Довідка про тематичне вивчення по ЗДО

                                                         Довідка

про тематичне вивчення

створення умов  для самостійної ігрової діяльності

дітей дош кільного віку в закладі

 

                                                                      від   29.04.2025       

 

Відповідно до наказу №22-а-ОД від01.04.2025  року « Про проведення тематичного вивчення створення умов  для самостійної ігрової діяльності  дітей дошкільного віку», з  14.04.2025 по 23.04.2025 р. було здійснено вивчення створення умов  для самостійної ігрової діяльності  дітей дошкільного віку в закладі.

Комісією у складі:

Наталія РИЖКОВА– директор,

Людмила СПАСЬКА– вихователь-методист,

Ірина ТРИУС-вчитель-логопед,

було  здійснено перевірку 8 груп.

Алгоритм вивчення передбачав питання:

1.Аналіз планування вихователями самостійної ігрової діяльності .

2.Наповнення ігрових осередків групи.

3.Ігрові вміння дітей відповідно до віку .

За результатами тематичного вивчення  встановлено: в ЗДО №7 «Золотий ключик» створені належні умови для організації  самостійної ігрової діяльності дітей.

Аналіз планування вихователів  показав, що планування ігрової діяльності  у всіх групах  здійснюють систематично та  з урахуванням вікових особливостей дітей, тематики дня,  плану роботи закладу на місяць.   Вихователі працюють над створенням ігрового середовища в групах, в планах роботи прослідковується планування ігрової діяльності від творчих ігор, будівельно-конструктивних, театралізованих ігор, дидактичних, настільно – друкованих до сюжетно-рольових,  рухливих тощо.

В календарних планах під час планування та організації ігрової діяльності враховують момент зацікавленості дітей,  настрій дітей, їх бажання, ступінь напруження під час тієї чи іншої ігрової  діяльності, які справи та заняття передують грі або проводяться після неї.

Організація самостійної  ігрової діяльності дітей  забезпечена раціональним розташуванням предметно-розвивального середовища в групах для стимулювання пізнавальної, творчої та фізичної активності.

Ігрова діяльність охоплює різні види ігор: ігри з правилами (дидактичні, рухливі), творчі ігри (сюжетно-рольові, театралізовані, конструктивно – будівельні). Організуючі певну гру, відповідно до спланованої мети і порядку її проведення вихователі дбають про створення та оснащення ігрового простору, з урахуванням віку дітей, їх інтересів, ігрових уподобань, добирають прийоми залучення дітей до гри.  В усіх вікових групах створені сприятливі умови для гармонійного поєднання інтелектуального розвитку дитини з її фізичним, соціально-моральним, емоційно-вольовим, креативним, естетичним розвитком. В усіх групах наявні осередки:

– театралізованої діяльності (ширмами, декораціями для театралізованих ігор, фланелеграфами , магнітними дошками, театри пальчиковий, ляльковий, маски тощо);

– атрибути до сюжетно-рольових ігор: «Магазин», «Шофери»,          «Бібліотека», «Ательє», «Залізниця», «Будівництво», «Супермаркет», « Перукарня», « Лікарня»;

-в старших групах осередок « Школа»;

– наявний куточок для організації рухливих ігор , атрибути до них;

-осередок для інтелектуальних ігор (пазли, мозаїка, доміно, лото, картинки тощо).

В усіх групах функціонують осередки СХД, які вдало забезпечують умови для розвитку технічних навичок, творчої самореалізації дітей. У малят сформовано стійкий інтерес до образотворчої діяльності, що проявляється в активності та зацікавленості дітей у виконанні робіт.

Формуванню у дітей інтересу до гри та іграшки значну увагу  приділяють вихователі груп раннього та молодшого віку. Так, вихователі ясельної групи «Дюймовочка» Ляховченко Л.В., Паляниця С.В. особливого значення надають розвитку індивідуальної гри кожної дитини, як передумові виникнення сюжетно-рольових спільних ігор дітей, вчать малят діяти з предметами, розв’язувати ігрові завдання, опановувати способи ігрового спілкування під час індивідуальних бесід «Моя улюблена іграшка», «З ким я грався», дидактичних вправ та ігор, таких як, «Якої іграшки не стало», «Знайди іграшку» тощо. Спостерігаючи за самостійною ігровою діяльністю дітей групи раннього віку можна відмітити, що діти мають навики дій з іграшками, вміють їх застосовувати за призначенням ( вкладати ляльку спати, готувати ведмедика», катати машину по дорозі , лікувати зайчика).

Сюжетно-рольова гра посідає особливе місце в житті дітей. У ній малюк відображає різні події життя, які сам спостерігає, про які йому читають або розповідають, розігрує взяті на себе ролі. Належну увагу організації сюжетно-рольової гри приділяють вихователі середньої групи Б « Калинонька» Пономаренко І.І., Шило С.В., які проводять ґрунтовну попередню роботу для організації сюжетно-рольової гри.

Так, для організації сюжетно-рольової гри «Сім’я» у поєднанні з «Дитячим садком» Пономаренко І.І. провела бесіди про сім’ю, про життя малят у дошкільному закладі з розглядом фотографій та ілюстрацій, про працю старших членів сім’ї,  сімейні обов’язки;  про професії та трудові дії працівників  закладу. Спостерігаючи за роботою вихователів дівчатка даної групи самі об’єдналися в групу і розіграли гру « Дитячий садок» : найактивніша дитина Аліна взяла на себе роль директора закладу, інші дівчатка розподілили ролі мами, дитини  та вихователя. Діти вміло використовували  предмети –замінники, педагог в невимушеній формі координувала гру дітей.

Конструктивна діяльність не тільки захоплива для дітей, а й корисна. У процесі конструювання у дошкільників розвивається дрібна моторика рук, окомір; вміння планувати свою роботу, керуватися розробленим планом і досягати певного результату. Педагоги закладу приділяють належну увагу формуванню конструктивно-будівельних вмінь дітей, використовуючи різні прийоми навчання конструюванню: за зразком, на певну тему, за заданими умовами, за власним задумом, що позитивно впливає на розвиток  самостійної ігрової діяльністі дітей. Спостерігаючи за ігровою діяльністю  з конструктивно-будівельним матеріалом, можна відмітити, що у всіх вікових групах наявний ігровий матеріал (конструктори різних видів), діти знають його місце  розташування як в групі так і в укритті, люблять будувати різні конструкції. В старших логопедичних  групах А, Б та старшій « Бджілка» діти  вміють об’єднуватися в пари, групи, обігрувати сюжет.  Так, вихователь старшої логопедичної групи Б «Перлинка» Хармак Ю.М.. під час заняття з логіко-математичного спрямування і конструювання використала особистісно-орієнтований підхід до дітей при виконанні завдання з конструювання іграшкових меблів в нову квартиру: пропонувала різні завдання, які виконували  діти підгрупами. Після заняття діти в невимушеній формі перейшли  до самостійної ігрової діяльності з конструктором: будували  місто, ділилися матеріалом, коли виникали суперечлива ситуація, вихователь надавав підтримку та спрямовував дітей на доброзичливі стосунки в  грі.

Гра-драматизація посідає особливе місце в естетичному вихованні дітей. Це обумовлено її спорідненістю з театральним мистецтвом, яке потребує компетентності у різних сферах художньої діяльності: літературній, образотворчій, драматичній, музичній. При драматизації літературного твору діти активно діють, створюють образи персонажів, що викликає у них приємні переживання, ігровий настрій, почуття захвату.  Спостереження за грою-драматизацією казки «Колобок» у середній групі «Калинонька» вихователь Шило С.В., показало, що вихователь  надає належну увагу  попередній роботі з формування засобів емоційної виразності у дітей під час ігор –драматизацій.

Діти знають місце розташування масок в укритті, добре знають сюжет казки, вміють  домовитися у розподілі ролей, вихователь здійснював контроль за ігровою діяльністю дітей, методично вірно координував самостійну ігрову діяльність дітей. Діти  старалися  емоційно відтворювати діалоги, мімікою, інтонацією, жестами передавати настрій героя.

Дидактична гра виконує неабияку навчальну функцію та забезпечує дитині психологічний комфорт, дає можливість практично застосовувати знання, а відтак сприяє становленню її життєвої компетенції.  Саме тому організації дидактичних ігор в  закладі приділяється особлива увага. Вихователь старшої логопедичної групи А «Зірочки» Панченко Н.М. після дидактичної гри «Українські страви» не лише закріпила знання про назви українських страв , а й  спонукала дітей до організації творчої гри  «В кафе». Діти добре знають місце зберігання ігрового матеріалу в групі (посуд, серветниці, каса, гроші), використовують предмети-замінники (гроші ), вміють розподілити ролі і домовитися про хід гри.

Ігри з інтелектуальним навантаженням пропонує дітям вихователь старшої логопедичної А «Зірочки» Коваленко С.І : діти складають пазли, грають у настільні ігри «Лото», «Мозаїка», складають ціле з частин під час дидактичної гри «Склади картинку», викладають зображення з паличок для рахування тощо.

Спостереження за організацією ігрової діяльності на вулиці  з дітьми старшої групи «Бджілка» (вихователі Третякова Н.О., Топчієва І.Г.) на прогулянці  показало, що діти  вміють самостійно організувати гру, підбирати предмети –замінники відповідно до  ігрового сюжету, добре орієнтуються у правилах, дотримуються ігрової послідовності, роблять один одному зауваження при їх порушенні. Вихователі здійснюють контроль за ігровою діяльністю.  Вихователь Нехай О.О під час прогулянки з дітьми середньої групи « Капітошка» на прогулянці забезпечила вихованців виносним ігровим обладнанням (спортивні мячі, кеглі, крейда, кермо). Винесений інвентар спонукав дітей до організації  рухливої діяльності дітей, ігор з м’ячем, художньої діяльності на асвальті, рольової гри « Водії». Спостереження за ігровою діяльністю дітей молодшого дошкільного віку група «Колобок» вихователі Піюк Н.Д., Ковальчук Ю.В., показало що діти не дотримуються правил гри, ігри недовготривалі, вони не мають бажання ділитися іграшкою. Діти потребують спільної діяльності під керівництвом вихователя.  Можливо через часті пропуски відвідування закладу діти  мають недостатні навички спільної ігрової діяльності. Вихователям слід звернути увагу на формування у дітей  ігрових вмінь та навичок з дотриманням правил гри під час спільної ігрової діяльності з однолітками.

Особливого значення у формуванні ігрових умінь дитини відводиться роботі з батьками. В усіх групах є куточок для батьків, де педагоги розміщують різну інформацію, також створені групи  у соцмережі та є сторінка на сайті закладу.  Але ,прослідковуються  певні недоліки,в усіх вікових групах недостатньо розміщено матеріалів з інформацією про формування ігрової діяльності дітей та роль гри в житті дитини.

Виходячи з вищезазначеного рекомендовано:

1.Всім вихователям:

1.1Оновити  атрибути до рухливих ігор, сюжетно-рольових ігор

до 15.05.2025.

1.2.В зошитах по самоосіті опрацювати методичні рекомендації СОІППО  «Керівництво сюжетно-рольовими  іграм»                                           до 15.05.2025

1.3.Проводити попередню роботу  по підготовці  до ігор-драматизацій   постійно.

1.4.Формувати у дітей дружні взаємини під час ігрової діяльності, бережне відношення до іграшок                                                                                постійно.

1.5.Спланувати  роботу з батьками з питання формування ігрової діяльності у групах

постійно.

1.6.Замінити неестетичні іграшки, пошкоджений ігровий  матеріал

до 15.05.2025

  1. Вихователю-методисту, Спаській Л.Г.: надати методичні рекомендації щодо забезпечення умов для самостійної ігрової діяльності на вулиці до літньо-оздоровчого періоду до 28.05.2025

2.1. Розробити порадник для батьків щодо організації ігрової діяльності вдома та виставити на сайті закладу                                                                 до 28.05.2025

Наталія РИЖКОВА– директор_____________

Людмила СПАСЬКА– вихователь-методист___________

Ірина ТРИУС-вчитель-логопед__________________

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *