувало якість результату даних заходів.

На виконання завдань річного плану були проведені 2 педагогічні ради:

*«Інтеграція освітнього процесу в ЗДО.Медіаосвіта» (листопад 2020)

*«Формування у дитини навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми в оточуючому  середовищі» (лютий 2021 ).

Також проведені :

*Семінар-практикум « Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках впровадження концепції « Нова українська школа» (грудень2020)

*Семинар-практикум «Експерементально-дослідницька діяльність як технологія пізнавального розвитку» (березень 2021)

Рішення чотирьох засідань педрад виконані на 87%. Деякі завдання потребують подальшої реалізації .

Проведено тематична перевірка «Створення умов  для всебічного розвитку особистості та забезпечення інтелектуальних потреб дітей шляхом оновлення розвивального середовища»  (листопад 2020 ),  комплексне вивчення  рівня життєдіяльності дітей в старшій групі « Бджілка» з впровадження програми

« Впевнений старт» (січень2021). Результати комплексного вивчення  роботи з впровадження освітньої програми «Впевнений старт» показав, що вихователі групи (Панченко Н.М.,Литвиненко А.М.) сприяють  активній діяльності дітей , використовуючі різні форми життєдіяльності: такі як вранішнє коло, пошуково-дослідницьку діяльність, експерименти, робота в альбомах, розв’язування ситуацій, сюжетно-рольові та творчі ігри тощо. Особлива увага приділяється створенню умов для змістовної діяльності дитини, придбані навчальні посібники.

 

 

 

Протягом навчального  року працювали творчі групи над  проблемами: 1.«Активізація культури мовлення дошкільників засобами народознавства» керівник Топчієва І.Г.

2 « Ігротека для дошкільнят» керівник Заруба О.М.

Членами творчих груп були презентовані матеріали з даної тематики, розроблені рекомендації  щодо формування культури мовлення дошкільників через вивчення  культури, традицій ,звичаїв українського народу, та використання педагогами різних видів сучасної ігротеки в освітній діяльності для активного залучення дошкільнят в освітній процес.

Відповідно до річного плану ДНЗ були проведені у всіх вікових групах такі свята:

– Осінній  ярмарок»;

– Новорічне свято;

– « Щедрий вечір, добрий вечір»

Також у молодших, середніх, старших групах були проведені музичні розваги:

– «Щедра Осінь, мила Осінь, ми тебе у гості просимо»;

– «Подарунки Святого Миколая»;

У закладі проводилися виставки  творчих робіт дітей , батьків та педагогів   за темами:  пробки з овочів та фруктів «Осіння фантазія»,  малюнків «Лист св. Миколаю», паперопластики «Ялинка в гості завітала».

У закладі були проведені тематичні тижні: « Тиждень народознавства»,

« Тиждень Спорту»,«Тиждень права», «Тиждень безпеки дитини».

В дошкільному закладі з 22.04.2020р. по 26.04.2020 проведено «Тиждень  безпеки дитини».  Метою проведення «Тижня безпеки дитини» є створення максимально безпечних умов перебування дітей в навколишньому середовищі, формування у дітей усвідомлення цінності свого життя та здоров`я, навчання способів регулювання власної поведінки в довкіллі серед людей та предметів. В лютому 2021  було проведено Тиждень   правового виховання « Я маю права».  Метою проведення Тижня правового виховання є виховання у дітей поваги до закону і прав  людини; усвідомлення необхідності виконувати закони для підтримання громадського порядку  та прав дорослих та дітей; формування у дітей правових почуттів гідності, впевненості в собі. До початку тематичного тижня вихователем – методистом, Спаською Л.Г., була проведена робота з правового виховання з педагогами закладу, для них була надана консультація «Методи правового виховання в ДНЗ». Вихователі провели низку занять, бесіди, ігри, які були спрямовані на ознайомлення дітей з правами, визначеними Конвенцією ООН з прав дитини.

Інструктор з фізкультури Романова О.В. підготувала дитячу команду вихованців старших груп до участі у міському  спортивному фестивалі

« Перші кроки», який проходив онлайн (відеоролик).

Відповідно до річного плану проводились консультації для вихователів, під час яких вони отримували теоретичні знання та рекомендації з питань впровадження інноваційних технологій, оптимізації мовленнєвої роботи, нетрадиційних форми роботи з батьками, сучасних вимог та засобів виховання у дітей патріотичних почуттів, створення психологічно комфортних умов перебування дітей  в ДНЗ.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри. Також проведена підписка  періодичних видань «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Практика управління дошкільним закладом», «Музичний керівник», «Методичка вихователя»,

« Практичний психолог», «Медична сестра».

Незважаючи на достатній рівень організації методичної роботи в ЗДО, багато проблем залишаються нерозв‘язаними:

–   низький рівень активності педагогів щодо ведення інноваційної діяльності та узагальнення власного педагогічного досвіду, друкуванню в пресі;

–   у зв‘язку з прийняттям  нових державних стандартів початкової  та дошкільної освіти є потреба у забезпеченні тісної  взаємодії ЗОШ і ЗДО;

–   є потреба у збагачені та осучаснені розвивального життєвого простору у групових кімнатах.

Щороку педагогами закладу та практичним психологом  проводиться  діагностування  нахилів дітей до різних видів діяльності. За його результатами та з урахуванням побажань дітей, батьків організовується робота гуртків різного спрямування.

 Протягом навчального року у закладі плідно працювали на безоплатній основі  18 гуртків, що дало змогу на 89 % охопити дошкільнят гуртковою роботою.

Також на бюджетній основі працював гурток « Малята здоров’ята» керівник Рижкова Н.А.(директор(завідувач ДНЗ), який був направлений на оздоровчо-корекційну роботу  з дітьми ,що мають вади з плоскостопістю.

У серпні 2021 було проведено огляд-конкурс на кращу підготовку групи до нового навчального року, на якому було визначено, що у групових приміщеннях створено розвивальний життєвий простір згідно віку дітей,  поповнені матеріали в ігрових осередках, інформація в батьківських куточках змінюється згідно тематики плану роботи та по необхідності. Відповідально поставилися до поставленого завдання: група «Ромашка» (вихователі Бандура А.С., Балюк Л.М.), група «Сонечко» (Хармак Ю.М.,Панченко Н.М.), група « Веселі музики» (ковальчук Ю.В.,Стеценко Г.В.).

Інноваційна діяльність стала стимулюючим чинником у розвитку закладу.             Педагогічний колектив відповідно до «Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності», затвердженого наказом Міністерства освіти та науки України від 07.11.2000 року, з метою удосконалення навчально-виховного процесу використовував спеціалізовані програми, та альтернативні методики, а саме:

– технологію    розв’язання    винахідницьких    завдань    (вихователі старших груп)

-технологія  саморозвитку  М. Монтессорі (вихователь групи раннього віку, Паляниця С.В.);

-спадщину В. О.Сухомлинського у морально-етичному вихованні дошкільнят (вихователь Валах Л.П,);

-впровадження в практику роботи інноваційну технологію піскотерапії  за К.Юнгом, М.Ловендфелдом ( вихователі  групи раннього віку Ляховченко Л.В.);

– впровадження в практику елементи  методики Х.Кьюізенера (палички) як засіб пізнання логіки і математики в дошкільному віці ( вихователь Шило С.В.).

В методичному кабінеті створено банк даних інноваційних технологій, які запроваджуються в практику роботи, розроблені картки інновацій та нововведень з визначенням проблеми, ціле й нововведення, прогнозованих результатів.

З метою розвитку творчості у дошкільників було проведено тематичні виставки « Осіння казка», «Зимова феєрія», конкурс дитячих робіт «Краса моєї України», конкурс газет « Родинне сонце коло», фотовиставка « Юні екологи».

Робота над методичними проблемами активізувала форми методичної підготовки кожного вихователя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку, надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вихователів. Творчі здобутки кращих педагогів садочка стали надбанням колективу.

 

Отже, пріоритетними завданнями для вдосконалення роботи методичної служби на 2021/2022 навчальний рік залишається робота над забезпеченням подальших умов  по залученню педагогів до участі в місцевих і обласних конкурсах професійної майстерності та поширенню власного досвіду роботи у засобах масової інформації та педагогічній пресі.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *