ЗВІТ ПРО ЛІТНЄ ОЗДОРОВЛЕННЯ 2019

Звіт

про підсумки літнього оздоровлення

по закладу дошкільної освіти №7 «Золотий ключик»

на 2019 рік

 

Відповідно Законам України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», наказу Міністерства освіти і науки України від 07.02.2014 № 121 «Про забезпечення права дітей на оздоровлення та відпочинок в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, підпорядкованих органам управління освітою», спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 №298/227 „ Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах”, на виконання пункту 17 рішення виконавчого комітету від 22.04.2019 №93 «Про оздоровлення дітей та підлітків влітку 2019 року”,наказу відділу освіти Конотопської міської ради від 10.05.2019 №277-од « Про організацію літнього оздоровлення дітей дошкільного віку в закладах дошкільної освіти міста у 2019 році»,  з метою забезпечення змістовного літнього відпочинку та оздоровлення дітей дошкільного віку з 01.08 по 31.08.2019 року заклад був переведений  на оздоровчий період та санаторний режим харчування.

По ДНЗ № 7 (ясла-садок) “Золотий ключик” у червні місяці  функціонувало  13  груп:

-3 групи раннього віку;

-10 груп дошкільного віку.

У липні функціонувало також 13 груп:

-3 групи раннього віку;

-10 груп дошкільного вік.

У  серпні функціонувало 13 груп:

3 групи раннього віку;

10 групи дошкільного віку.

Кількість дітей, які оздоровились склала:

у червні – 188дітей (що становить 68%, оздоровлювалося вдома – 88 дітей); оздоровлювалось дітей пільгових категорій : позбавлених батьківського піклування – 3, дітей з малозабезпечених сімей – 10, дітей з багатодітних сімей – 13, діти , що батьки в АТО – 15;

у липні – 136 дітей;

у серпні – 170 дітей.

Для зміцнення та збереження здоров’я  дітей було забезпечено купання у літньніх басейнах. Для зниження захворюваності здійснювалось загартування дітей шляхом повітряних ванн, постійного перебування на свіжому повітрі, ходіння босоніж по траві та по землі, масаж та самомасаж, ранкова гімнастика на свіжому повітрі. Постійна робота по дотриманню здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих технологій, основних правил гігієни, формуванню культурно-гігієнічних навичок сприяла збереженню та зміцненню здоров’я дітей, значному зниженню захворюваності. Так захворюваність  впродовж   літнього оздоровчого періоду становила:

червень – 1,3 %;

липень – 0,3 %;

серпень – 1,2%.

ДНЗ виконання норм харчування з вживанняпродуктів (у %):
  м’яса риби масла вершкового молока олії Сири кисломол. сиру тверд. яєць Фруктів

свіжих

овочів картоплі соку цукру Загальний

показник

Ясла 96 93 100 86 100 71 56 90 36 85 100 62 100 83
Сад 95 74 100 99 100 71 53 68 26 87 95 71 100 80

Успіх проведення оздоровчого періоду визначається насамперед тим, наскільки своєчасно та якісно підготувався до нього  колектив ДНЗ. Своєчасно був проведений інструктаж педагогічних, медичних працівників і технічного персоналу закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей, пожежної безпеки, охорони праці. Заздалегідь  були проведені необхідні роботи по підготовці ігрових майданчиків та приміщень (пофарбовано обладнання ігрових та фізкультурного майданчиків; завезено пісок, оновлено кришки на пісочницях ігрових майданчиків); оновлено обладнання, іграшки, атрибути та посібники, необхідні для різних видів діяльності дітей, враховуючи максимальне перебування їх на вулиці.

Головне в підготовчому періоді – озброїти педагогів інформацією, яка буде необхідна для повноцінної виховної роботи. Вихователі отримали консультації-пам’ятки з рекомендаціями щодо особливостей організації навчально-виховного процесу в літній період: «Особливості планування освітньої роботи в ДНЗ на літній оздоровчий період», «Використання нетрадиційних форм, методів, засобів фізичного виховання під час занять та в повсякденній діяльності», «Організація та методика проведення занять «Здоров’я та фізичний розвиток» на свіжому повітрі», «Формування екологічно-мотиваційної діяльності дошкільнят». Було проведено огляд предметно-розвиваючого середовища, яке буде оточувати дітей влітку.

Вчасно проведена роз’яснювальна робота з батьками та знайомство з режимом роботи ДНЗ на літній період надала змогу збагатити знання дорослих з питань літнього відпочинку та оздоровлення дітей:

Оформлені батьківські куточки з матеріалом про літній відпочинок та оздоровлення дітей «Літо – період вітамінів», «Використання природних факторів у оздоровленні малят», «Обережно – гриби, ягоди!», «Літні вороги» (оси, комарі, кліщі). Надана інформація про фактори, які можуть загрожувати життю та здоров’ю дітей: консультації «Профілактика дитячого травматизму, охорона життя дітей від надзвичайних ситуацій», «Профілактика гострих кишкових захворювань», «Харчування дітей в літній період».

На початок літнього періоду вихователі ДНЗ мали план заходів, який охоплював всі види діяльності дітей. Дотримуючись спеціально розробленого розкладу проведення спеціально організованих видів діяльності, педагоги забезпечували як виконання плану заходів, так і всебічний розвиток особистості дошкільника.

Педагогічним колективом під час організації та проведення фізкультурно-оздоровчої роботи було забезпечено:

–         дотримання розпорядку дня, збалансоване, збагачене вітамінами харчування та раціональний питний режим для дітей всіх вікових груп;

–         організацію фізкультурних занять та інших форм роботи із фізичного виховання дошкільників на свіжому повітрі;

–         проведення загартувальних процедур із дотриманням санітарно-гігієнічних норм;

–         активізацію просвітницької роботи з батьками щодо охорони здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей у літній оздоровчий період.

Тематичні бесіди з питань охорони життя та здоров’я  дітей сприяли розумінню понять сонячного та теплового ударів, надання першої допомоги. Діти чітко усвідомили, що сонячне проміння має як корисні, так і шкідливі властивості (бесіда «Сонце – і друг, і ворог»). Завдяки таким бесідам, як «Як поводитись під час грози», «Коли кусають комахи», «Поступись дорогою змії», «Жартувати з вогнем небезпечно», «Вітаміни? Обов’язково!», здійснювалось виховання у дітей свідомого ставлення до власного здоров’я, розуміння його значущості та важливості.

В дошкільному навчальному закладу  в літній оздоровчий період контроль за харчуванням здійснювався директором(завідувачем), сестрою медичною старшою та вихователем-методистом. Також активно діяли комісії з громадського контролю, з контролю за умовами виконання постачальниками договору та бракеражу сирої продукції та продовольчої сировини.

Активна участь дошкільників у проведенні спортивних свят та розваг надала можливість не тільки вплинути на розвиток фізичних якостей дітей, а й збагатити емоційний світ дитини. Інструктор з фізичного виховання  Романова О.В. та вихователі всіх вікових груп забезпечили організацію фізкультурних заходів, дотримання рухової активності дітей, враховуючи вікові особливості та індивідуальні можливості кожної дитини. До підготовки та проведення як спортивних, фізкультурних, так і музичних розваг, свят залучали батьків. Спільні позитивні емоції дорослих та дітей сприяли реалізації завдань сімейного виховання, набуття дружності колективу та певних моральних якостей.

З метою удосконалення роботи було проведено семінар – практикум «Організація екскурсій, піших переходів в ДНЗ в літній період», де вихователі творчо підійшли до виконання кожної вправи і результати своєї роботи надалі впроваджували в практику роботи з дітьми в літній оздоровчий період. Також разом з практичним психологом було проведено консультація для батьків «Безпечне поіодження на вулиці», в ході якої батьки дізналися про педагогічне спілкування, його функції та етапи, про типи стосунків і стилів педагогічного спілкування, про педагогічний такт. Всі ці знання сприяли подальшому успішному спілкуванню  батьків та  вихованців.

Значне місце у літній період посіла праця дітей в природі, яка сприяла не тільки розвитку пізнавальної активності, а й набуття дітьми навичок трудової діяльності. Кожна вікова група доглядала за своїм квітником та городом, де систематично виполювали будяки, поливали рослини, доглядали за квітами та збирали врожай. Екологічне виховання здійснювалось ще й шляхом проведення тематичних занять:

  • ”Загадковий світ природи” (екологічна бесіда);
  • “Природа очима дітей” (конкурс малюнка);
  • “Ой на Івана, та на Купала”, «На Маковія та на Спаса » (музична розвага);
  • “У світі рослин” (цикл бесід про отруйні, лікарські, декоративні рослини, овочі та фрукти) тощо.

Таким чином вихователі збагачували знання дітей про природу, обговорювали значення лікарськихтрослин для людини, закріплювали правила спілкування людини з живою та неживою природою.

Експериментально-дослідницька робота дітей – невід’ємна частина у пізнанні навколишнього світу. Цій темі було присвячено весь місяць липень «Я – частинка природи», де були проведені тематичні тижні  “Маленькі дослідники”, «Хочемо все знати», «Казки матінки Природи». Шляхом проведення дослідів з водою, повітрям, піском, спираючись на свій життєвий досвід, у дітей формувались нові знання про світ неживої природи. Досліди “Мильні бульбашки”, “Подорож краплинки”, “Фантазуємо з фарбами” та інші, які проводили вихователі, сприяли розвитку у дітей спостережливості, допитливості, логічного мислення.

Велика робота проводилась вихователями по формуванню конструктивних здібностей дошкільників. Дітям було запропоновано конструктори різних видів, відповідно їх віковим категоріям, дидактичні посібники та логічні кубики. Невід’ємною частиною цього виду діяльності є будівництво з піску. Конкурс будівель з піску “Ми – скульптори”, проведений в рамках “вправні рученята у хлопчиків й дівчаток”,  надав можливість дітям вдосконалити як свої творчі, так і конструктивні можливості.

Під час проведення тижня фізкультури «У країні чистоти та спорту», не залишив нікого байдужим «День здоровя «Малі олімпійці»», де дошкільнята  разом з батьками змагалися. Всі заходи висвітлювалися на телеканалі « КОН-ТАКТ», сайті ДНЗ.

Робота психологічної служби ДНЗ в літній період була спрямована на створення умов, які сприяли охороні психічного здоров’я дітей, забезпеченню їх емоційного благополуччя, самостійному та ефективному розвитку кожної дитини.

Робота проводилась за такими напрямками:

–         психопрофілактична;

–         психодіагностична;

–         корекційно-розвивальна;

–         психологічна просвіта;

–         організаційно-методична.

Вихователям були надані рекомендації щодо створення психологічно-комфортного середовища для кожної дитини в групі дитячого садка. З вище викладеного можна зробити висновок , що робота педагогічного, медичного та технічного персоналу була направлена на зміцнення та збереження фізичного здоров’я вихованців, створення комфортного, цікавого перебування дітей у закладі.

Але  наявні рекомендації щодо удосконалення роботи з трудового, екологічного виховання дошкільників, а також питань щодо оздоровлення дітей, над якими необхідно працювати педагогічному колективу і надалі.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *