ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ДНЗ №7 на 2022-2023 н.р.

СХВАЛЕНО:                                                    ЗАТВЕРДЖЕНО:

педагогічною радою                     наказ № 34-од від 02.09. 2022 р.

Конотопського дошкільного        директор (завідувач)

навчального закладу                      Конотопського дошкільного

(ясла-садок) №7 «Золотий ключик»       навчального закладу

протокол №1                                                    (ясла-садок)№7«Золотий ключик»

від 31.08.2022 року                                        наказ № 34-од від 02.09. 2022 р.

____ Наталія РИЖКОВА

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Конотопський дошкільний навчальний заклад

(ясла-садок)№7 « Золотий ключик»

Конотопської міської ради

Сумської області

на 2022 /2023 навчальний рік

ЗМІСТ

Вступ……………………………………………………………………………….…….3

РозділІ.Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання

1.1.Режим роботи та мережа ЗДО.  Кадрове забезпечення …………………………6

1.2. Програмно-методичне забезпечення………………………………………………8

1.3.Розподіл навантаження на тиждень………….………………………………………10

РозділІІ.Перелік, зміст, тривалістьівзаємозв’язокосвітніхнапрямів ,логічнапослідовністьїхреалізації

2.1. Спрямованість змісту освітнього процесу в ЗДО ……………………………  ……13

2.2. Інноваційні педагогічні технології ………………..……………………………….17

2.3. Очікувані результати навчання здобувачів освіти ………………..………………18

Розділ ІІІ.Форми організації освітнього процесу

3.1. Терміни навчання   ………………………………………………………………….20

3.2. Дистанційна форма здобуття освіти……………………………………………….20

3.3. Організація форм навчання при позитивній динаміці безпекової ситуації в регіоні …………………………………………………………………………………….21

3.4. Організація роботи з батьками …………………………………………………….24

Розділ ІV.Система внутрішнього забезпечення якості освіти

4.1. Опис моделі системи внутрішнього забезпечення якості освіти ………………..26

4.2. Напрямки, показники, методи збору інформації для оцінювання якості освіти в ЗДО ……………………………………………………………………………………….27

Розділ V. Права та обов’язки здобувачів освіти……………………………………….30

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Освітня програма Конотопського дошкільного навчального закладу(ясла-садок)№7 « Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області (далі – ЗДО №7) на 2022/2023 навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» ,«Про забезпечення функціонування української мови як державної»,згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки № 33 від 12.01.2021 (Державного стандарту) нова редакція,  з урахуванням Методичних рекомендації до оновленого Базового компонента та Методичних рекомендацій про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році (Лист МОН від 27.07.2022 №1/8504-22).

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Цілі і завдання Освітньої програми  ЗДО№7 визначаються відповідно до його Статуту і реалізованими програмами, технологіями. Заклад прагне задовольнити потреби громадян відповідної території мікрорайону міста в здобутті дошкільної освіти, забезпечити відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти; створювати безпечні  умови розвитку, виховання та навчання дітей, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей відповідно до санітарно-гігієнічним вимог та забезпечувати їх дотримання. Освітня програма враховує потреби дитячого контингенту.

Мета Освітньої програми передбачає:

  • Зміцнення та збереження фізичного та психічного здоровя дітей,формування в дошкільників свідомого ставлення до власної безпеки,навичок безпечної поведінки та стресостійкості в умовах  воєнного стану.
  • Організація психолого-педагогічної підтримки дітей .
  • Забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я та безпеки дітей .
  • Формування соціально-громадянської компетентності дошкільника , що сприяє уявленню у дітей позитивного образу своєї країни, утверджує активні позиції громадянина своєї країни, виховує ціннісне ставлення до своєї родини як частини свого народу, його історії, традицій, культури.
  • Формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини.
  • Створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі.
  • Забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;
  • Максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу.
  • Творча організація (креативність) освітнього процесу.
  • Варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;
  • Єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї.
  • Забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та НУШ, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;
  • Корекційно-розвивальна робота, що забезпечує своєчасну спеціалізовану допомогу в освоєнні змісту навчання і корекцію вад мовлення дітей в умовах закладу дошкільної освіти.
  • Підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.
  • Розвиток комунікативно-мовленнєвої компетенції

Організація освітнього процесу в ЗДО №7 у 2022/2023 навчальному році буде спрямована на реалізацію пріоритетних  завдань:

  1. Формування у дошкільників навичок здорового і безпечного способу життя шляхом здійснення комплексного підходу до організації безпечного освітнього середовища через ігрову діяльність, як природний ресурс дитини для подолання кризових ситуацій.

2.Продовжувати роботу по реалізації завдань регіонального  інноваційного освітнього проєкту « Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в освітній процес ЗДО».

  1. Продовжувати роботу щодо підвищення рівня культури українського мовлення дошкільників як основи формування національно- патріотичних почуттів, відповідно до завдань Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Актуальним лишається  завдання минулого року по розширенні  та  оновленні  форм, видів та змісту  співпраці з родинами для  забезпечення  прозорості  і відкритості роботи закладу через контент веб-сайту, спільнот  відкритих груп в соціальній мережі Facebоok тощо.

Шляхи реалізації завдань :

1.Робота з батьками;

2.Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;

3.Використання інноваційних технологій;

4.Забезпечення здійснення системних заходів та інтеграції різних видів діяльності спрямованих на реалізацію  визначених завдань;

5.Здійснення моніторингу якості надання освітніх послуг.

Педагоги ЗДО №7 забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.

Обов’язковий мінімум передбачає:

  • компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;
  • надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;
  • формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;
  • забезпечення індивідуального особистісного розвитку.
  • формування медіа грамотності у інформаційному просторі масмедіа.

 

 

 

 

 

 

Розділ І

Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу

Загальний обсяг навантаження та

очікуванірезультати навчання здобувачів освіти

 

1.1 Режим роботи та мережа ЗДО. Кадрове забезпечення

Заклад знаходиться у комунальній власності міста.

Балансоутримувач – управління освіти Конотопськоїміської ради.

Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 10,5 годин: з 7.30 до 18.00 .

Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО , Колективного договору та інших розпорядчих документів.

Мова навчання та виховання дітей українська.

У 2022/2023 навчальному році у ЗДО №7функціонуватимуть  14 груп:

3 групи  раннього віку  (від 2-х до 3-х років) – 5-денний робочий тиждень;

3 групи молодшого віку  (від 3-х до 4-х років) – 5-денний робочий тиждень;

4 групи –середнього дошкільного віку (від 4-х до 5-ти років) -5-денний робочий тиждень;

2 групи -старшого дошкільного віку  (від 5-ти до 6-ти (7) років) -5-денний робочий тиждень;

2 групи старші логопедичні групи    (від 5-ти до 6-ти (7) років) – 5-денний робочий тиждень.

Всі 14 груп укомплектовані згідно програмових та санітарно – гігієнічних вимог. ЗДО має музичну та спортивну залу, кабінет психолога та методиста,кабінети  вчителів-логопедів,ігрові майданчики для всіх вікових груп, спортивний майданчик.

Важливий показник якості освітнього процесу в ЗДО – створеннясучасного універсального дизайну, що робить його доступним, безпечним,розвивальним, орієнтованим на особистісний розвиток дитини задляреалізації її індивідуальної освітньої траєкторії.  Одним із складників освітнього процесу ЗДО є візуальне оформлення простору, пов’язане зі світлинами дітей, їхніми мистецькими роботами,матеріалами, що відповідають тематиці дня/тижня, індивідуальним інтересам тощо. Практичну значущість мають розробки педагогів щодо облаштування «Стіни, що говорять», локації «Диво-рученята», де представлені роботи дітей за різною тематикою.В умовах воєнного стану організація роботи ЗДО залежить від безпекової ситуації .З метою створення безпечних умов перебування у закладах освіти всіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану відповідно до  рекомендацій  Державної служби України з надзвичайних ситуацій  щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти (лист ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» в закладі облаштоване   укриття (підвальне приміщення) .

Дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами: 1 –директор(завідувач),1-вихователь-методист, 28 -вихователів, 3-музичних керівника, 1-практичний психолог,2-вчителя-логопеди, 1-інструктор з фізкультури, вихователь-підмінний-1 .

В закладі дошкільної освіти проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами.

Трудовий колектив налічує 67 працівників.

Із них :37 – педагогічні працівники;

30 – технічний персонал .

Педагогічний процес у ЗДО «Золотий ключик» забезпечують 37 кваліфікованих спеціалістів : директор, вихователь-методист, 2 вчителі-логопеди,2 музичні керівники, інструктор з фізичного виховання та 29 вихователів. 78% (29 ) педагогів мають  повну вищу педагогічну освіту, 22% (8)  – середню спеціальну освіту.

З них :

  • вищу кваліфікаційну категорію – 6 педагоги
  • першу кваліфікаційну категорію – 6 педагоги
  • другу кваліфікаційну категорію – 13 педагогів
  • кваліфікаційну категорію «спеціаліст» – 2 педагоги (Ткачук А.А, Шамрай О.Л)

-10 тарифний розряд –6 педагогів  (Бандура А.С, Стеценко Г.В., Ляховченко Л.В., Паляниця С.В.,Третякова Н.О.,Тарасенко М.Д.)

– Бакалавр -2, 10 тарифний розряд – (Бура Л.С., Кукса І.О)

-9 тарифний розряд 2 (Лавріненко А.А., Гаврилюк Л.І.)

1.2.Програмно-методичне забезпечення

Освітній процес уКонотопському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок)№7 « Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області здійснюється відповідно до програмно-методичного забезпечення та є єдиним комплексом освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів набуття компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними  програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Відповідно до рішення педагогічної ради (протокол №1 «31» серпня 2022 року) освітній процес здійснюється за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України та регіональними парціальними програмами.

Зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти забезпечується через освітню програму  від 2 до7 років « Дитина» (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України № 1/11-4960 від 23.07.2020 р.)

Організація освітнього процесу у спеціальних групах здійснюється за освітніми  програмами для роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби , рекомендовані Міністерством освіти і науки України:

– програма «Корекційно-розвиткова робота з дітьми із загальним та фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення», автори: Кравцова І., Стахова Л. (лист ІМЗО від 05.07.2019 №22.1/12-Г-577).

– навчально-методичний посібник «Логопедичний практикум: подолання фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення у дошкільників», автор Рібцун Ю.В. (лист ІМЗО від 21.12.2017 № 21.1/12-Г-837);

Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується через роботу гуртків та інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності.

В 2022/2023 році не буде здійснюватися надання додаткових освітніх послуг (гуртки: хореографія,англійська мова) у зв’язку з воєнним станом.

У 2022/2023 навчальному році буде продовжуватись використання  парціальних програм для інтеграції  їх змісту у освітній діяльності :

  1. Україна – моя Батьківщина. Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку. За наук.ред. Рейпольскої О.Д., авт. Каплуновська О.М., Кичата І.І., Палець Ю.М. (Пр. №3 від 21.06.2022 зареєстровано за номером №1.0009-2022), яка спрямована на реалізацію завдань національно-патріотичного виховання дошкільників .
  2. «Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (Л.Лохвицька).Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладахкомісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (Лист ІМЗО від 09.07.202019 №21.1/12-Г-627).

3.«Радість творчості», програма художньо-естетичного  розвитку дітей раннього та дошкільного віку  (авт. Борщ Р.М., Самойлик Д.В.).Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист ІМЗО від 25. 05. 2012 р. № Г-106)

4.«Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основи здоров`я та

безпеки жттєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт.Лохвицька Л.В.). Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІМЗО від 04.12.2018 №22.1/12-Г-1049)

5.«Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному

навчальному закладі (авт. Березіна О.М., Гніровська О.З., Линник Т.А.). Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист І МЗО від 31.03.2014 № 14.1/12-Г-501)

7.«Казкова фізкультура», програма з фізичного виховання дітей раннього та

дошкільного віку (авт. Єфименко М.М.). Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІМЗО від 09.07.2019 №22.1/12-Г-627).

Планування та організація життєдіяльності у ЗДО здійснюється за регламентом життєдіяльністі дошкільника з урахуванням принципу планування за видами діяльності .

 

1.3 Розподіл навантаження на тиждень

У 2022/2023 навчальному році у групах з 10,5 -годинним  перебуванням(5-денний робочий тиждень)за освітньою програмою від 2 до 7 років  «Дитина»,рекомендованою МОН України (Лист МОН України №1/11 -4960 від 23.07.2020, з  метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», навчальному році в закладі загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:

Розподіл  занять на тиждень

у 2022/2023 навчальному році у групах загального розвитку

Орієнтовні види діяльності за освітніми напрямами Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами
  перша молодша
(від 2 до 3 років)
друга молодша
(від 3 до 4 років)
середня
(від 4 до 5 років)
старша
(від 5 до 6 (7) років)
Ознайомлення із соціумом   1 2 2 2
Ознайомлення з природним довкіллям   1 1 1 1
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)2   3 4 5 5
Сенсорний розвиток   2 1 1 2
Комунікативний розвиток (мовленнєве спілкування)   1 1 1 2
Здоров’я та фізичний розвиток   2 2 2 2
Загальна кількість занять на тиждень   10 11 12 14
Максимальна кількість занять на тиждень   10 14 16 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) **   1,4 3,5

 

 

5,3

 

 

8,3

 

 

 

Примітки:

  1. Заняття з мовленнєвого спілкуванняпланується таким чином: у молодшій та  середній  групах 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності та інтегрування з заняттями ознайомлення  з соціумом та природним довкіллям.
  2. Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній та старшій групах 1заняття на тиждень ,у ІІ молодших групах та групах раннього віку ‒ може бути проведено за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності чи інтегруватися у заняття з природного довкілля чи соціуму..

3.Художньо-продуктивна діяльність (образотворча) проводиться за рахунок інтегрованих занять з  соціуму та природного довкілля (4-ий, 5-ий, 6-ий р. ж.).

  1. Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей. Фізкультурні заняття можуть проводитися у другу половину дня  у дошкільних (4-ий, 5-ий, 6-ий р. ж.) групах.

*Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старших – трьох організованих навчальних занять. Зменшення навантаження на дітей відбувається за рахунок реалізації діяльнісного підходу та проведення інтегрованих занять, під час яких реалізуються завдання занять різних типів.

 

Розподіл навантаження на тиждень на дитину

у спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення

закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №7на 2022/2023 навчальний рік

 

Види діяльності за освітніми напрямами Кількість занять на тиждень у старшій (від 5 до 6(7) років логопедичних групах А,Б.
Ознайомлення із соціумом 2
Ознайомлення з природним довкіллям 1
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)2. 5
Сенсорно- пізнавальний розвиток1 2
Комунікативний розвиток,мовлення спілкування 2
Здоров’я та фізичний розвиток3 2
Корекція порушень мовленнєвого розвитку, формування здатності здійснювати комунікацію в різних сферах спілкування

 

 

Завдання корекції порушень мовленнєвого розвитку, формування здатності здійснювати комунікацію в різних сферах спілкування

інтегруються в усі види діяльності дітей протягом дня: ігрову, трудову, навчальну

Загальна кількість занять на тиждень 14
Максимальна кількість занять на тиждень 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)  8,3

 

 

Примітки:

  1. Заняття з сенсорно-пізнавального простору планується таким чином: у середній та старшій групах 1заняття на тиждень , друге може бути проведено за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності,через інтеграцію занять з соціуму, природнього довкілля.

2 – Передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, аплікації, ліплення. Заняття з конструювання  виокремлено -1, але протягом дня даний вид діяльності може бути в самостійно-ігоровій діяльності дітей. Театралізована діяльність присутня протягом дня як самостійний вид діяльності чи включена в різні заняття для реалізації їх програмових завдань.

3.Фізичне навантаження здійснюється і за рахунок рухової активності на прогулянках, фізкультури на повітрі.

 

 

 

 

 

Розділ ІІ

Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямів,

логічна послідовність їх вивчення

 

2.1.Спрямованість змісту освітнього процесу в ЗДО.

Зміст освітнього процесу в ЗДО у 2022/2023 навчальному році спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх напрямків  Базового компонента:

 

Освітній напрямок Зміст освітнього процесу
Особистість дитини Передбачає:

– формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;

– виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

Дитина в соціумі

 

Передбачає:

формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства.

Дитина в природному довкіллі

 

Передбачає:

природничу освіченість через наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин; готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; дотримування правил природокористування.

Містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля.

Мовлення дитини  Передбачає:

засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.

Дитина у  світі

мистецтва

Передбачає:

формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання.

Гра дитини Передбачає:

розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.

Дитина в сенсорно-

пізнавальному просторі

Передбачає:

сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

 

Реалізуючи вищезазначений зміст освітнього процесу, педагогічні працівники забезпечують досягнення очікуваних результатів навчання, визначених  у освітніх програмах, зазначених у розділі І.

Відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти у ЗДО №7 визначено зміст і структуру освітнього процесу за інваріантною складовою.

Інваріантна складова змісту дошкільної освіти сформована на державному рівні і є обов’язковою. Інваріантну частину змісту освіти систематизовано відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за вище названими освітніми напрямами. У закладі забезпечується неперервність змісту освітніх напрямів,  а також наступність дошкільної та початкової ланок. Виключення з інваріантної частини будь-якої з освітніх ліній порушує цілісність розвитку дитини на рівні дошкільної освіти і наступність її в початковій школі.

Організація життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх напрямів, що включені до інваріантної складової, дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей раннього та дошкільного віку в структурі неперервної освіти.

Дотримання змісту, взаємозв’язку та логічної послідовності реалізації освітніх напрямів Базового компоненту забезпечується та відображається у перспективному та календарному плануванні освітнього процесу.

2.2. Інноваційні педагогічні технології

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році в ЗДО використовуються інноваційні педагогічні технології, а саме:

ЗМІСТ РОБОТИ Група Вихователь
 

1

Впроваджувати в практику  роботи технологію  піскотерапії (автори К.Юнг, М.Ловендфелд). раннього віку Б  

Ляховченко Л.В.

 

2

Впроваджувати в практику роботи інноваційну технологію «Духовно-моральний розвиток за спадщиною В.Сухомлинського»  

середнього вікуБ

 

Валах Л.П.

3 Впроваджувати в практику роботи методику Х.Кьюізенера (палички) як засіб пізнання логіки і математики в дошкільному віці. старшого віку Б  

Шило С.В.

 

4. Впроваджувати в практику роботи інноваційну технологію

« Казкотерапія»

старшого  віку А Герасименко О.Ю.
5 Впроваджувати в практику роботи елементи інноваційної технології

« Педагогіка М.Монтессорі»

раннього віку Б Паляниця С.В.
6 Впровадження медіаосвіти в ЗДО Старша А, Старша Б Коваленко С.І.

Пономаренко І.І.

7. Використовувати в фізкультурно – оздоровчій роботі з дітьми елементи методики фізичного виховання Е.Вільчковського, та елементи театру фізичного розвитку М. Єфіменко.  

загального розвитку

 

фізкерівник Романова О.В.

8 Використання кінетичного піску в  розвиваючих і діагностичних заходах з дітьми дошкільного віку Всі групи Огієнко О.М.,практичний психолог
9 Методика навчання дітей розповіданню  за схемою (О.Білан,К.Крутій) Логопедична А Заруба О.М.
10 Технологія « Дитяче дослідження як метод навчання старших дошкільників» (А.Савенков) Логопедична Б Шелюк.О.М.

2.3.Очікувані результати навчання здобувачів освіти

Очікуваними результатами освітнього процесу є набуття компетентностей, що визначені за усіма освітніми лініями Базового компонента та комплексними і парціальними програмами, за якими здійснюється освітній процес.

Набуття різних видів компетентностей дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку); руховій; природничій; предметній; образотворчій; музичній; театральній; літературній; сенсорно-пізнавальній; мовленнєвій; трудовій і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. На кінець навчального року формується модель випускника кожної групи.

Рівень сформованості компетентностей різних вікових груп з’ясовується у процесі здійснення моніторингу рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми раннього та дошкільного віку, отримання антропометричних даних та встановлення рівня нервово-психічного розвитку дітей раннього віку в процесі спостереження за життєдіяльністю дітей.

Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового

компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО

Завдання моніторингового дослідження:

  1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту

дошкільної освіти та отримати об’єктивну інформацію про якість дошкільної

освіти, а також прогнозувати її розвиток.

  1. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками

відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми

ДНЗ.

  1. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів

освітньої діяльності ДНЗ прикінцевій меті – вимогам Державного стандарту

дошкільної освіти та освітньої програми.

  1. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої

програми в ЗДО

  1. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно

визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на

результати моніторингу.

Моніторинг здійснюється згідно освітньої програми для дітей від 2 до 7 років « Дитина», Інструктивно-методичного листа «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти.

Інструментарієм здійснення моніторингу є:методичний  посібник «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти. Методичний посібник (третє видання зі змінами) | Киричук Т. В., Кулик О. М., Шаповал Н. М( наказ №33 МОНУкраїни від 12.01.2021 року) .

Методичний посібник містить матеріали щодо організації і проведення моніторингу досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, показники досягнень дітей, діагностичний інструментарій, обладнання, методику обстеження, характеристику рівнів засвоєння програмових вимог.

За результатами здійснення моніторингових процедур педагоги планують корекційну діяльність з дітьми раннього та дошкільного віку, а також індивідуальну роботу.

ЗДО №7 здійснює планування методичної роботи також з урахуванням цих результатів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІІ

Форми організації освітнього процесу

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма ЗДО визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.

 3.1.Термін навчання.

Навчальний рік у Конотопському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) №7 « Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області починається 1 вересня 2022 року і закінчується 31 травня 2023 року, оздоровчий  період (під час якого освітня робота здійснюється відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України) – з 1 червня по 31 серпня 2023 року.

Організація освітнього процесу та вибір форми роботи залежатиме від безпекової ситуації в регіоні та безпосередньо в місті на час дії воєнного стану  .

З 01.09.2022 року в ЗДО №7  організовано дистанційне навчання .

Дистанційне  навчання у формі занять проводиться:

-для дітей молодшого та середнього віку не більше 10 хв;

-старшого дошкільного віку -15 хвилин.

Аспекти організації освітньої діяльності в дистанційному форматі:

– організація навчання педагогічних працівників щодо дистанційної роботи з дітьми та надання їм методичної підтримки;

– забезпечення педагогів необхідним обладнанням та доступом до інтернету;

– організація психолого-педагогічної підтримки та супровід усіх учасників освітнього процесу;

– систематичність організації освітнього процесу з дітьми раннього та дошкільного віку.

 

3.2.Дистанційнаформа здобуття освіти.

Дистанційна форма здобуття освіти   передбачає онлайн- заняття за розкладом, який затверджує директор ЗДО, з яким ознайомлюються батьки та дають згоду  на їх проведення. Якщо батьки не мають змоги долучитися до занять, вихователі надсилають відео в групу, чи викладають на сайті ЗДО  з посиланнями та іншими рекомендаціями освітньої роботи з дитиною, щоб батьки мали змогу в визначений для себе час виконати завдання з дитиною.При дистанційній формі роботи враховується зворотній зв’язок з батьками дітей, який реалізовується через програму Skype,месенджери Viber, Telegram, сайт ЗДО №7.

При  можливому ухваленні рішення  місцевих органів влади та обласної  військової адміністрації про відновлення діяльності та режиму роботи ЗДО  в очному форматі освітня діяльсть буде здійснюватися відповідно до методичних рекомендацій МОН України та керівних органів.

Дистанційне навчання в ЗДО враховуєвикористання педагогами  у роботі матеріалів, розміщенних на  сайті МОН:

– рубрику «Сучасне дошклілля під крилами захисту»;

– платформу розвитку дошкільнят «НУМО»;

– поради з надання першої психологічної допомоги людям, які

пережили кризову подію;

– поради від експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових

ситуаціях»;

-нформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України»;

– хрестоматію для дітей дошкільного віку «Моя країна – Україна» з

національно-патріотичного виховання.

3.3.Організація форм навчання при позитивній динаміці безпекової ситуації в регіоні.

З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2022/2023 навчальному році педагогами закладу при очному (офлайн) форматі роботи ЗДО   будуть проводитися різні форми організації освітнього процесу, у тому числі заняття різних типів. Для якісної організації освітнього процесу проводяться такі заняття (за типами):

  • фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);
  • групові (10-12 дітей);
  • індивідуально-групові (4-6 дітей);
  • індивідуальні (1-4 дитини).

За дидактичними цілями у всіх вікових групах організовуються такі види занять:

  • заняття із засвоєння дітьми нових знань;
  • заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;
  • контрольні заняття.

За специфікою поєднання змісту та форм роботи в межах заняття проводяться такі заняття:

  • інтегровані;
  • комплексні.

Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей.

Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Тобто щодня можна проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня. При цьому тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей молодших груп — 15 хвилин, середніх — 20 хвилин, старших — 25 хвилин.

У ЗДО №7 планування освітнього процесу здійснюється за видами діяльності (ігрова, трудова, комунікативна, пізнавальна, рухлива, навчальна) з урахуванням усіх напрямів розвитку та змісту сфер життєдіяльності, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу, об’єднання темою дня  всіх видів дитячої життєдіяльності.

Тип заняття обирає та уточнює педагог (вихователь, музичний керівник, інструктор з фізкультури, вчитель-логопед та ін. ) самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.

Робота педагогічних працівників регламентується перспективним планом, який є основним для вихователя, і може складатися на  1-2 тижні, або 1 чи декілька днів і затверджується педагогічною радою, враховуючи досвід роботи вихователів, обізнаність з вимогами програми тощо.Обов’язкова умова в плануванні освітньої роботи з дітьми – участь обох вихователів вікової групи. Перспективні плани розробляються, як правило, у вигляді сіток. У перспективних планах на початку кожного місяця обов’язково передбачається комплекс ранкової гімнастики на два тижні (з ускладненням на другий тиждень), гігієнічна гімнастика, робота з батьками, за необхідності – інші форми роботи.

Педагогам надається право при плануванні проявляти творчість, ініціативу, враховуючи сучасні вимоги до розвитку дітей дошкільного віку.

Принципами календарного планування є: послідовність у викладенні матеріалу, чіткість поставлених завдань, відповідність форм роботи  віковим та індивідуальним особливостям дітей, різноманітність видів діяльності тощо.

У першій половині дня ,щоб не перевантажувати дітей організованими формами діяльності (заняттями), педагоги рівномірно розподіляють  активність  дітей  за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дошкільника.

План передбачає види дитячої діяльності, як організованої педагогом так і самостійної (продуктивну працю, художню діяльність, гру, спілкування та ін.); індивідуальну роботу з дітьми (новачками, тими хто часто хворіє, має різні проблеми тощо).

Робота музичних керівників, інструктора з фізичної культури, вчителів –логопедів, практичного психолога планується окремо для кожної вікової групи. Ці плани узгоджуються з планами роботи вихователів.

Окрім занять, проводяться інші форми спеціально організованої освітньої діяльності:

  • ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.);
  • спостереження;
  • пошуково-дослідницька діяльність;
  • екскурсії;
  • театралізована діяльність;
  • трудова діяльність;
  • тощо.

Крім спеціально організованої освітньої діяльності, передбачається самостійна діяльність дітей: ігрова, художня, фізична.

За окремим планом педагоги здійснюють індивідуальну роботу з дітьми.

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

  • ранкової гімнастики;
  • гімнастики пробудження;
  • занять фізичною культурою;
  • рухливих ігор та ігор спортивного характеру;
  • загартування;
  • фізкультурних хвилинок під час занять;
  • фізкультурних пауз між заняттями;
  • фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);
  • оздоровчих заходів.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з раннього віку.

Вищезазначені форми організації освітнього процесу ЗДО реалізуються в рамках:

  • плану роботи Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 « Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області
  • регламенту роботи груп та ЗДО №7.

За окремим планом у закладі організовується оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:

  • ранкова гімнастика та гімнастика пробудження;
  • дозований біг, ходьба по траві, піску, по «доріжці  здоров’я», обливання ніг прохолодною водою;
  • рухливі та спортивні ігри;
  • процедури прийняття сонячних та повітряних ванн;
  • екскурсії, цільові прогулянки;
  • продуктивні види діяльності;
  • ігри з водою, піском;
  • конструкторські та творчі ігри;
  • пошуково-дослідницька діяльність;
  • організація трудової діяльності;
  • літературні розваги, конкурси малюнків;
  • змагання, різноманітні конкурси, естафети.

3.4.Організація роботи з батьками

Налагодження комунікації з усіма учасниками освітнього процесу одне з пріоритетних завдань закладу під час дії правового режиму воєнного стану. Враховуючи вікові особливості дітей дошкільного віку, ключовою передумовою налагодження ефективного та дієвого освітнього процесу є  партнерська взаємодія між батьками та педагогічним колективом.

Важливим сервісом та інструментом комунікації в онлайн-режимі є сайт ЗДО:

– сприяння організованій  взаємодії всіх учасників освітнього процесу,

– створеня  банку освітніх ресурсів,

– інформування родин,

-надання інформації щодо можливості використання приватних освітніх платформ із безкоштовним доступом до освітніх послуг з метою залучення дітей до освітнього процесу;

– організація індивідуальних консультацій із фахівцями (практичними психологами, психотерапевтами, медичними працівниками, юристами та ін.);

– психологічний супровід дітей та їхніх батьків у кризовому стані (в умовах евакуації, під час перебування у бомбосховищах, у медичних закладах, прихистках, під час перетину кордону тощо).

З метою забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей, які виховуються в умовах сім’ї, ЗДО №7 організовано роботу консультативного центру.

Основні форми діяльності консультативного центру:

  • організація лекторіїв, індивідуальних і групових консультацій для батьків або осіб, які їх замінюють;
  • організація заочного консультування через листування, в телефонному режимі, через організацію роботи сайту закладу дошкільної освіти.

Консультативний центр здійснює консультативну допомогу батькам або особам, які їх замінюють, внутрішньо переміщеним особам із питань:

  • влаштування дітей із числа внутрішньо-переміщених осіб у ЗДО та надання психологічної допомоги;
  • соціалізації дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;
  • вікових, психофізіологічних  особливості дітей;
  • психологічної готовності до навчання у школі;
  • профілактики  відхилень у фізичному, психічному і соціальному розвитку дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;
  • організації ігрової діяльності;
  • організації харчування дітей вдома;
  • створення  умов для за загартування і оздоровлення;
  • соціального захисту дітей із різних  категорій сімей.

Результативність роботи визначають активні та інтерактивні форми взаємодії, що відповідають сучасним запитам батьків і зацікавлюють їх: тренінги, майстер-класи,дискусії, ділові ігри; психологічні ігри та вправи, націлені на зняття емоційної напруги, на об’єднання колективу батьків та вихователів; обговорення проблемних питань за круглим столом.

Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, будується на основі інтеграції діяльності спеціалістів консультативного центру: вихователів, практичного психолога, медичного працівника.

 

Розділ ІV

Опис та інструменти системи внутрішнього

 забезпечення якості освіти

4.1.Опис моделі системи внутрішнього забезпечення якості освіти

Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до  статті41 Закону України «Про освіту». Вона включає:

  • оприлюднені критерії, правила та процедури оцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів у закладі освіти;
  • систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;
  • створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.
  • інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.

Згідно зі статтею 20 Закону України «Про дошкільну освіту» педагогічна рада закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності.

Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Державної служби якості освіти України з урахуванням: цілей та пріоритетів розвитку закладу дошкільної освіти; типу закладу, місцезнаходження, умов діяльності.

До розбудови внутрішньої системи якості освіти залучаються усі учасники освітнього процесу.

Рекомендації щодо створення внутрішньої системизабезпечення якості освіти

Мета внутрішньої системи забезпечення якості освіти: постійне та послідовне підвищенні якості освіти на основі відстеження динаміки показників освітньої діяльності та освітніх процесів у ЗДО.

Завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти:

1.Визначення пріоритетних напрямів та показників для оцінювання освітньої діяльності, управлінських процесів у ЗДО.

2.Здійснення вимірювання показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО та оцінка їх динаміки.

3.Визначення шляхів підвищення якості освіти за результатами  оцінювання показників освітньої діяльності та освітніх процесів.

4.Надання допомоги учасникам освітнього процесу щодо підвищення якості освіти.

4.2.Напрями, показники, методи збори інформації для оцінюванняякості

освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО

Напрями, показники для оцінювання освітніх і управлінських процесів у ЗДО  визначаються за результатами аналізу діяльності закладу освіти за минулий навчальний рік та анкетування педагогічних працівників, батьків вихованців щодо якості провадження освітньої діяльності в ЗДО.

Методами збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО є:

-вивчення документації;

-спостереження, опитування (анкетування, інтерв’ювання) усіх учасників освітнього процесу (педагогічних працівників, дітей, батьків вихованців)

-спостереження за дітьми в різних видах діяльності.

-медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та станом здоров’я дітей на заняттях з фізкультури (система медичних і педагогічних спостережень, аналіз ефективності використання засобів і методів фізичного виховання.

Зміни та доповнення до напрямів, показників, методів збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності й управлінських процесів у ЗДО схвалюються відповідним рішенням педагогічної ради та затверджуються наказом керівника закладу.

Орієнтовні напрями, показники, методу збору  інформації для оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО

 

Напрям оцінювання Показники Методи збору інформації Термін проведення
Освітнє середовище Забезпечення ЗДО (спортивного, музичного залів, груп) обладнанням відповідно до Типового переліку Спостереження
Забезпечення навчально-наочними посібниками та іграшками відповідно до Типового переліку Спостереження
Стан території та приміщень. Відповідність санітарно-гігієнічним вимогам Спостереження, вивчення документації
Дотримання вимог безпеки життєдіяльності вихованців та охорони праці працівників Спостереження, вивчення документації
Створення умов для дітей з особливими потребами Спостереження, вивчення документації
Освітня діяльність Якість планування в ЗДО Вивчення документації
Діяльність керівника ЗДО Опитування, вивчення документації
Система внутрішнього моніторингу Вивчення документації
Організація та здійснення освітнього процесу в ЗДО Спостереження вивчення документації
Рівень реалізації компетентнісного підходу Спостереження оцінка, вивчення документації
Діяльність вихователя Спостереження, вивчення документації
Організація та здійснення методичної роботи Вивчення документації
Співпраця з батьками вихованців Опитування, вивчення документації
Результати освітньої діяльності Рівень засвоєння вихованцями старших груп вимог БКДО за освітніми лініями Спостереження

Основна система забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ЗДО є:

  • забезпечення публічної інформації про діяльність закладу освіти (ст. 30 Закону України «Про освіту»);
  • дотримання принципів академічної доброчесності у діяльності педагогічних працівників (ст. 42 Закону України «Про освіту»);
  • запобігання та протидія булінгу (цькуванню);
  • створення умов щодо професійного зростання педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (зі змінами).

Основними процедурами вивчення якості освітньої діяльності в ЗДО визначено:

  • відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;
  • внутрішній моніторинг якості освіти;
  • самооцінювання освітньої діяльності.

Відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку здійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. У якості інструментарію використовуються картами спостереження.

Для забезпечення об’єктивності та достовірності даних важливо дотримуватись принципів академічної доброчесності, у тому числі справедливого оцінювання.

Внутрішній моніторинг якості освіти здійснюється відповідно до статті 48 Закону України «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти». Для проведення внутрішнього моніторингу розробляється відповідна програма.

Самооцінювання освітньої діяльності включає:

  • самооцінку показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО;
  • оцінювання педагогічними працівниками своєї діяльності.

Очікувані результати щодо реалізації системи внутрішнього забезпечення якості освіти

  1. Отримання об’єктивних даних про якість освітньої діяльності та управлінських процесів  у ЗДО.
  2. Підвищення якості освіти в ЗДО на основі прийняття ефективних управлінських рішень.
  3. Створення атмосфери довіри до ЗДО серед педагогічних працівників та батьків вихованців.

Розділ V. Права та обов’язки здобувачів освіти

Здобувачі освіти мають право на:

– розвиток, навчання та виховання;

– індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, методів і засобів навчання;

– якісні освітні послуги;

– справедливе та об’єктивне оцінювання результатів розвитку;

– відзначення успіхів у своїй діяльності;

– безпечні та нешкідливі умови перебування в закладі;

– повагу людської гідності;

– захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

– участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

– інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

Здобувачі освіти зобов’язані:

– виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів розвитку, передбачених стандартом освіти – Базовим компонентом дошкільної освіти України;

– поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

– відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

– дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *