Моніторинг навчальних досягнень дітей
Протягом травня місяця у старших групах (” Веселка”,” Жар-Птах”,” Веселі музики”, ” Бджілка” (працювала за програмою ” Впевнений старт”), логопедична ” Червона шапочка”, та логопедична ” Золотий ключик”) проводився моніторинг зрізу знань ,вихователі підготували відкриті покази підсумкових занять. За аналізом моніторингу вихованці старших груп готові до школи та мають достатній рівень набутих знань.
ДОВІДКА
«Підсумки моніторингу навчальних досягнень дошкільників»
по ЗДО №7 № Золотий ключик»
(травень 2021року)
На виконання статті 22 Закону України «Про дошкільну освіту», Постанови Кабінету Міністрів від 14.12.2011 р. № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», державних вимог до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, з метою моніторингу якості освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, аналізу та визначення заходів роботи з дітьми, які мають недостатній рівень сформованості основних компетенцій упродовж травня 2021 року був проведений моніторинг розвитку дітей відповідно до віку, вивчено стан підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі, намічені заходи роботи з дітьми, які мають низький рівень підготовки та проведена відповідна робота.
Моніторингове дослідження розвитку дітей було проведено у всіх вікових групах(15) закладу дошкільної освіти на виконання Базового компоненту дошкільної освіти. Педагогічне вивчення розвитку дітей здійснювалося згідно термінів складеного плану. Педагогічне оцінювання за системою показників нервово-психічного розвитку проводилося у групах дітей раннього віку у жовтні 2020 та травні 2021 року, моніторинг фіксувався у картках нервово-психічного розвитку дитини раннього віку. Результати моніторингового обстеження кожної дитини було внесено у зведені картку результатів моніторингу сформованості основних компетенцій відповідної вікової групи. Педагоги були забезпечені інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики.
Підсумкові результати моніторингу розвитку дітей за 2020 – 2021 навчальний рік показали:
Моніторингом було охоплено 40 (98%) дітей раннього віку. Аналіз особливостей розвитку дітей груп раннього віку «Колобок», «Дюймовочка»,» Зайчик» показав, що 73 % дітей мають достатній рівень компетентностей, нормальний розвиток відповідно віку, 27 % діти менші за віком,що лишаються на наступний рік в ясельній групі.
Моніторингом було охоплено 38 (100%) дітей молодшого дошкільного віку, 4-го року життя (група «Калинонька» – 19 дітей, група «Капітошка» – 19 дітей,
Аналіз розвитку дітей молодшої групи «Калинонька» показав, що 2 (11 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 15 (78 %) дітей – достатній рівень розвитку та 2 (11 %) дитина має середній рівень розвитку за всіма освітніми лініями Базового компонента, крім освітньої лінії «Гра дитини». Дітей початкового рівня розвитку немає.
Аналіз розвитку дітей молодшої групи «Капітошка» показав, що 1 (5 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 12 (64 %) дітей мають достатній рівень розвитку, 6 (31 %) дітей мають середній рівень розвитку за всіма освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти та 1 (5 %) мають початковий рівень розвитку за всіма освітніми лініями Базового компонента..
Порівняльний аналіз показав найвищий відсоток успішності розвитку дітей молодшого дошкільного віку у групі «Калинонька» (89 %), у групі «Капітошка» – (69 %), 2 дітей молодшої групи «Калинонька», 7 дітей молодшої групи «Капітошка» потребують додаткової уваги педагогів з розвитку пізнавальних процесів, художньо-естетичного, логіко-математичного, фізичного та мовленнєвого розвитку.
Моніторингом було охоплено 68 (98%) дітей середнього віку, 5-го року життя .
Аналіз розвитку дітей середньої групи «Ромашка» показав, що 8 (44 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 10 (56%) дітей – достатній рівень розвитку. Дітей середнього та початкового рівня розвитку немає.
Аналіз розвитку дітей середньої групи «Сонечко» показав, що 7 (37 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 8 (42 %) дітей мають достатній рівень розвитку, 4 (21 %) дітей мають середній рівень розвитку за всіма освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Дітей початкового рівня розвитку немає.
Аналіз розвитку дітей середньої групи «Попелюшка» показав, що 5 (31 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 6 (38 %) дітей мають достатній рівень розвитку 5(31%) середнього. Початкового рівня розвитку немає.
Аналіз розвитку дітей середньої групи «Марічка» показав, що 2 (13 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 6 (40 %) дітей мають достатній рівень розвитку , 7 -(47%) середнього. Початкового рівня розвитку немає.
Порівняльний аналіз показав найвищий відсоток розвитку дітей середнього віку у середніх групах «Ромашка» (100%), «Сонечко» (78%), 15 дітей потребують додаткової уваги педагогів з розвитку пізнавальних процесів, мовлення, художньо-естетичного, логіко-математичного та фізичного розвитку.
Моніторингом було охоплено 90 дітей старшого дошкільного віку.
Аналіз розвитку дітей старшої логопедичної групи А «Золотий ключик» показав, що (15 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, (70 %) дітей мають достатній рівень розвитку та ( 15%) дітей мають середній рівень розвитку за всіма освітніми лініями розвитку Базового компонента дошкільної освіти, які лишаються на наступний рік в ДНЗ .Дітей початкового рівня розвитку немає.
Аналіз розвитку логопедичної групи Б «Червона шапочка» показав, що 20% мають високий рівень розвитку, 74% дітей мають достатній рівень розвитку відповідно до віку, 6% дітей мають середній рівень розвитку за всіма освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Дітей початкового рівня розвитку немає.
Порівняльний аналіз показав найвищий відсоток успішності розвитку дітей логопедичної групи Б« Червона шапочка» (94 %), у групі А « Золотий ключик» – 85%. Тобто 15% дітей логопедичної групи А та 6% дітей логопедичної групи Б потребують додаткової уваги педагогів з розвитку пізнавальних процесів, мовлення, художньо-естетичного, логіко-математичного та фізичного розвитку.
Аналіз розвитку дітей старшої групи «Веселі музики» показав, що з 16 дітей (38 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, (56%) – достатній рівень розвитку, 6%- посередній рівень. Дітей початкового рівня немає.
Аналіз розвитку дітей групи старшого дошкільного віку« Веселка» показав, що (42%) дітей мають високий рівень розвитку відповідно віку, 58% достатній рівень розвитку розвитку. Дітей середнього та початкового рівня немає.
Аналіз розвитку дітей старшої групи «Жар-птах» показав, що з 14 дітей (35% %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, (42%) – достатній рівень розвитку, 23% посередній рівень,Дітей початкового рівня немає.
Порівняльний аналіз успішності показав найвищий відсоток успішності розвитку дітей групи старшого дошкільного віку «Бджілка» (98 %), у групі «Веселка» – (96%.) Діти повністю готові до навчання в школі.2% діти ,що мають достатній рівень ,але лишаються в закладі за віком.
Це свідчить про результативну роботу педагогів (Литвиненко А.М.,Панченко Н.М,Ковальчук Ю.В.,Стеценко Г.В.), які використовували у своїй роботі ефективні методи та прийоми, які дали можливість дітям активно мислити, висловлювати свою думку, займатися пошуковою діяльністю, проявляти творчість, тобто оволодівати технологією життєтворчості.
Аналіз якості освітнього процесу, рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за освітньою програмою виховання дітей від 2 до7 років «Дитина», виконання Базового компонента дошкільної освіти за підсумками навчального року дає підстави вважати, що діти засвоїли програму, робота була вагомою та результативною, як результат – якісна підготовка дітей до навчання в школі.
Виходячи з вищезазначеного, рекомендується:
- Усім педагогічним працівникам:
1.1. Працювати над реалізацією завдань освітньої програми для дітей від 2 до 7 років « Дитина» та на виконання завдань Базового компонента дошкільної освіти.
1.2. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної активності дітей.
1.3. Забезпечити батьківські інформаційні стенди необхідною консультативно-просвітницькою інформацією.
1.4. Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо систематичного відвідування дітьми закладу дошкільної освіти, необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери та мовлення.
- Вихователям дошкільних груп:
2.1. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують підвищення рівня відповідних компетентностей.
2.2. Провести роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо систематичного відвідування дітьми закладу дошкільної освіти, необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери, мовлення, художньо-естетичного, логіко-математичного розвитку.
- Педагогам груп компенсуючого типуА,Б:
3.1. Вихователям планувати та проводити артикуляційну гімнастику, логоритмічні вправи, пальчикові ігри, ігри на координацію рухів, розвиток фонематичних процесів та складової структури слова на кожному занятті відповідно до логопедичної корекції та лексичних тем.
3.2. Контролювати мовлення дітей та корегувати його під час всіх видів діяльності, враховуючи поради вчителя-логопеда.
3.3. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які мають недостатній рівень сформованості пізнавальної сфери.
3.4. Учителям-логопедам Глушан Л.І.,Триус І.М. здійснювати корекційно-розвивальну роботу відповідно до висновків ПМПК щодо мовленнєвих діагнозів дітей, їх здібностей і вікових можливостей.
- Музичним керівникам Лавріненко А.А.,Гаврилюк Л.І.,Лабузовській В.Е., планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують корекції, спрямованої на розвиток чуття ритму, слухового сприймання, координації рухів.
- Інструктору з фізичної культури Романовій О.В.. активізувати роботу з фізичного виховання з дітьми, які потребують додаткової уваги.
Директор(Завідувач) Н.А.Рижкова
Вихователь-методист Л.Г.Спаська