План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок)
№7 «Золотий ключик»
на 2022-2023 навчальний рік
№ | Назва заходу | Термін виконання | Відповідальний |
1. Нормативно-правове забезпечення | |||
1.1 | Поновлення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу | Упродовж року | Директор ЗДО |
1.2 | Надання інформації батькам, педагогам, розгляд на засіданнях виробничих нарад, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидію булінгу | Упродовж року | Вихователь-методист |
1.3 | Невідкладне інформування відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», у разі виявлення випадку булінгу | у разі виявлення випадку | Директор ЗДО |
1.4 | Своєчасно інформувати директора (завідувача) закладу про випадок булінгу (цькування) або про існування загрози його вчинення | у разі виявлення випадку | Всі працівники закладу |
2. Інформаційно – профілактичні заходи | |||
2.1 | Проведення моніторингу ефективності виконання плану заходів спрямованих на запобігання та протидію боулінгу (цькуванню) в закладі, виявлення проблем у сфері запобігання та протидії булінгу (цькуванню), вжиття заходів для їх вирішення. | За потреби, але не рідше одного разу на півріччя | Директор ЗДО |
2.2 | Надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу | за запитом | практичний психолог
|
2.3 | Сприяння виконанню педагогічними працівниками дошкільного закладу Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного, духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини. | постійно | Вихователь-методист |
2.4 | Проведення профілактичної роботи спрямованої на запобігання вчиненню дитиною та стосовно дитини булінгу (цькування) в ЗДО | Упродовж року | Вихователь-методист, практичний психолог |
2.5 | Розміщення нормативно-правових документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для ознайомлення батьківської громадськості | Упродовж року | Вихователь-методист |
2.6 | Розповсюдження інформації щодо профілактики булінгу та мобінгу»: пам’ятка, листівки , інформація | Упродовж року | практичний психолог
|
3. Робота з педагогами та колективом | |||
3.1. | Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність | листопад | Практичний психолог, педагоги |
3.2 | Проведення заходів до «Дня толерантності» (16 листопада) | 16 листопада | Практичний психолог |
3.3 | Прийняти участь у Всеукраїнській акції «16 днів проти насильства» | 25 листопада – 10 грудня | Практичний психолог, педагоги |
3.4 | Організація і проведення тематичного місячника громадянського виховання | грудень | Вихователь-методист, педагоги |
3.5 | Організація та проведення тижня прав дитини | лютий | Вихователь-методист |
3.6 | Групова консультація для педагогів «Менеджмент складних ситуацій – булінг» | листопад | Практичний психолог |
3.7 | Організація та проведення тижня добрих справ
|
березень | Вихователь-методист, педагоги |
4. Робота з дітьми | |||
4.1 | Виявлення дітей «групи ризику» та «зони ризику» шляхом опитування вихователів, батьків, опрацювання документації.
Збір відомостей та поглиблене вивчення індивідуальних, особистісних та поведінкових особливостей дітей «групи ризику», з метою виявлення можливих причин дезадаптації та планування індивідуальної супроводжуючої роботи з ними |
Вересень-жовтень | Практичний психолог |
4.2 | Сприяти створенню морально-безпечного освітнього простору, формуванню позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, занять, прогулянок та ігрової діяльності. Забезпечувати особистісно-орієнтований підхід до кожної дитини. | постійно | педагоги |
4.3 | Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність | листопад | педагоги |
4.4 | Бесіда «Мої права та обов’язки» | лютий | педагоги |
4.5 | Фото колаж із життя групи «Наше щасливе дитинство» | травень | педагоги |
5. Робота з батьками | |||
5.1 | Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців | Упродовж року | Педагоги |
5.2 | Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою) | За потребою | Адміністрація ДНЗ, педагоги |
5.3 | Консультація для батьків: «Порушення в поведінці дітей з агресивними проявами» | листопад | Практичний психолог |
5.4 | Консультування батьків через сайт закладу освіти «Вплив інформаційного простору на особистість дитини» | квітень | Практичний психолог |
5.5 | Проведення індивідуальних бесід з батьками
«Булінг. Типові ознаки.» |
систематично | Педагоги |
5.6 | Підготовка та розміщення на сайті закладу інформаційних пам’яток щодо проявів булінгу та ознак домашнього насильства.
– «Допомога дитині, яка перебуває в стані надмірного психологічного напруження»; – «Управління емоціями – рекомендації для батьків»; – «Агресивна поведінка дитини – це крик про допомогу». |
Протягом року | Практичний психолог |